eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2010-11-02 11:30:24
    Temat: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Witam

    Zapodam kilka tematów w jednym poście

    1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.

    2. Jeździł ktoś na zimówkach WANLI WINTER CHALLENGER - warte są 180 zł za sztukę.
    Chodzi mi o to czy szybko się zużywają? Dodam, że kupione 1,5 sezonu temu firestone
    winterhawk 2 nie są warte wydanych na nie kasy, bo radziły sobie zimą gorzej niż
    stare krisalpy a po 10 kkm przejechnych maja połowę zimowego bieżnika.

    3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie montować
    je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w danym
    aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się. Wydaje mi
    się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia się dla
    zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pozdrawiam


  • 2. Data: 2010-11-02 13:12:52
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kó? na zimowe
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-11-02, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    > 1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.

    Wymień co najmniej dwie.

    > 3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie
    montować je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w
    danym aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się.
    Wydaje mi się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia
    się dla zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    Zamienia się.

    > 4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    Dopóki są proste i trzymają grubość możesz nie ruszać.

    > 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Jak nie jesteś pewien to wymień, ten płyn łapie wodę z powietrza - co mu
    szkodzi na parametry.

    Krzysiek Kiełczewski


  • 3. Data: 2010-11-02 13:26:54
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    >3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by
    >wiedzieć gdzie montować je na następny sezon, bo podobno opona
    > >układa się do pracy na danym kole i w danym aucie i jej
    >przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się.
    >Wydaje mi się, że >opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył
    >z przodem zamienia się dla zrównoważenia zużycia, ale pytam o
    >potwierdzenie lub >zaprzeczenie tej teorii fachowców od opon.

    Troche sie uklada. Na ile istotne jest pozniej identyczne zalozenie
    bez obrotu na piascie, no i bez pogiecia felgi to nie wiem.

    Przednia ciagnie [w FWD] tylna jest ciagnieta - a potem bedziesz
    narzekal na zabkowanie :-)

    A zuzycie .. zalezy jakie opony i na ile auto. To czasem bardzo
    dobrze ze sie przednie szybko zuzyja i kupisz sobie tylko dwie
    nowe.

    >4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu
    >co najmniej 163 kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę
    > >pordzewiałe na brzegu, gdzie nie dotyka klocek, i w ogóle na moje
    >oko nie wyglądają solidnie.

    Nie wyglada, ale chyba jest solidna. Czyli szkoda pieniedzy :-)

    >5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy?
    >Podejrzewam, że nie był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i
    >40

    Jedni mowia ze co rok, drudzy ze wcale, a trzeci robia mierniki do
    badania jakosci plynu :-)

    J.


  • 4. Data: 2010-11-02 19:33:29
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-02 11:30, Vlad The Ripper pisze:

    > 3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie
    montować je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w
    danym aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się.
    Wydaje mi się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia
    się dla zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    Teorie są dwie.

    Pierwsza lansowana przez działy marketingu firm oponiarskich, mówiąca że
    opona z większym bieżnikiem zawsze do tyłu. Jako że szybciej zużywają
    się opony przednie (zwłaszcza w FWD) prowadzi to szybko do sytuacji
    kiedy masz dwie przednie zużyte i dwie tylne jeszcze nie. No ale jest
    szansa że "żeby dwa razy nie kupować", kupisz od razu 4 i gość z
    marketingu zarobi na premię.

    Rozsądne podejście jest takie żeby opony przednie z tylnymi zamieniać
    miejscami.
    Jak ktoś nie robi wielkich przebiegów, to i tak w ciągu jednego sezonu
    różnice w bieżniku będzie miał poniżej milimetra i spokojnie na kolejny
    sezon opony można zamienić odwrotnie. Wbrew temu co twierdzą handlarze
    oponami nie spowoduje to natychmiastowej śmierci w męczarniach.

    A jak ktoś robi duże przebiegi (powiedzmy więcej niż 40kkm rocznie,
    czyli po 20kkm na każdym rodzaju opon), to i tak powinien co jakiś czas
    podjechać wyważyć koła i przy tej okazji może zamienić przód z tyłem i
    również równomiernie zużyć opony.

    > 4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    Co to znaczy "nie wyglądają solidnie"?
    Tarcze zmienia się jak są krzywe, albo ich grubość jest poniżej
    minimalnej dla danego modelu samochodu.
    Kompletnie pokryte rdzą to będziesz miał po tygodniu stania (czasami jak
    pogoda sprzyja, wystarczy weekend), a jednak nikt ich z tego powodu nie
    wymienia :)

    > 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Instrukcja zazwyczaj podaje że co dwa lata.
    Jak się trochę spóźnisz to raczej nic się nie stanie tak długo jak nie
    zrobisz jakiegoś szalonego hamowania :)
    Koszt jest w minimalny i warto przy okazji wymiany tarcz wymienić też płyn.


