  • 21. Data: 2016-12-21 12:26:45
    Temat: Re: Ogrzewanie przedniej szyby
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-12-21 o 12:12, J.F. pisze:

    >Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu
    >nie zwracasz na to uwagi.

    No wlasnie jak pisalem - praktycznie nie widac.
    Musialbys skoncentrowac wzrok na szybie ... a po co ?

    >Na rantach szyby mogło tak być, wada fabryczna. Ale jak masz na
    >środku to nie wiem, ja nic takiego nie mam.

    Na srodku. I raczej nie ma zwiazku z ogrzewaniem.

    Moze uda mi sie zrobic fotke.

    J.

  • 22. Data: 2016-12-21 15:21:21
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-21 o 10:57, Ghost pisze:

    >To jak ma grzać?
    >Rozwiń temat sposobu przetwarzania momentu obrotowego na ciepło.

    Tak jak każdy klimatyzator.

  • 23. Data: 2016-12-21 15:24:02
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-21 o 11:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >Stacjonarne owszem, ale w samochodzie raczej nie

    Ryli?

  • 24. Data: 2016-12-21 15:36:53
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 15:21, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    > Tak jak każdy klimatyzator.

    Ja mam ręczną klimę w samochodzie, ni cholery po jej uruchomieniu nie
    chce iść ciepłe powietrze na zimnym silniku.

    Kto ma klimatronika, niech sprawdzi, czy chłodnica klimy z przodu robi
    się kiedykolwiek zimna zamiast gorącej, wtedy uwierzę, że klimatyzacja w
    samochodzie potrafi pracować w odwróconym trybie.

    Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po chwili
    by zamarzła i nici z grzania kabiny.

    --
    viktorius

  • 25. Data: 2016-12-21 15:45:51
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2016-12-21 o 15:21, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    >Ja mam ręczną klimę w samochodzie, ni cholery po jej uruchomieniu nie chce
    >iść ciepłe powietrze na zimnym silniku.

    Bo nie masz odmrażacza. Ja już 2001 miałem takie coś.

    >Kto ma klimatronika, niech sprawdzi, czy chłodnica klimy z przodu robi się
    >kiedykolwiek zimna zamiast gorącej, wtedy uwierzę, że klimatyzacja w
    >samochodzie potrafi pracować w odwróconym trybie.

    Ależ twoja wiara wcale nie jest obowiązkowa.

    >Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po chwili by
    >zamarzła i nici z grzania kabiny.

    To jest dobre :-)

  • 26. Data: 2016-12-21 15:49:36
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup

    >Podobno zasięg fal radiowych (GPS, WiFi, GSM) mniejszy pod szybą, bo trochę
    >ekranują, ale głębiej nie badałem.

    Chyba pomyliło ci się z szybami "przeciwsłonecznymi".

  • 27. Data: 2016-12-21 15:51:24
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    No i klima nie działa przy mrozie (ryzyko uszkodzenia sprężarki i całego układu).
    Choć w moim włączenie klimy (Opel klimatronik, nie wiadomo jakie algorytmy w
    elektronice siedzą) nawet przy mrozie powoduje szysze osuszenie szyby przedniej od
    wewnątrz niż przy samym nawiewie na szybę.
    Generalnie to powoli idzie, od dołu, a przy drucikach w szybie nawet bez klimy (Ford
    ręczna, nie włączy się w mróz) lód ustępuje błyskawicznie.
    Bierz tę ogrzewaną szybę, skoro można (no chyba, ze parkujesz wyłącznie w garażach)!
    Ciepło do nadmuchu tu i tu pochodzi z układu chłodzenia silnika.

    -----
    > Klimy sie uzywa do odraszania szyby - przy okazji chlodzenia parownik wykrapla
    wode, wiec leci suchsze powietrze.

  • 28. Data: 2016-12-21 15:54:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.

    -----

  • 29. Data: 2016-12-21 16:00:23
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 15:45, Ghost pisze:

    > Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup

    > Bo nie masz odmrażacza. Ja już 2001 miałem takie coś.

    I pewnie ciepło brało się z elektrycznej grzałki w układzie nawiewu.

    > Ależ twoja wiara wcale nie jest obowiązkowa.

    > To jest dobre :-)

    A jakie prawdziwe.

    Hint: pompa ciepła, z jednej strony gorące, z drugiej zimne. Jak z tej
    zimnej strony będzie za zimno, to się oblodzi i oszroni blokując
    przepływ powietrza, obniżając swoją sprawność.
    Zwykle za taką chłodnica jest ta od silnika, brak przepływu powietrza to
    ryzyko zagotowania wody. Który producent samochodu poszedłby na to ryzyko?

    --
    viktorius

  • 30. Data: 2016-12-21 16:09:29
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-12-21 o 15:51, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    elektronice siedzą) nawet przy mrozie powoduje szysze osuszenie szyby przedniej od
    wewnątrz niż przy samym nawiewie na szybę.

    A nie masz wbudowanego farelka jako wyposażenie dodatkowe?

    Ja mam coś takiego:
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/nagrzewnica-elektr
    yczna-grzalka-ford-s-max-s-max-i4309468034.html

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl