  • 1. Data: 2009-01-25 17:59:41
    Temat: Olympus E-520 - pamięć
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

    Jaką najplepiej pamięć kupić do E-520. Wchodzi CF. Ale czy obsłuże na
    przykał 8 GB i w wersji 45 mbit/s?
    Czy jest sens kupowac te najnowsze najszybsze? Są sporo droższe.
    Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?

    Jak sie domyślama Olympus kart SD nie obsługuje.

    Robert

  • 2. Data: 2009-01-25 19:59:40
    Temat: Re: Olympus E-520 - pamięć
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Legar pisze:
> [...]
    > Czy jest sens kupowac te najnowsze najszybsze? Są sporo droższe.
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?

    Powinno być gdzieś w specyfikacji - jakie maksymalne prędkości transferu
    danych na kartę ma aparat. Najszybszych pewnie nie wykorzysta, za to
    twój czytnik może wykorzystać zgrywając zdjęcia na dysk.

    > Jak sie domyślama Olympus kart SD nie obsługuje.
    Kiedyś były przejściówki SD->CF. Teraz też powinny być dostępne.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 3. Data: 2009-01-25 20:02:27
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Legar pisze:
> [...]
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?
    >
    > Jak sie domyślama Olympus kart SD nie obsługuje.

    Możesz spokojnie kupić coś wolniejszego. Przy 3fpsach nie odczujesz różnicy w
    szybkości
    zrzucania rawów na kartę. Oczywiście e520 obsługuje tylko CF i XD. O tych ostatnich
    jednak
    radzę szybko zapomnieć, bo to straszne nieporozumienie (choć przydaje się czasem jako
    backup)

    --

    format

  • 4. Data: 2009-01-25 20:05:07
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Legar wrote:
> [...]
    > Czy jest sens kupowac te najnowsze najszybsze? Są sporo droższe.
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?

    Wchodzi zarówno CF jak i XD. Te drugie raczej jako dodatkowe, do
    kopiowania z karty na kartę. Co do wielkości i szybkości mam własną
    teorię na ten temat - niech priorytetem będzie wielkość karty, olej
    szybkość i tak jej nie odczujesz/wykorzystasz a jeśli już to
    przegrywając zdjęcia czytnikiem. Domniemywam, że skoro masz E-520 to
    szybkość zapisu odczytu nie są priorytetem, zresztą bufor aparatu to
    ograniczenie, którego kartą nie przeskoczysz. Dużą kartę natomiast
    zawsze warto mieć, chociażby na wyjazd, tym bardziej jak robisz rawy.
    Ostatnio kupiłem w Fotojokerze CF Kingstona 16GB elite pro 133 za 144
    zł. E-520 pomieści pewnie z 1000 rawów i ponad 6000 JPGów HQ... Polecam!
    Uważaj na karty z Allegro, sporo jest podrabianych, w dodatku sprzedawcy
    przysyłają karty w otwartych blistrach - rzekomo celem sprawdzenia,
    czego nie rozumiem...

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 5. Data: 2009-01-25 20:06:03
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

> [...]
    > tylko CF i XD. O tych ostatnich jednak radzę szybko zapomnieć, bo to
    > straszne nieporozumienie (choć przydaje się czasem jako backup)

    Dzięki

  • 6. Data: 2009-01-25 20:08:42
    Od: "Legar" <h...@e...pl>

    > Domniemywam, że skoro masz E-520 to szybkość zapisu odczytu nie są
    > priorytetem, zresztą bufor aparatu to ograniczenie, którego kartą nie
    > przeskoczysz.
    Jeszcze nie mam :-),
    ale nie sprawdzę go bez pamięci

> [...]
    > przysyłają karty w otwartych blistrach - rzekomo celem sprawdzenia, czego
    Dzięki za porady

  • 7. Data: 2009-01-25 20:09:21
    Od: sebo <b...@u...gazeta.pl>

    On Sun, 25 Jan 2009 18:59:41 +0100
    "Legar" <h...@e...pl> wrote:

> [...]
    > Czy jest sens kupowac te najnowsze najszybsze? Są sporo droższe.
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?

    pqi cf x120. Mam i piknie smiga.

    pzdr.

  • 8. Data: 2009-01-26 22:22:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Jan 2009, "Paweł W." wrote:

    > Kiedyś były przejściówki SD->CF. Teraz też powinny być dostępne.

    Ostatnio kiedy oglądałem, jak jeszcze dolar był po 2 zł,
    to tak bliżej 200 zł kosztowały.
    Niezbyt opłacalne.
    Prościej kupić 32 GB CF :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2009-01-27 02:14:05
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gli9gl$9qq$1@node1.news.atman.pl>,
    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> wrote:

    > Oczywiście e520 obsługuje tylko CF i XD. O tych
    > ostatnich jednak
    > radzę szybko zapomnieć, bo to straszne nieporozumienie (choć przydaje się
    > czasem jako backup)

    Kolega, swiezy Olympusowiec, tlumaczyl mi, ze niektore funkcje (chyba
    panorama) dzialaja tylko z XD.

    TA

  • 10. Data: 2009-01-27 10:47:14
    Od: j...@g...pl

    On 25 Sty, 18:59, "Legar" <h...@e...pl> wrote:
> [...]
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?
    >
    > Jak sie domyślama Olympus kart SD nie obsługuje.

    Na początek kup najtańszą CF 2GB - te wolne kosztują około 20-30zł.
    Jeśli nie będzie drażdniła cię prędkość zapisu to masz 100zł w
    kieszeni. Jeśli będzie cię ta wolna prędność drażniła to kup Extreemm
    III, a tą wolną CF będziesz miał na backup. Ja do zwykłego cykania
    używam prehistorycznych CF x80 (i to w kombinacji z E-300 i E-1) tyle,
    ze nie podglądam od razu na LCD każdej nowo zrobionej fotki i takowy
    automatyczny podglad mam wyłączony.