-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Maciek <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Uniroyal ms plus 77
Date: Sun, 4 Mar 2018 19:24:22 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 46
Message-ID: <p7hdkm$a7h$1@node2.news.atman.pl>
References: <1eauuqe8zyijb$.y7lpt5pqha3i.dlg@40tude.net>
<p6vh1e$lr7$1@node2.news.atman.pl>
<17p2ru0zrkjba.xzfl8og1jbtq$.dlg@40tude.net>
<p749cg$c1a$1@node1.news.atman.pl>
<5k7xs9cf7q5w$.q8nzbrmqa1dc.dlg@40tude.net>
<p75rst$j4s$1@node2.news.atman.pl> <p76jvs$jf3$1@node1.news.atman.pl>
<p76r0m$he9$1@node2.news.atman.pl> <p773hf$32c$1@node1.news.atman.pl>
<p779ia$vfg$1@node2.news.atman.pl> <p797nf$nrh$1@node2.news.atman.pl>
<p79qo8$ojo$1@node1.news.atman.pl> <p7c137$adh$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<p7ehiv$k6p$1@node2.news.atman.pl> <p7eq1o$ihf$1@node1.news.atman.pl>
<p7goh1$fqj$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: host-247-101.ksknet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1520187862 10481 194.0.101.247 (4 Mar 2018 18:24:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 4 Mar 2018 18:24:22 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <p7goh1$fqj$1@node1.news.atman.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625983
[ ukryj nagłówki ]> Rozważałem je kiedyś ale odstaraszyły mnie dane techniczne. W/g opisu to
> klasa przyczepności na mokrym: B i nieoszczędna (C). Do tego stosunkowo
> głośna (70dB). Bez problemu można dostać 2x cichsze (67dB) i to w klasie
> A. Zresztą jest tak kłopot też z rozmiarem bo 40tek przy 245 nie ma. Ale
> to insza inszość.
C? Swoją drogą co to znaczy?
Subiektywnie - ciekawe te klasy ;-) Producent reklamuje je jako
FuelSaving z niskimi oporami. No i kto ma rację?
Empirycznie też potwiedzam, opory toczenia są bardzo małe.
Dobrze to czuć na drodze ze znikomym pochyleniem, gdzie puszcza się
tylko hamulec np. stojąc w korku. Chwila i można wjechać w tyłek.
Czuć również, że samochód nabiera na "lekkości" i dynamice w przyspieszaniu.
Na mokrym bez zastrzeżeń. Nie będę pisaćł jak to zap..m w deszczu i coś
tam bo to nie ma sensu. Moje odczucia są takie, że dają spory margines
na obronienie się w przypadku gdy rozsądek zawiódł.
Co do hałasu, tutaj mogę się zgodzić, mogłaby być cichsza przy czym i
tak jest oczywiście lepiej niż przy zimówkach.
Tego co Ci nie napiszą w tych klasach, jedna fajna sprawa, z roku na rok
przy wcześniejszych ponach np. Fuldach czy BFGoodrich-ach odczuwałem
pogorszenie przyczepności zwłaszcza na mokrym.
Tutaj przez kilka lat nic.
Teraz już owszem, na mokrym nie prezentują za wiele, są do wymiany, guma
stwardniała.
>
> 8 lat jeździsz na tych oponach??? Jak tego dokonałeś? :-D
> U mnie jest tak, że jeden sezon to przynajmniej 1mm mniej na bieżniku a
> nie jeżdżę dużo. Góra 30000 rocznie. Pomijam Micheliny bo tam bieżnik w
> niektórych znika od samego patrzenia się na niego. Może zimówki dłużej
> wytrzymują bo używam ich ze 2-3 miesiące w roku i nie da się na nich
> jeździć sprawnie.
>
>
Jak tego dokonałem? Bardzo prosto :) Wszystko mam pod nosem, więc
przebiegi roczne 10-15tyś, dwa komplety opon lato/zima. jazda prawie
50%/50%.
Zazwyczaj zimówki mam od końca października a w kwetniu zmiana.
Okresowa zamiana przód-tył, równo się zużywają. Ułańska fantazja co raz
mniej mnie ponosi więc jest im lżej.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)