eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOpłacalność diesla raz jeszcze.Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Opłacalność diesla raz jeszcze.
    Date: Thu, 23 Dec 2010 20:59:15 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <if09mp$rv3$1@news.onet.pl>
    References: <1...@b...dyndns.org>
    NNTP-Posting-Host: 89-72-30-61.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1293134361 28643 89.72.30.61 (23 Dec 2010 19:59:21 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Dec 2010 19:59:21 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5994
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2337178
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Artur Frydel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:15jc939caxzcg.dlg@bzyk.dyndns.org...

    > Bliscy znajomi, rodzina, i generalnie ludzie z otoczenia mówią że to
    > bzdura,
    > bo diesel jest de best a naprawy taniutkie (taka na przykład regeneracja
    > turbo to "tylko" parę stówek).

    Koszt robocizny + koszt części 1500-5000zł - oczywiście mówiąc o nowych
    częściach i sytuacji, kiedy da się regenerować :)
    Zależy jakie turbo i jaki eauto.

    > No i jak to jest? Mam na myśli 10-letnie diesle, a więc już wtryski, pewno
    > common-raile... Ja się na samochodach zbytnio nie znam i nie wiem już kogo
    > słuchać. Grupowych guru, czy szwagra? :)

    Słuchaj serca, a te zawsze źle podpowiada :)
    Ja Ci doradzę jedno?
    Kieruj się tym jak jeździsz.
    Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając
    auto robiąc przy tym dłuższe przestoje, powodujące, ze silnik jest cały czas
    zimny to tylko benzyna. Diesle niestety dłużej się rozgrzewają.
    Jeżeli w większości jeździsz na krótkich odcinkach często gasząc i odpalając
    auto robiąc przy tym krótkie przestoje to tylko benzyna + LPG.
    Jeżeli większość jeździsz w dłuższe trasy to Diesel lub LPG.

    Niestety ale auta z silniekiem Diesla powyżej 10 lat mogą mieć już problemy
    z odpalaniem w zimie oraz spore różnice w spalaniu.
    Takich problemów raczej nie będziesz miał z benzyniakami.
    Dla przykładu obecne moje auto 2,1 litra turbodiesel o mocy 110KM w trasie
    spala 5,5 - 7 litrów ON zależnie od pory roku i przy mojej dość dynamicznej
    jeździe, ale w ostatnie mrozy, kiedy jeździłem na krótkich odcinkach, na
    których auto nie zdąrzyło się rozgrzać to potrafiło spalić nawe 12-14 litrów
    ON.
    W benzyniakach, którymi jeździłem i jeżdżę były to różnice rzędu 1-2 litrów
    benzyny, a nie 2 razy tyle jak w Dieslu.
    Podobnie też jest u znajomych, którzy jeżdżą Dieslami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: