  • 21. Data: 2010-03-19 17:34:20
    Temat: Re: Olympus PEN
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-19 18:21, Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > obiektyw na matrycę i podbicie szumów w rogach obrazu podczas korekcji
    > winietowania. W sumie efekt uzyskany z kita Panasonica jest bardzo
    > przyjemny - np. mimo spodziewanego teoretycznie wskutek korekcji programowej
    > spadku ostrości przy brzegach obrazu rozdzielczość obrazu również i przy
    > brzegach kadru jest bardzo dobra, ale jest to w znacznej mierze zasługą
    > dobrych algorytmów korekcyjnych. Fakt, że użytkownika może to nie
    > interesować - dla niego ważny jest efekt końcowy - a ten w przypadku zestawu
    > DMC-G1+ kit 14-45 jest całkiem przyjemny.

    Ja po prostu wierzę Kubie, prawdopodobnie przerobił na tej grupie
    największą ilość plików, w przeróżnych konfiguracjach z optyką. Poza tym
    ogląda te pliki w najlepszej formie drukowanego powiększenia. Jest to o
    wiele bardziej miarodajne niż wszelkie testy z cyferkami i oglądanie
    sampli z sieci na monitorze.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 22. Data: 2010-03-19 18:32:10
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał

> [...]
    > ogląda te pliki w najlepszej formie drukowanego powiększenia. Jest to o
    > wiele bardziej miarodajne niż wszelkie testy z cyferkami i oglądanie

    Zauważ, ze nigdzie nie twierdzę, ze końcowy efekt z Panasonica jest zły. Co
    wiecej - uważam za całkiem prawdopodobne, ze coraz więcej przyszłych
    konstrukcji korpusów będzie stosowało korekcje wad obiektywów przez
    oprogramowanie puszki. Twierdzę tylko, ze ten w sumie bardzo dobry efekt
    jest zasługa nie jakichś wspaniałych cech obiektywu, przy projektowaniu
    ktorego skoncentrowano się na zdolnosci rozdzielczej (ktora faktycznie jest
    w tym obiektywie świetna) poświęcając na jej rzecz inne parametry by potem
    bardzo zręcznie skorygować je programowo. Sporo na ten temat piszą w teście
    tego obiektywu pod adresem
    www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-tests/414
    -pana_1445_3556
    konkludując: 'In terms of sheer optical performance the Panasonic Lumix G
    Vario 14-45mm f/3.5-5.6 ASPH OIS is not a great lens.' Tyle że... sam
    obiektyw może i nie świetny, ale końcowy efekt z zestawu puszka +obiektyw
    bardzo przyjemny - więc jednak chwała konstruktorom za pomysł, który całkiem
    dobrze się sprawdza.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 23. Data: 2010-03-19 18:39:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-03-19 19:32, Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > bardzo przyjemny - więc jednak chwała konstruktorom za pomysł, który całkiem

    Ależ rozumiem Marku o co Ci chodzi :). Wyobraźmy sobie jak by sytuacja
    wyglądała gdyby konstruktorzy trochę mniej cieli koszty i zdecydowali
    się na ciut większe gabaryty. Może przyszłość przyniesie jeszcze lepsze
    optycznie, lepiej skorygowane i jaśniejsze szkła do m4/3. Aktualna
    sytuacja w optyce m4/3 to wynikowa wielu kompromisów, zresztą jak to w
    życiu.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 24. Data: 2010-03-19 18:42:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > bardzo przyjemny - więc jednak chwała konstruktorom za pomysł, który całkiem

    Nie wiem jak panas, dcraw wyciąga z rawów olka ''prawdę'' czyli obraz
    bez korekcji. To zresztą ratunek gdy okazuje się zbyt wąsko, po korekcji
    (i redukcji rozdzielczości ponad pół miliona pikseli) tracimy gdzieś z
    1/10 jak nie więcej treści zdjęcia. Jeśli coś się ''urwało'' albo nie
    potrzeba korekcji beczki zawsze można użyć tego zamiast acra. Nota bene
    mógłby acr mieć wyłącznik korekcji.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 25. Data: 2010-03-19 19:13:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

> [...]
    > 1/10 jak nie więcej treści zdjęcia. Jeśli coś się ''urwało'' albo nie
    > potrzeba korekcji beczki zawsze można użyć tego zamiast acra. Nota bene

    Fakt, ze możliwość wyłączania by się w niektórych sytuacjach przydała.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 26. Data: 2010-03-21 17:59:43
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    OK Dzięki za rady. Kupiłem jednak tego PENa w zestawie z dwoma obiektywami.