    From: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Olympus E-520 - pamięć
    Date: Sun, 25 Jan 2009 21:05:07 +0100

    Legar wrote:
    > Jaką najplepiej pamięć kupić do E-520. Wchodzi CF. Ale czy obsłuże na
    > przykał 8 GB i w wersji 45 mbit/s?
    > Czy jest sens kupowac te najnowsze najszybsze? Są sporo droższe.
    > Jakie polecacie: Kingstone 133, 233, Extreem III, IV?

    Wchodzi zarówno CF jak i XD. Te drugie raczej jako dodatkowe, do
    kopiowania z karty na kartę. Co do wielkości i szybkości mam własną
    teorię na ten temat - niech priorytetem będzie wielkość karty, olej
    szybkość i tak jej nie odczujesz/wykorzystasz a jeśli już to
    przegrywając zdjęcia czytnikiem. Domniemywam, że skoro masz E-520 to
    szybkość zapisu odczytu nie są priorytetem, zresztą bufor aparatu to
    ograniczenie, którego kartą nie przeskoczysz. Dużą kartę natomiast
    zawsze warto mieć, chociażby na wyjazd, tym bardziej jak robisz rawy.
    Ostatnio kupiłem w Fotojokerze CF Kingstona 16GB elite pro 133 za 144
    zł. E-520 pomieści pewnie z 1000 rawów i ponad 6000 JPGów HQ... Polecam!
    Uważaj na karty z Allegro, sporo jest podrabianych, w dodatku sprzedawcy
    przysyłają karty w otwartych blistrach - rzekomo celem sprawdzenia,
    czego nie rozumiem...

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)