  • 31. Data: 2016-12-21 16:19:28
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 21 grudnia 2016 12:26:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup

    Ze tak sie ciutke wetkne w dyskusję:
    Nie tylko ford/motorcraft robi takie szyby.
    Ostatnio musiałem takową wymienić i okazało sie że dali mi jakas saloglas czy coś. I
    jej druciki wyglądają troche inaczej niż z tej fabrycznej.

    Tak że warto zaznaczyć że wasze/nasze doświadczenia nie odnoszą się do jednego i tego
    samego przedmiotu bo takie szyby są robione pewnie w paru rodzajach w zależności od
    producenta.

  • 32. Data: 2016-12-21 16:54:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi, spotkałem się z
    taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto oferuje.
    Patenty chyba by już wygasły?

    -----

  • 33. Data: 2016-12-21 17:06:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi,
    >spotkałem się z taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto
    >oferuje.
    >Patenty chyba by już wygasły?

    Renault jeszcze oferowal.

    A patenty ... nawet nie wiem czy byly, a jak byly, to czy forda.

    J.

  • 34. Data: 2016-12-21 17:32:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.
    >-----

    Wzialbys i porzadnie cytowal.

    Powiem tak ... GPS nadaja w polaryzacji kolowej.
    Ale w odbiorniku jest np "patch antenna"

    Jak na zlosc z wiki zniknal dobry rysunek, albo przeszla na wyzszy
    poziom rozwoju - slajd 10
    http://www.slideshare.net/aymenalobaidi/design-and-s
    imulation-microstrip-patch-antenna-using-cst-microwa
    ve-studio
    albo tu
    https://www.youtube.com/watch?v=D1loJnLvj2w

    Rzut oka ... nie widac tu jakiejs wiekszej kolowosci. To odbiera
    skladowe liniowe.

    A jesli jest za szyba z paskami, to jeden kierunek liniowy jest
    blokowany.

    I faktycznie - wystarczy obrocic odbiornik, a sila sygnalu z roznych
    satelitow sie zmienia.

    Dla utrudnienia - w fordzie paski sa pionowe, ale tak naprawde
    zygzakowate - po pare mm w bok.
    To troche pogarsza dzialanie polaryzatora.

    J.

  • 35. Data: 2016-12-21 19:40:01
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 15:54, ąćęłńóśźż pisze:
    > Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.

    a Ty teraz za karę oblicz maksymalną odległość między drucikami dla
    1.5GHz aby ta Twoja "klatka" zaczęła działać w samochodzie.

    --
    Irokez

  • 36. Data: 2016-12-21 20:07:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    >Kto ma klimatronika, niech sprawdzi, czy chłodnica klimy z przodu
    >robi się kiedykolwiek zimna zamiast gorącej, wtedy uwierzę, że
    >klimatyzacja w samochodzie potrafi pracować w odwróconym trybie.

    >Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po
    >chwili by zamarzła i nici z grzania kabiny.

    Po chwili to silnik sie robi goracy i grzanie chlodnicy przestaje byc
    konieczne :-)

    No ale to tez powod, zeby nie komplikowac sobie zycia odwracaniami
    :-)

    J.

  • 37. Data: 2016-12-21 21:19:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2016 o 10:05 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.

    Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w szybie.
    W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3 min.

    TG

  • 38. Data: 2016-12-21 22:17:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
    > porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

    Żartujesz chyba :-D Wymieniłem szybę (na polecanego wszędzie pilkintona
    czy jak to się tam pisze) i po pół roku wyglądała już tak samo jak
    wcześniejsza 6 letnia.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2016-12-21 22:35:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 22:17, Mateusz Bogusz pisze:

    > Żartujesz chyba :-D Wymieniłem szybę (na polecanego wszędzie pilkintona
    > czy jak to się tam pisze) i po pół roku wyglądała już tak samo jak
    > wcześniejsza 6 letnia.

    Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego
    szrotu to powinni zabronić produkować.
    Niby polski produkt, ale czemu polak polakowi takie świństwo robi.
    Nie dość że zakrzywia nierówno obraz jak się patrzy w stronę pasażera,
    to po zimie była gorzej porysowana niż oryginalna 9-letnia szyba
    (oryginał był tylko bardziej wypiaskowany)

    --
    Irokez

  • 40. Data: 2016-12-21 22:36:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 21:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w szybie.
    > W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3 min.

    Tu bym polemizował.

    Druty oporowe (lub folia!) siedzą w środku szyby.
    Natomiast nadmuch nie dość, że działa pośrednio, to jeszcze musi
    "przegrzać" całą grubość szyby.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam