eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpony Kormoran Snow
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 137

  • 121. Data: 2019-02-08 16:14:48
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07-02-2019 o 20:38, Marek S pisze:

    > Silnik benzynowy daje kopa na wysokich obrotach. Gdy dodamy turbinę, to
    > wzmacniamy właśnie wysokie obroty czyniąc te niższe bezużytecznymi.

    Bzdura.
    Jest dokładnie odwrotnie - turbinę do benzyniaków zazwyczaj dodaje się w
    celu obniżenia sensownych użytecznych obrotów.

    Co innego w sportowych wózkach - tam się daje wielkie turbiny i dodaje
    mocy wszędzie.

    > Ale
    > nawet w nie - turbo jakie miałem i jakie zastępcze dostawałem (na czas
    > napraw), to poniżej 3000 w ogóle nie dawało się jeździć.

    No właśnie dlatego że to było nie-turbo.


  • 122. Data: 2019-02-08 18:22:45
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5c5d4c09$0$15194$4...@n...free.fr.
    ..
    On Fri, 08 Feb 2019 09:36:48 +0100, J.F. wrote:
    >> Bo przypominam, ze zastanawiamy sie, co w mietku wazy te 400kg
    >> wiecej
    >> niz innych, porownywalnych wielkoscia pojazdach.

    >A z właścicielem w środku było ważone?

    A *** wie.

    Mowimy o danych technicznych.
    Masa wlasna ... pojazdu gotowego do jazdy, wiec ze wszystkimi plynami,
    ale ile paliwa ? Pelny zbiornik, pol, czy rezerwa ?

    I z doliczeniem 80kg na kierowce, czy bez ?

    Bez wagi sie nie dowiesz jak to jest naprawde :-)


    J.


  • 123. Data: 2019-02-08 19:58:05
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-07 o 20:18, J.F. pisze:
    >
    > Nie o halas mi chodzi, tylko ze do przeniesienia wiekszej mocy skrzynia
    > musi byc solidniejsza.
    > A solidnosc wazy.

    O hałas zdecydowanie też:

    https://www.media.daimler.pl/9g-tronic--nowa-9-biego
    wa-skrzynia-automatyczna-mercedes-benz/

    Zmniejszenie prędkości obrotowej silnika pozwala na ograniczenie
    wibracji i drgań, a jednocześnie wpływa na zwiększenie komfortu
    akustycznego.

    http://www.moto-opinie.com/9-biegowy-automat/

    Bieg bezpośredni umożliwia podróżowanie z niższą prędkością obrotową
    silnika, zwiększając tym samym komfort jazdy i obniżając hałas przy
    wysokich prędkościach.

    Ponadto powszechnie mówi się o skrzyniach CVT (jeśli nie pokręciłem
    skrótu) jako wybitnie hałasujące same z siebie. Od skrzyni bardzo wiele
    zależy - jak napisałem.

    >
    > Ale chyba nie az tyle.

    No to pozostaje dociążenie ołowiem :D Innego wytłumaczenia sporej masy
    tych aut nie znam.

    Tak jak Ci kk napisał - podobnej mocy auta lecz

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 124. Data: 2019-02-08 21:33:06
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2019-02-08 09:36, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:q3ig00$qap$...@n...icm.edu.pl...
    > On 2019-02-07 20:18, J.F. wrote:
    >> Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup
    >>>> Ale moze masz duzy silnik, do tego mocniejsza skrzynie, naped na 4
    >>>> kola ... ale zeby az 400kg sie uskladalo ...
    >>
    >>>> Skrzynia jest dość zasadniczym elementem wpływającym na hałas.
    >>
    >>> Nie o halas mi chodzi, tylko ze do przeniesienia wiekszej mocy
    >>> skrzynia musi byc solidniejsza.
    >>> A solidnosc wazy.
    >>> Ale chyba nie az tyle.
    >
    >> 265-konna Megane ma masę własną 1454kg. Znacznie mniejszy 133-konny
    >> Wind ma własnej coś 1200kg. Kilkunastokonne Twizy ... 470kg.
    >
    > Ale Twizzy na wszystkim oszczedza i male jest.
    >
    > Zobacz raczej ile wazy megane z najmniejszym silnikiem.

    Po co mam szukać Megane jak Wind jest mały i ma słaby silnik

    >
    > Bo przypominam, ze zastanawiamy sie, co w mietku wazy te 400kg wiecej
    > niz innych, porownywalnych wielkoscia pojazdach.

