eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kół na zimowe › Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kó? na zimowe
    From: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opony, hamulce - zbiorczo refleksje po zamianie kó? na zimowe
    Date: Tue, 02 Nov 2010 13:12:52 +0100

    On 2010-11-02, Vlad The Ripper <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl> wrote:

    > 1. Produkuje ktoś w ogóle zimowe opony o symetrycznym i niekierunkowym bieżniku w
    rozmiarze 205/55R16? Bo jedna z zimówek mi się kończy a 4 letniej używki (której i
    tak nie idzie kupic pojedynczo) za 180 zł nie chcę.

    Wymień co najmniej dwie.

    > 3. Słyszałem teorię, że w zakładach po to oznaczaja opony, by wiedzieć gdzie
    montować je na następny sezon, bo podobno opona układa się do pracy na danym kole i w
    danym aucie i jej przełożenie np z przodu na tył spowoduje złe prowadzenie się.
    Wydaje mi się, że opona to nie sukienka, żeby sie układała, a tył z przodem zamienia
    się dla zrównoważenia zużycia, ale pytam o potwierdzenie lub zaprzeczenie tej teorii
    fachowców od opon.

    Zamienia się.

    > 4. Warto zmienić tylne tarcze hamulcowe po 7 latach i przejechaniu co najmniej 163
    kkm? Nie wyglądaja na mocno zużyte, ale są trochę pordzewiałe na brzegu, gdzie nie
    dotyka klocek, i w ogóle na moje oko nie wyglądają solidnie.

    Dopóki są proste i trzymają grubość możesz nie ruszać.

    > 5. Co ile, jeśli w ogóle, powinno się zmieniać płyn hamulcowy? Podejrzewam, że nie
    był zmieniany od nowości a na pewno od 2 lat i 40 kkm. Dotyczy golfa 4 jeśli ma to
    znaczenie.

    Jak nie jesteś pewien to wymień, ten płyn łapie wodę z powietrza - co mu
    szkodzi na parametry.

    Krzysiek Kiełczewski