  • 41. Data: 2016-12-21 23:09:01
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 22:17:12 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Żartujesz chyba :-D Wymieniłem szybę (na polecanego wszędzie pilkintona
    > czy jak to się tam pisze) i po pół roku wyglądała już tak samo jak
    > wcześniejsza 6 letnia.

    A wiesz może jak to jest z tymi szybami?

    Bo to mojego auta (Vectra C) jest 18 modeli samego Pilkingtona.
    Czy poza tym że różnią się one opcjami wyposażenia (miejsce na czujnik
    deszczu, kolor, atermiczna, różne gradienty itp.), to może różnią się też
    jakością powłok szyby zewnętrznej, twardością itp?

    Bo ja moją szybą przejechałem 300kkm i prawdę mówiąc przestaję powoli
    widzieć drogę ;)
    Pewnie drugiego tyle przejeżdżać już nie będę, ale też nie chciałbym kupić
    czegoś co po roku będzie wyglądało gorzej niż to co mam.

  • 42. Data: 2016-12-22 01:04:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Pyra"

> [...]

    Pewnie drugiego tyle przejeżdżać już nie będę, ale też nie chciałbym kupić
    czegoś co po roku będzie wyglądało gorzej niż to co mam.
    ---
    Nie możesz tej szyby po prostu wypolerować ?

  • 43. Data: 2016-12-22 08:09:18
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 22:17, Mateusz Bogusz pisze:

    > Żartujesz chyba :-D Wymieniłem szybę (na polecanego wszędzie pilkintona
    > czy jak to się tam pisze) i po pół roku wyglądała już tak samo jak
    > wcześniejsza 6 letnia.

    Zła technika skrobania.
    W poprzednim aucie dojechałem szybą do 260tys
    i faktycznie była cała zarysowana. Teraz nie używam skrobaczki
    z przodu. Tylko gumka albo same wycieraczki i czyścić podszybie
    z liści i piachu często.

  • 44. Data: 2016-12-22 08:32:24
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-21 o 15:45, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >I pewnie ciepło brało się z elektrycznej grzałki w układzie nawiewu.

    Ta, "pewnie", "na pewno", "myślę, że" - bierze się z klimy, twoje wymysły
    nic tu nie zmienią. Weź sobie poszperaj w sieci, a nie zawracasz dupę. Jak
    ja uwielbiam takich misiów, coś se ubzdura i na pewno tak jest jak mu się w
    główce zmyśliło.

    >A jakie prawdziwe.

    Wyjątkowo głupie.

    >Hint: pompa ciepła, z jednej strony gorące, z drugiej zimne. Jak z tej
    >zimnej strony będzie za zimno, to się oblodzi i oszroni blokując przepływ
    >powietrza, obniżając swoją sprawność.

    Dobrze, że mój klimatyzator o tym nie wie i mimo grzania nim w domu zimą
    jeszcze się nie zepsuł.

  • 45. Data: 2016-12-22 08:34:05
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup

    Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.

    -----
    > Chyba pomyliło ci się z szybami "przeciwsłonecznymi".

    juz mnie oczy bolą od tego miszcza cytowania

    PLONK

  • 46. Data: 2016-12-22 08:40:10
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 21:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w szybie.
    > W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3 min.

    Tylko u mnie robi to w mniej niż minutę :) do tego te twoje ciepłe
    powietrze skądś musi się brać czyli musisz mieć dodatkową
    nagrzewnicę/farelka. A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 47. Data: 2016-12-22 08:47:34
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-22 o 08:32, Ghost pisze:

> [...]
    > wymysły nic tu nie zmienią. Weź sobie poszperaj w sieci, a nie zawracasz
    > dupę. Jak ja uwielbiam takich misiów, coś se ubzdura i na pewno tak jest

    pierwsze z brzegu z wujka googla:

    http://www.a6klub.pl/-all-climatronik-odmrazanie-prz
    edniej-szyby-jak-to-dzial-vt51877.htm

    A czym jeździsz, to nie wiem, szklana kula mi sie zepsuła, może pod
    choinkę dostanę nową.

    > Wyjątkowo głupie.

    > Dobrze, że mój klimatyzator o tym nie wie i mimo grzania nim w domu zimą
    > jeszcze się nie zepsuł.

    No i masz zimną część wysoko na elewacji, to i dobrze działa. Ogrzewana
    przepływającym powietrzem z wentylatora.
    W samochodzie jest nisko, narażone na natrysk wody z kałuzy albo wodną
    mgiełkę z poprzedzającego pojazdu. Zamarznie w mgnieniu oka.

    --
    viktorius

  • 48. Data: 2016-12-22 08:48:11
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    >A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

    Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

  • 49. Data: 2016-12-22 09:06:04
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-22 o 08:32, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >pierwsze z brzegu z wujka googla:

    >http://www.a6klub.pl/-all-climatronik-odmrazanie-pr
    zedniej-szyby-jak-to-dzial-vt51877.htm

    Szukaj dalej. Spróbuj anglojęzycznego.

    >No i masz zimną część wysoko na elewacji, to i dobrze działa. Ogrzewana
    >przepływającym powietrzem z wentylatora.

    Ale wiesz, że porządny klimatyzator może grzać, przy -25 na zewnątrz?

    >W samochodzie jest nisko, narażone na natrysk wody z kałuzy albo wodną
    >mgiełkę z poprzedzającego pojazdu. Zamarznie w mgnieniu oka.

    Rzeco???

  • 50. Data: 2016-12-22 09:14:25
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-22 o 08:48, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    > Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

    No właśnie sam nie wiem jak to jest, bo piszą różnie:

    "W niektórych, zwłaszcza nowszych, samochodach producenci stosują
    mechanizm uniemożliwiający włączenie klimatyzacji jeśli temperatura
    spada poniżej 5 stopni Celsjusza. Ma to zapobiec oblodzeniu parownika."

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl