  • 1. Data: 2011-04-26 07:30:24
    Temat: Olej silnikowy - klasa jakości
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Witam,

    najwyższy czas zmienić olej w moim gracie, zatem mam pytanie. Nieco
    nieopatrznie kupiłem całkiem fajny olej, niestety (na szczęście?) nieco
    poczytałem o sprawie i mam pewną wątpliwość. Otóż rzeczony olej (Mobil 1
    2000) ma klasę jakości API SL/SJ, natomiast wedle instrukcji do mojego
    silnika (Swift 1.3 rocznik 95) powinno się lać coś o klasie od SE do SH.

    Szukać innego oleju? Jeśli tak to jakiego?

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 2. Data: 2011-04-26 07:39:26
    Temat: Re: Olej silnikowy - klasa jakości
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-04-26 07:30, MadMan pisze:
> [...]
    > nieopatrznie kupiłem całkiem fajny olej, niestety (na szczęście?) nieco
    > poczytałem o sprawie i mam pewną wątpliwość. Otóż rzeczony olej (Mobil 1

    A nie SL/CJ?

    > natomiast wedle instrukcji do mojego
    > silnika (Swift 1.3 rocznik 95) powinno się lać coś o klasie od SE do SH.
    >
    > Szukać innego oleju? Jeśli tak to jakiego?

    Nie szukać. Klasa jakości SL jest wyżej od SH. Strzelam że olejów o
    klasie SJ nie było w czasach kiedy twój samochód został wyprodukowany.

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 3. Data: 2011-04-26 07:50:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 26 Apr 2011 07:39:26 +0200, Grejon napisał(a):

    > A nie SL/CJ?

    Nie :) C jest tam dalej, ale to do diesli...

    > Nie szukać. Klasa jakości SL jest wyżej od SH. Strzelam że olejów o
    > klasie SJ nie było w czasach kiedy twój samochód został wyprodukowany.

    Dobrze wiedzieć. To kupuję filtr i wymieniam.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138