eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimoweRe: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe
    Date: Wed, 3 Nov 2010 08:03:24 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 45
    Message-ID: <iar1dv$2ls$1@inews.gazeta.pl>
    References: <iaop65$co8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.96.70.107
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1288767743 2748 217.96.70.107 (3 Nov 2010 07:02:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 3 Nov 2010 07:02:23 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: vladpalovnik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2322575
    [ ukryj nagłówki ]

    Zapodam kilka tematów w jednym poście

    1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.

    2. Jeździł ktoś na zimówkach WANLI WINTER CHALLENGER - warte są 180 zł za sztukę.
    Chodzi mi o to czy szybko się zużywają? Dodam, że kupione 1,5 sezonu temu firestone
    winterhawk 2 nie są warte wydanych na nie kasy, bo radziły sobie zimą gorzej niż
    stare krisalpy a po 10 kkm przejechnych maja połowę zimowego bieżnika.

    3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie montować
    je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w danym
    aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się. Wydaje mi
    się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia się dla
    zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Jak na razie wnioski takie.

    3. Kompletna bzdura jak zresztą myślałem

    4 i 5. Tarcz nie ma co ruszać, jeszcze są wystarczająco grube. Wymieniam same klocki,
    bo się kończą, a z płynem wstrzymam się jak wymiana klocków pomoże na to, że nie
    będzie trzeba mocno cisnąć hamulca by zaczął konkretnie reagować.

    2. Nadal proszę o opinię popartą jakimś argumentem na temat opon WANLI WINTER
    CHALLENGER

    1. Wymienam 2 opony na nówki. Pozostaje pytanie, czy występują w przyrodzie
    symetryczne i niekierunkowe zimówki, bo na takie jestem najbardziej chętny.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: