-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <q2if6e$cfh$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q2l5p2$i3p$1@node2.news.atman.pl>
<1jav7rdlavxrj$.j32jcqgo6svd.dlg@40tude.net>
<q2npfs$hn8$1@node1.news.atman.pl>
<5c4f7b7c$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
<q2o0d6$oij$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q2qhl2$f45$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q32h95$o1h$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q34ul7$vf4$1@node2.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q37q9i$1jv$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3ctm9$rvh$1@node1.news.atman.pl>
<X...@1...0.0.1>
<q3fl2j$vpb$1@node2.news.atman.pl>
<5c5beeb0$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<q3v6i5$gi9$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <q3v6i5$gi9$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Opony Kormoran Snow
Date: Tue, 12 Feb 2019 20:59:39 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 141
Message-ID: <5c6325f7$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.68.34
X-Trace: 1550001655 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 499 83.26.68.34:52665
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 7482
X-Received-Body-CRC: 2028950348
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2649925
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q3v6i5$gi9$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2019-02-07 o 09:37, J.F. pisze:
>> Przepis nie nakazuje hamowac.
>> Natomiast nakazuje ustapic pierwszenstwa przy zmianie pasa,
>> wiec co powinien dostawczak zrobic ? :-P
>To co zrobił - zaliczyć czołówkę? :-D
>Czy nie ma jakiegoś przepisu przypadkiem, który mówi o nadrzędności
>bezpieczeństwa nad wszystkim innym?
Oczywiscie, ale poniewaz nie wiadomo co dostawczak zrobi w obliczu
zagrozenia - nalezy jechac przewidywalnie :-)
>O wiszeniu na zderzaku poprzednika już nie będę wspominał, bo się
>powtórzę po raz kolejny.
Oczywiscie, ale wiszacy "Kris" zadnej kolizji nie spowodowal :-)
>>> Dostawczak częściowo się więc schował ale z mojej perspektywy
>>> widziałem, że nie ma szans na uniknięcie kolizji z jadącym z
>>> naprzeciwka. Zjechałem więc na pobocze. Usłyszałem huk i lecące
>>> kawałki
>
>> Ale hamulca nie nacisnales :-P
>Nie. Wiedziałem, że im dalej, tym bardziej szczątki się rozproszą i
>tym większa będzie szansa mnie trafienia. I nie pomyliłem się.
>A po drugie gdybym to zrobił, to gość wiszący mi na zderzaku
>wjechałby mi w dupę a zanim kolejny itd. Po co mi to? Bo miałem takie
>prawo? Nie, dzięki, nie skorzystam :-)
Wiec trzeba bylo lagodniej, ale jednak zwiekszyc odstep :-)
>>> Jeśli miałbym ogłosić werdykt, to winni tego zdarzenia to
>>> dostawczak i kawał gnojka "Krisa". Temu drugiemu przypisałbym
>>> celowe działanie.
>
>> Celowe, ale przeciez KD opisuje jak to powinno wygladac -
>> dostawczak ma ustapic pierwszenstwa.
>> Jesli to oznacza, ze ma zahamowac i wjechac za Krisa - to ma
>> zahamowac.
>> I moze nawet trafi na koniec kolejki, to go nauczy wyprzedzac :-)
>Czyli wszystko ok? Trupy się ścielą, ale za to zgodnie z przepisami?
>:-D
No oczywiscie ze nie - dostawczak nie powinien zaczynac wyprzedzania
widzac ze nie ma miejsca, i powinien hamowac na widok auta z przeciwka
:-P
>> Ba - hamowanie przez "Krisa" mogloby doprowadzic do niebezpiecznej
>> sytuacji, gdy obaj hamuja i dostawczak nie ma gdzie zjechac :-P
>A jednak okazało się, że byłoby bezpieczniej w tym konkretnym
>przypadku.
Ale bo to wiadomo na kogo sie trafi i jaki manewr bedzie wlasciwy ?
:-P
>>> 3-5m od poprzednika przy prędkościach rzędu 70-90 to głupota moim
>>> prywatnym zdaniem. A to z kolei typowy obrazek.
>
>> O ile pamietam, to ten niemiecki przepis obowiazuje powyzej 80km/h.
>> Ponizej mozna blisko.
>No to zatem wiśmy na zderzakach poprzedników. Oto apel J.F. Dobrze
>interpretuję sugestie? ;-)
Nie, ja tylko w kwestii prawnej :-)
>> A jesli "Kris" tez ma ochote wyprzedzic, tylko widzi, ze nie ma
>> mozliwosci ? :-P
>Niech trzyma odstęp dla tych, którzy mają możliwość przeskakiwania po
>parę aut. Ten, który przed niego wjedzie, zaraz wyskoczy z tego
>miejsca i będzie jak poprzednio. Tymczasem zasada - ja nie dam rady,
>to i innym nie pozwolę, jest zwyczajnie głupia, niebezpieczna,
>egoistyczna.
Jak najbardziej, ale jak cie maja wyprzedzac jakies dostawczaki, ktore
nie maja mozliwosci, to trzeba byc egoista :-P
>> I wychowac. Np przez lusterko i znizke na OC :-P
>Lub poprzez śmierć własnego dziecka gdyby poszło głębiej niż do
>lusterka i powstałaby rzeźnia na szosie. Dwa dostawczaki w czołówce
>dałyby sporo efektów specjalnych. Jak dla mnie ryzykowanie życia
>własnego i innych, nawet jeśli ma się rację wobec przepisów, jest
>kolejną głupotą.
Mowisz, ze lepiej zahamowac, ryzykujac ze ten z tylu wjedzie w
bagaznik ? :-)
>>> Takie myślenie jest szkodliwe w miastach. Ruszę sobie
>>> flegmatycznie, by kapelusz z głowy mi nie spadł. W końcu i tak mam
>>> kawałek dalej czerwone. W konsekwencji zamiast 20 pojazdów,
>>> przejadą 4 na zmianie świateł. To konkret jaki codziennie
>>> obserwuję na jednym z 3-miejskich skrzyżowań.
>
>> Ale jesli za kawalek czerwone ... to ile by sie zmiescilo przy
>> dynamicznym ruszeniu ?
>Podałem konkretne dane.
Ale czy poprawnie ? Cos duza roznica ...
>Można konkretnie na wspomnianym skrzyżowaniu zwiększyć przepustowość
>o kilkanaście pojazdów na zmianę świateł. W większości przypadków (w
>czasie gdy dojeżdżam do pracy tamtędy) oznaczało by to zero
>oczekujących na skrzyżowaniu. Tymczasem kolejki są po 40 aut.
>> Owszem, idealizuję. Chciałbym aby powstał taki zapis w PORD, który
>> będzie jednoznacznie określał dystans między samochodami w metrach
>> / prędkość plus surowe kary za nie przestrzeganie zasad. Tak jak
>> jest to w paru krajach UE.
>I wykrakałem! Właśnie trafiłem na artykł :-D
>https://moto.wp.pl/odstep-na-autostradach-bedzie-po
d-nadzorem-ministerstwo-infrastruktury-opracuje-nowe
-przepisy-6239310011532929a
Obys tylko nie dostal mandatu, jak dostawczak przed Ciebie wjedzie :-)
>> Chyba w jednym. No i w kilku w tunelach ...
>Tu piszą o wielu krajach europejskich:
>http://badanie-techniczne.pl/2018/12/ile-wynosi-bez
pieczny-odstep-miedzy-pojazdami/
Ale ich nie wymieniaja, to sie nie liczy :-)
Jest Francja, ale nie bede czytal kodeksu po francusku :-)
>> Wtedy skończy się nagonka wyłącznie na jeżdżących szybciej.
>
> Ale tak to juz jest w krajach UE, ze jest tam nagonka na jezdzacych
> szybciej :-P
> Z wyjatkiem jednego panstwa, no moze poltora
Np w tej Francji jest nagonka :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.19 22:15 Cavallino
- 14.02.19 02:04 Marek S
- 14.02.19 14:57 Kris
- 14.02.19 18:59 Budzik
- 15.02.19 22:12 Marek S
- 15.02.19 22:37 Marek S
- 15.02.19 22:39 Marek S
- 15.02.19 23:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A