    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olympus PEN
    Date: Wed, 17 Mar 2010 07:26:23 +0100

    PesTYcyD pisze:
    > Chodzę już jakiś czas z zamiarem zakupienia aparatu fotograficznego,
    > który robiłby zacne zdjęcia, miał wymienną optykę był lekki i miał
    > możliwość dokupienia obudowy podwodnej. I oto pojawił się Olympus PEN
    > E-PL1. Czy możecie mi powiedzieć coś na temat formatu mikro 4/3? Nie
    > jestem zawodowcem, ale moim wymogiem jest zbliżyć się jakością do
    > lustrzanek. Czy jest sens kupowania takiego aparaciku?

    Z problemów: szybkość af, typowa dla szybkiego kompakta (co zależy po
    części od obiektywu) i rzeczywista rozdzielczość ponad 5-6Mpx (czyli
    całkiem poprawnie, jak większość lustrzanek ze średniej klasy kitami),
    ale zmiana obiektywu na lepszy nic nie zmienia. Jest cięższy niż się
    wydaje (jeśli to ma znaczenie).
    Zalety - nieporównywalnie lepszy niż w lustrzankach światłomierz, af
    jeśli informuje, że wyostrzy to zrobi to perfekcyjnie, duża dynamika
    użyteczna, praktycznie zerowe potrzeby korekcji wb (poza światłem
    żarowym), użyteczne iso do 1600 (przy ograniczonej dynamice). Reszta to
    wiadomo - wymiary, cichość.
    Obiektyw jest praktycznie jeden (stałki jaśniejszej pół ev o przeciętnej
    jakości nie wspominam), ale można stosować obiektywy panasonica albo
    cokolwiek z om, m42 i 4/3 przez konwerter. Za dwa miesiące wchodzą
    superzoom i szeroki (9-18).

    Zdjęcia z olka od pół roku na stronie niżej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl