  • 81. Data: 2019-03-06 00:59:53
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pablo Eldiablo p...@g...com ...

    > Nie, po prostu brak rozsądku, niepanowanie nad emocjami, brawura,
    > ale i zwykły pośpiech leżą w ludzkiej naturze. Nie można zakładać,
    > że nie pojawią się jednostki (a raczej bardzo wiele jednostek)
    > zachowujących się nieracjonalnie. Więc jestem wręcz pewien, że przy
    > wprowadzeniu ogranicznika we wszystkich autach, na drogach zaroiło
    > by się od wyprzedzających się kilometrami łeb w łeb osobówek (bo
    > tiry już są).

    Chciałbym sie upewnic - rozumiem, ze ci potencjalnie wyprzedzajacy sie
    kilometrami (jak rozumiem mowimy o drodze z jednym pasem ruchu w kazdym
    kierunku) nie beda zwazali na tych jadacych z naprzeciwka powodujac
    seryjne kolicje czołowe?
    I dlatego teraz, kiedy ci sami nieracjonalni, brawurowi i emocjonalni
    kierowcy maja mozliwosc rozpedzenia sie nawet do 200km/h, jest lepiej i
    bezpieczniej?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dyplomata to człowiek, który pamięta o urodzinach kobiety,

  • 84. Data: 2019-03-06 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Poldek p...@i...eu ...

    > Ciężarowy przy 90 emituje większy hałas i większą degradację drogi.
    > Ograniczenia mają swoje powody, których możesz być nieświadomy.

    Wiesz czym sie rozni wrobelek od zwłaszcza?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 83. Data: 2019-03-06 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Oj, Budzik, czepiasz się. Żadnego problemu nie widzę, chciałem
    > jedynie spytać jak ludzie to widzą.

    Tak juz mam ze czesto czytam to co ktos mysli ale stara sie napisac coś
    innego :))))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

  • 82. Data: 2019-03-06 00:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy
    > przekraczając maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym
    > notorycznie łamiąc prawo? Potocznie mówiąc kolega zdaje się być w
    > takim razie "piratem drogowym", a te ograniczenia sprzętowe przecież
    > właśnie dla nich mają być.

    Kolega przede wszystkim ma tendencje do przesadzania.
    Jak tir jedzie 70km/h to nie ma zadnego problemu zeby go sprawnie
    wyprzedzic dysponujac predkoscia 90km/h

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy

  • 85. Data: 2019-03-06 01:12:14
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-06 o 00:59, Budzik pisze:

    > Kolega przede wszystkim ma tendencje do przesadzania.
    > Jak tir jedzie 70km/h to nie ma zadnego problemu zeby go sprawnie
    > wyprzedzic dysponujac predkoscia 90km/h

    Dasz radę na odcinku powiedzmy 100m i bez rozpędzania wstępnego auta
    wyprzedzić tego TIRa przy tak niewielkiej różnicy prędkości?

    Zakładam, że mówimy o przeciętnym aucie, nie jakimś Porsche.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 86. Data: 2019-03-06 01:18:46
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy przekraczając
    > maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym notorycznie łamiąc prawo?

    Owszem.
    Wychodzę z założenia, że na krótkich prostych odcinkach, jakich tu
    większość, należy ostro docisnąć by nie kończyć manewru wyprzedzania tuż
    przed zakrętem czy wzniesieniem, zza których może niespodzianka
    wyjechać. Przekraczanie dopuszczalnej jest znacznie bezpieczniejsze w
    mojej opinii niż ciągnięcie wyprzedzania do granic niewidocznego odcinka
    drogi.

    Ewentualnie, dla masochistów pozostaje wleczenie się na odcinku
    Gdynia-Szczecin 70km/h. Będzie to z pewnością zacne i bezpieczne.
    Nagrodą będzie buziak Prezesa :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 87. Data: 2019-03-06 01:20:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wyprzedzanie w przeciwienstwie do zatrzymania przed znakiem stopu nie jest
    obowiazkowe.

  • 88. Data: 2019-03-06 01:37:22
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Wyprzedzanie w przeciwienstwie do zatrzymania przed znakiem stopu nie jest
    obowiazkowe.

    Mało tego: używanie samochodów też nie jest obowiązkowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 89. Data: 2019-03-06 07:19:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Mar 2019 01:18:46 +0100, Marek S napisał(a):

> [...]
    > wyjechać. Przekraczanie dopuszczalnej jest znacznie bezpieczniejsze w
    > mojej opinii niż ciągnięcie wyprzedzania do granic niewidocznego odcinka

    no chyba, ze tam zza tira cos wyjedzie, a Ty masz za duza predkosc,
    aby zahamowac ...

    > Ewentualnie, dla masochistów pozostaje wleczenie się na odcinku
    > Gdynia-Szczecin 70km/h. Będzie to z pewnością zacne i bezpieczne.
    > Nagrodą będzie buziak Prezesa :-D

    Mnie i tak po kraju bez autostrad, jakas niewiele wieksza predkosc
    srednia wychodzi :-(

    niestety - ruch coraz wiekszy, okazji do wyprzedzenia coraz mniej.

    J.

  • 90. Data: 2019-03-06 07:55:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Mar 2019 23:59:53 GMT, Budzik napisał(a):
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Kolega przede wszystkim ma tendencje do przesadzania.
    > Jak tir jedzie 70km/h to nie ma zadnego problemu zeby go sprawnie
    > wyprzedzic dysponujac predkoscia 90km/h

    Ale jaka masz moc silnika ?
    I w czasie wyprzedzania pilnujesz sie, aby 90 nie przekroczyc ?
    Daj film :-)

    Bo jak moc jest mala, to rozpedzasz sie dlugo, i wyprzedzenie tira
    jest problemem, jak duza - to nawet nie wiesz kiedy i juz masz 120 :-)

    A do liczb - 90 to 25m/s. 70 to 19.5.

    Tir ma jakies 16m dlugosci, ale trzeba za nim trzymac odstep, tak ze
    20m, nie wypada zjezdzac tuz przed zderzak, wiec jeszcze z 10m, 5m
    dlugosci wlasnej pojazdu, pasa tez w miejscu nie zmienisz - kolejne
    10m. Razem 61m.
    11s przy roznicy przedkosci 5.5m/s. 12, jesli tir jedzie 72

    W tym czasie przejedziesz z predkoscia 90 300m.
    Ktos z przeciwka tez 300, ale ja to bede ja to 400m :-)

    I nie wypada konczyc manewru na styk, wiec dolicz jeszcze 100m.
    Razem 800m.
    Dolicz jeszcze czas rozpedzania 70-90 to jakies 140kJ - sekunda, dwie
    lub trzy, w zaleznosci od mocy silnika.
    I potrzeba kilometra pustego miejsca.

    A to sie rzadko u nas zdarza.
    I bedziesz tak sobie jechal przepisowo 90, zblizajac sie do zakretu i
    zastanawiajac - wyjedzie cos, czy nie wyjedzie ?
    Daj film :-)

    J.