    Astra OPC też waży mniej więcej tyle co Renault RS


  • 125. Data: 2019-02-09 14:46:13
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-08 o 16:14, Cavallino pisze:

    > Bzdura.
    > Jest dokładnie odwrotnie - turbinę do benzyniaków zazwyczaj dodaje się w
    > celu obniżenia sensownych użytecznych obrotów.
    >
    > Co innego w sportowych wózkach - tam się daje wielkie turbiny i dodaje
    > mocy wszędzie.

    We wspomnianej Maździe 323 GTI 4WD mogłem zapomnieć o przyspieszaniu
    poniżej 3000 obr. Jeśli chciałem utrzymać przyspieszenie poniżej 6s, to
    użyteczne obroty wynosiły między 4000 a 6000. Góry już nie pamiętam,
    ,może 6500. W każdym bądź razie zero spontanicznego wyprzedzania. Zawsze
    wymagało ono redukcji biegów. Różnice w przyspieszeniu przy powiedzmy
    2500 obr, a 4000 były kolosalne. Takie mam doświadczenia.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 126. Data: 2019-02-09 20:45:20
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 09-02-2019 o 14:46, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-02-08 o 16:14, Cavallino pisze:
    >
    >> Bzdura.
    >> Jest dokładnie odwrotnie - turbinę do benzyniaków zazwyczaj dodaje się
    >> w celu obniżenia sensownych użytecznych obrotów.
    >>
    >> Co innego w sportowych wózkach - tam się daje wielkie turbiny i dodaje
    >> mocy wszędzie.
    >
    > We wspomnianej Maździe 323 GTI 4WD mogłem zapomnieć o przyspieszaniu
    > poniżej 3000 obr. Jeśli chciałem utrzymać przyspieszenie poniżej 6s, to
    > użyteczne obroty wynosiły między 4000 a 6000. Góry już nie pamiętam,
    > ,może 6500. W każdym bądź razie zero spontanicznego wyprzedzania. Zawsze
    > wymagało ono redukcji biegów. Różnice w przyspieszeniu przy powiedzmy
    > 2500 obr, a 4000 były kolosalne. Takie mam doświadczenia.

    Oczywiście, z Lancii Integrale mam takie same.
    Ale to są auta sprzed 30 lat, teraz inne turbiny się wkłada i w innym celu.
    Efekt jest taki, że cywilny benzyniak jeździ w sposób bardziej zbliżony
    do turbodiesla, niż do sportowych wózków sprzed ćwierć wieku.
    A turbina obniża obroty, a nie je podwyższa - za wysoko już nie ma co
    kręcić, bo niżej turbina daje lepsze efekty po zmianie biegu na wyższy.


  • 127. Data: 2019-02-12 19:54:37
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-09 o 20:45, Cavallino pisze:

    > A turbina obniża obroty, a nie je podwyższa - za wysoko już nie ma co
    > kręcić, bo niżej turbina daje lepsze efekty po zmianie biegu na wyższy.

    No dobrze... nie będę komentował bo za bardzo zdania nie mam. Może tak
    właśnie jest. Byłoby sensowniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 128. Data: 2019-02-12 20:24:50
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-02-07 o 09:37, J.F. pisze:

    >
    > Przepis nie nakazuje hamowac.
    > Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
    > wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P

    To co zrobił - zaliczyć czołówkę? :-D
    Czy nie ma jakiegoś przepisu przypadkiem, który mówi o nadrzędności
    bezpieczeństwa nad wszystkim innym?
    O wiszeniu na zderzaku poprzednika już nie będę wspominał, bo się
    powtórzę po raz kolejny.

    >> Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
    >> widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
    >> naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące kawałki
    >
    > Ale hamulca nie nacisnales :-P

    Nie. Wiedziałem, że im dalej, tym bardziej szczątki się rozproszą i tym
    większa będzie szansa mnie trafienia. I nie pomyliłem się.

    A po drugie gdybym to zrobił, to gość wiszący mi na zderzaku wjechałby
    mi w dupę a zanim kolejny itd. Po co mi to? Bo miałem takie prawo? Nie,
    dzięki, nie skorzystam :-)

    >> Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak i
    >> kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.
    >
    > Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac - dostawczak ma
    > ustapic pierwszenstwa.
    > Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma zahamowac.
    > I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)

    Czyli wszystko ok? Trupy się ścielą, ale za to zgodnie z przepisami? :-D

    > Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
    > sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P

    A jednak okazało się, że byłoby bezpieczniej w tym konkretnym przypadku.

    >> 3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
    >> prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
    >
    > O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
    > Ponizej mozna blisko.

    No to zatem wiśmy na zderzakach poprzedników. Oto apel J.F. Dobrze
    interpretuję sugestie? ;-)

    > A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
    > mozliwosci ? :-P

    Niech trzyma odstęp dla tych, którzy mają możliwość przeskakiwania po
    parę aut. Ten, który przed niego wjedzie, zaraz wyskoczy z tego miejsca
    i będzie jak poprzednio. Tymczasem zasada - ja nie dam rady, to i innym
    nie pozwolę, jest zwyczajnie głupia, niebezpieczna, egoistyczna.

    >
    > I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P

    Lub poprzez śmierć własnego dziecka gdyby poszło głębiej niż do lusterka
    i powstałaby rzeźnia na szosie. Dwa dostawczaki w czołówce dałyby sporo
    efektów specjalnych. Jak dla mnie ryzykowanie życia własnego i innych,
    nawet jeśli ma się rację wobec przepisów, jest kolejną głupotą.

    >> Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie flegmatycznie,
    >> by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam kawałek dalej
    >> czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą 4 na zmianie
    >> świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym z 3-miejskich
    >> skrzyżowań.
    >
    > Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
    > dynamicznym ruszeniu ?

    Podałem konkretne dane. Można konkretnie na wspomnianym skrzyżowaniu
    zwiększyć przepustowość o kilkanaście pojazdów na zmianę świateł. W
    większości przypadków (w czasie gdy dojeżdżam do pracy tamtędy)
    oznaczało by to zero oczekujących na skrzyżowaniu. Tymczasem kolejki są
    po 40 aut.

    >> Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
    >> będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
    >> prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest to
    >> w paru krajach UE.

    I wykrakałem! Właśnie trafiłem na artykł :-D
    https://moto.wp.pl/odstep-na-autostradach-bedzie-pod
    -nadzorem-ministerstwo-infrastruktury-opracuje-nowe-
    przepisy-6239310011532929a

    >
    > Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...

    Tu piszą o wielu krajach europejskich:
    http://badanie-techniczne.pl/2018/12/ile-wynosi-bezp
    ieczny-odstep-miedzy-pojazdami/



    >
    >> Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.
    >
    > Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
    > szybciej :-P
    > Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora
    >
    > Ale powazniej - jakby byl tak przepis, to co zrobic z wyprzedzajacymi,
    > ktorzy wjezdzaja przed ciebie i go zmniejszaja ?
    >
    >>>> A teraz na poważnie: jak należy jeździć, by nigdy nie doświadczyć
    >>>> zagrożenia w żadnej sytuacji?
    >>>
    >>> Z duzym buforem bezpieczenstwa.
    >> No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?
    >
    > Albo w 500KM pod pedalem, zeby wyprzedzanie nie bylo problemem :-)
    >
    > J.
    >


    --
    Pozdrawiam,
    Marek


  • 129. Data: 2019-02-12 20:59:39
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:q3v6i5$gi9$...@n...news.atman.pl...
    W dniu 2019-02-07 o 09:37, J.F. pisze:
    >> Przepis nie nakazuje hamowac.
    >> Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
    >> wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P

    >To co zrobił - zaliczyć czołówkę? :-D
    >Czy nie ma jakiegoś przepisu przypadkiem, który mówi o nadrzędności
    >bezpieczeństwa nad wszystkim innym?

    Oczywiscie, ale poniewaz nie wiadomo co dostawczak zrobi w obliczu
    zagrozenia - nalezy jechac przewidywalnie :-)

    >O wiszeniu na zderzaku poprzednika już nie będę wspominał, bo się
    >powtórzę po raz kolejny.

    Oczywiscie, ale wiszacy "Kris" zadnej kolizji nie spowodowal :-)

    >>> Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
    >>> widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
    >>> naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące
    >>> kawałki
    >
    >> Ale hamulca nie nacisnales :-P

    >Nie. Wiedziałem, że im dalej, tym bardziej szczątki się rozproszą i
    >tym większa będzie szansa mnie trafienia. I nie pomyliłem się.