  • 5. Data: 2010-11-02 20:19:51
    Temat: Re: Opony
    Od: " 666" <j...@N...gazeta.pl>

    Wanli to jedno wielkie nieszczęście.
    Zapomnij.


    -----

    > 2. WANLI

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2010-11-02 20:57:42
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>


    >> 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.
    >
    > Instrukcja zazwyczaj podaje że co dwa lata.
    > Jak się trochę spóźnisz to raczej nic się nie stanie tak długo jak nie
    > zrobisz jakiegoś szalonego hamowania :)
    > Koszt jest w minimalny i warto przy okazji wymiany tarcz wymienić też płyn.

    Najlepiej to chyba "dynksem" ;-) procent wody zbadać.... 2 lata nijak
    mają się do przebiegu (i różnej pracy "kapelusznika" czy "mastaha rajdowca"
    ;-) czy, nazwijmy to "szczelnością" układu....


  • 7. Data: 2010-11-02 21:03:28
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 02.11.2010 Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> napisał/a:
    > Witam
    >
    > Zapodam kilka tematów w jednym poście
    >
    > 1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.
    >

    4 letnie zimowe Klebery wykazywały zauważalne pogorszenie zachowania się
    w warunkach śniegowych. Komplet 5 i 6 letnich zimówek (na takich kupiłem
    auto), Fulda (2 szt) i Firestone (2 szt)
    zachowywał się beznadziejnie w warunkach śniegowych.

    Wniosek prosty przy 4 letnich oponach zimowych warto myśleć o zmianie
    kompletu opon.

    --
    ___________________________________________
    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net


  • 8. Data: 2010-11-02 23:57:56
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-11-02 20:57, ALGI pisze:
    >
    >>> 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że
    nie był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma
    to znaczenie.
    >>
    >> Instrukcja zazwyczaj podaje że co dwa lata.
    >> Jak się trochę spóźnisz to raczej nic się nie stanie tak długo jak nie
    >> zrobisz jakiegoś szalonego hamowania :)
    >> Koszt jest w minimalny i warto przy okazji wymiany tarcz wymienić też płyn.
    >
    > Najlepiej to chyba "dynksem" ;-) procent wody zbadać....

    Pytanie na ile płyn w zbiorniczku jest reprezentatywny dla płynu w całym
    układzie - konkretnie tego w tłoczkach który to będzie się gotował.

    Bo wymiana płynu między zbiorniczkiem, a cylinderkiem to chyba najwyżej
    raz na wymianę klocków hamulcowych jak się tłoczek wpycha do środka.

    > 2 lata nijak
    > mają się do przebiegu (i różnej pracy "kapelusznika" czy "mastaha rajdowca"
    > ;-) czy, nazwijmy to "szczelnością" układu....

    Ja się tak zastanawiam czy to w ogóle ma związek z przebiegiem.
    Bo możliwości dostawania się wody do płynu hamulcowego nie zależą od
    naciskania hamulca, no bo niby którędy?


  • 9. Data: 2010-11-03 08:03:24
    Temat: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Zapodam kilka tematów w jednym poście

    1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.

    2. Jeździł ktoś na zimówkach WANLI WINTER CHALLENGER - warte są 180 zł za sztukę.
    Chodzi mi o to czy szybko się zużywają? Dodam, że kupione 1,5 sezonu temu firestone
    winterhawk 2 nie są warte wydanych na nie kasy, bo radziły sobie zimą gorzej niż
    stare krisalpy a po 10 kkm przejechnych maja połowę zimowego bieżnika.

    3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie montować
    je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w danym
    aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się. Wydaje mi
    się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia się dla
    zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jak na razie wnioski takie.

    3. Kompletna bzdura jak zresztą myślałem

    4 i 5. Tarcz nie ma co ruszać, jeszcze są wystarczająco grube. Wymieniam same klocki,
    bo się kończą, a z płynem wstrzymam się jak wymiana klocków pomoże na to, że nie
    będzie trzeba mocno cisnąć hamulca by zaczął konkretnie reagować.

    2. Nadal proszę o opinię popartą jakimś argumentem na temat opon WANLI WINTER
    CHALLENGER

    1. Wymienam 2 opony na nówki. Pozostaje pytanie, czy występują w przyrodzie
    symetryczne i niekierunkowe zimówki, bo na takie jestem najbardziej chętny.


  • 10. Data: 2010-11-03 08:06:27
    Temat: Re: Opony
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>


    Użytkownik " 666" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:iapo8n$3lu$1@inews.gazeta.pl...
    > Wanli to jedno wielkie nieszczęście.
    > Zapomnij.
    >
    >
    > -----
    >
    >> 2. WANLI
    >
    Prośba o uzasadnienie opinii. Ewentualnie co o symetrycznym bieżniku w zamian w
    podobnej cenie?

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: