-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Tue, 12 Feb 2019 20:24:50 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 122
Message-ID: <q3v6i5$gi9$1@node1.news.atman.pl>
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
<5c5beeb0$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1549999493 16969 89.70.94.204 (12 Feb 2019 19:24:53 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 12 Feb 2019 19:24:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <5c5beeb0$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649924
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-02-07 o 09:37, J.F. pisze:
>
> Przepis nie nakazuje hamowac.
> Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
> wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P
To co zrobił - zaliczyć czołówkę? :-D
Czy nie ma jakiegoś przepisu przypadkiem, który mówi o nadrzędności
bezpieczeństwa nad wszystkim innym?
O wiszeniu na zderzaku poprzednika już nie będę wspominał, bo się
powtórzę po raz kolejny.
>> Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
>> widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
>> naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące kawałki
>
> Ale hamulca nie nacisnales :-P
Nie. Wiedziałem, że im dalej, tym bardziej szczątki się rozproszą i tym
większa będzie szansa mnie trafienia. I nie pomyliłem się.
A po drugie gdybym to zrobił, to gość wiszący mi na zderzaku wjechałby
mi w dupę a zanim kolejny itd. Po co mi to? Bo miałem takie prawo? Nie,
dzięki, nie skorzystam :-)
>> Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to dostawczak i
>> kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym celowe działanie.
>
> Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac - dostawczak ma
> ustapic pierwszenstwa.
> Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma zahamowac.
> I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)
Czyli wszystko ok? Trupy się ścielą, ale za to zgodnie z przepisami? :-D
> Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
> sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P
A jednak okazało się, że byłoby bezpieczniej w tym konkretnym przypadku.
>> 3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
>> prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
>
> O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
> Ponizej mozna blisko.
No to zatem wiśmy na zderzakach poprzedników. Oto apel J.F. Dobrze
interpretuję sugestie? ;-)
> A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
> mozliwosci ? :-P
Niech trzyma odstęp dla tych, którzy mają możliwość przeskakiwania po
parę aut. Ten, który przed niego wjedzie, zaraz wyskoczy z tego miejsca
i będzie jak poprzednio. Tymczasem zasada - ja nie dam rady, to i innym
nie pozwolę, jest zwyczajnie głupia, niebezpieczna, egoistyczna.
>
> I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P
Lub poprzez śmierć własnego dziecka gdyby poszło głębiej niż do lusterka
i powstałaby rzeźnia na szosie. Dwa dostawczaki w czołówce dałyby sporo
efektów specjalnych. Jak dla mnie ryzykowanie życia własnego i innych,
nawet jeśli ma się rację wobec przepisów, jest kolejną głupotą.
>> Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie flegmatycznie,
>> by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam kawałek dalej
>> czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów, przejadą 4 na zmianie
>> świateł. To konkret jaki codziennie obserwuję na jednym z 3-miejskich
>> skrzyżowań.
>
> Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
> dynamicznym ruszeniu ?
Podałem konkretne dane. Można konkretnie na wspomnianym skrzyżowaniu
zwiększyć przepustowość o kilkanaście pojazdów na zmianę świateł. W
większości przypadków (w czasie gdy dojeżdżam do pracy tamtędy)
oznaczało by to zero oczekujących na skrzyżowaniu. Tymczasem kolejki są
po 40 aut.
>> Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
>> będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach /
>> prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak jest to
>> w paru krajach UE.
I wykrakałem! Właśnie trafiłem na artykł :-D
https://moto.wp.pl/odstep-na-autostradach-bedzie-pod
-nadzorem-ministerstwo-infrastruktury-opracuje-nowe-
przepisy-6239310011532929a
>
> Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...
Tu piszą o wielu krajach europejskich:
http://badanie-techniczne.pl/2018/12/ile-wynosi-bezp
ieczny-odstep-miedzy-pojazdami/
>
>> Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.
>
> Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
> szybciej :-P
> Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora
>
> Ale powazniej - jakby byl tak przepis, to co zrobic z wyprzedzajacymi,
> ktorzy wjezdzaja przed ciebie i go zmniejszaja ?
>
>>>> A teraz na poważnie: jak należy jeździć, by nigdy nie doświadczyć
>>>> zagrożenia w żadnej sytuacji?
>>>
>>> Z duzym buforem bezpieczenstwa.
>> No i gdzie ten bufor? W wiszeniu na ogonie poprzednika?
>
> Albo w 500KM pod pedalem, zeby wyprzedzanie nie bylo problemem :-)
>
> J.
>
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.19 20:59 J.F.
- 12.02.19 22:15 Cavallino
- 14.02.19 02:04 Marek S
- 14.02.19 14:57 Kris
- 14.02.19 18:59 Budzik
- 15.02.19 22:12 Marek S
- 15.02.19 22:37 Marek S
- 15.02.19 22:39 Marek S
- 15.02.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A