    >A po drugie gdybym to zrobił, to gość wiszący mi na zderzaku
    >wjechałby mi w dupę a zanim kolejny itd. Po co mi to? Bo miałem takie
    >prawo? Nie, dzięki, nie skorzystam :-)

    Wiec trzeba bylo lagodniej, ale jednak zwiekszyc odstep :-)

    >>> Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to
    >>> dostawczak i kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym
    >>> celowe działanie.
    >
    >> Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac -
    >> dostawczak ma ustapic pierwszenstwa.
    >> Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma
    >> zahamowac.
    >> I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)

    >Czyli wszystko ok? Trupy się ścielą, ale za to zgodnie z przepisami?
    >:-D

    No oczywiscie ze nie - dostawczak nie powinien zaczynac wyprzedzania
    widzac ze nie ma miejsca, i powinien hamowac na widok auta z przeciwka
    :-P

    >> Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
    >> sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P

    >A jednak okazało się, że byłoby bezpieczniej w tym konkretnym
    >przypadku.

    Ale bo to wiadomo na kogo sie trafi i jaki manewr bedzie wlasciwy ?
    :-P

    >>> 3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
    >>> prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
    >
    >> O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
    >> Ponizej mozna blisko.

    >No to zatem wiśmy na zderzakach poprzedników. Oto apel J.F. Dobrze
    >interpretuję sugestie? ;-)

    Nie, ja tylko w kwestii prawnej :-)

    >> A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
    >> mozliwosci ? :-P

    >Niech trzyma odstęp dla tych, którzy mają możliwość przeskakiwania po
    >parę aut. Ten, który przed niego wjedzie, zaraz wyskoczy z tego
    >miejsca i będzie jak poprzednio. Tymczasem zasada - ja nie dam rady,
    >to i innym nie pozwolę, jest zwyczajnie głupia, niebezpieczna,
    >egoistyczna.

    Jak najbardziej, ale jak cie maja wyprzedzac jakies dostawczaki, ktore
    nie maja mozliwosci, to trzeba byc egoista :-P

    >> I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P

    >Lub poprzez śmierć własnego dziecka gdyby poszło głębiej niż do
    >lusterka i powstałaby rzeźnia na szosie. Dwa dostawczaki w czołówce
    >dałyby sporo efektów specjalnych. Jak dla mnie ryzykowanie życia
    >własnego i innych, nawet jeśli ma się rację wobec przepisów, jest
    >kolejną głupotą.

    Mowisz, ze lepiej zahamowac, ryzykujac ze ten z tylu wjedzie w
    bagaznik ? :-)

    >>> Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie
    >>> flegmatycznie, by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam
    >>> kawałek dalej czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów,
    >>> przejadą 4 na zmianie świateł. To konkret jaki codziennie
    >>> obserwuję na jednym z 3-miejskich skrzyżowań.
    >
    >> Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
    >> dynamicznym ruszeniu ?

    >Podałem konkretne dane.

    Ale czy poprawnie ? Cos duza roznica ...

    >Można konkretnie na wspomnianym skrzyżowaniu zwiększyć przepustowość
    >o kilkanaście pojazdów na zmianę świateł. W większości przypadków (w
    >czasie gdy dojeżdżam do pracy tamtędy) oznaczało by to zero
    >oczekujących na skrzyżowaniu. Tymczasem kolejki są po 40 aut.

    >> Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
    >> będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach
    >> / prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak
    >> jest to w paru krajach UE.

    >I wykrakałem! Właśnie trafiłem na artykł :-D
    >https://moto.wp.pl/odstep-na-autostradach-bedzie-po
    d-nadzorem-ministerstwo-infrastruktury-opracuje-nowe
    -przepisy-6239310011532929a

    Obys tylko nie dostal mandatu, jak dostawczak przed Ciebie wjedzie :-)

    >> Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...
    >Tu piszą o wielu krajach europejskich:
    >http://badanie-techniczne.pl/2018/12/ile-wynosi-bez
    pieczny-odstep-miedzy-pojazdami/

    Ale ich nie wymieniaja, to sie nie liczy :-)

    Jest Francja, ale nie bede czytal kodeksu po francusku :-)

    >> Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.
    >
    > Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
    > szybciej :-P
    > Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora

    Np w tej Francji jest nagonka :-)

    J.


  • 130. Data: 2019-02-12 22:15:43
    Temat: Re: Opony Kormoran Snow
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-02-2019 o 19:54, Marek S pisze:
    > W dniu 2019-02-09 o 20:45, Cavallino pisze:
    >
    >> A turbina obniża obroty, a nie je podwyższa - za wysoko już nie ma co
    >> kręcić, bo niżej turbina daje lepsze efekty po zmianie biegu na wyższy.
    >
    > No dobrze... nie będę komentował bo za bardzo zdania nie mam. Może tak
    > właśnie jest. Byłoby sensowniej.

    Tak właśnie jest, wrzuć w google kilka słów, to ci wyplują potwierdzenie.

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: