  • 71. Data: 2019-03-04 22:38:19
    Temat: Re: Ograniczenie prędkości
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Mon, 04 Mar 2019 22:16:23 +0100, Marek S wrote:
    > Pewnie żyjesz w płaskim obszarze więc pytanie nie ma umocowania w
    > rzeczywistości 3-miejskiej. Otóż 3-miasto i okolice to praktycznie same
    > pagórki i kręte drogi. Bardzo niewiele TIRów wyciąga na nich 90. 70 - to
    > te mocne jedynie. Mając auto, które nie pojedzie więcej niż 90,
    > wyprzedzanie takowego byłoby bardzo ryzykowne. Chyba tylko na zasadzie
    > "jakoś to będzie".

    Czy dobrze rozumiem, iż kolega obecnie wyprzedza te TIRy przekraczając
    maksymalną dopuszczalną prędkość - tym samym notorycznie łamiąc prawo?
    Potocznie mówiąc kolega zdaje się być w takim razie "piratem drogowym", a
    te ograniczenia sprzętowe przecież właśnie dla nich mają być.

    Mateusz

  • 72. Data: 2019-03-05 06:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Tylko co na to grinpisy? Przecież jazda z takimi prędkościami to
    > wyższe zużycie paliwa i niszczenie matki natury ;-)

    Z jakimi predkosciami? Akurat 70km/h dla wiekszosci samochodów moze byc
    najbardziej optymalna predkoscią pod wzgledem zuzycia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 73. Data: 2019-03-05 10:01:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Przed chwila polaczylem sie z kalifornia zeby dowiedziec sie u zrodla
    >od kogos kto tam zyje od czterdziestu lat.

    To troche zalezy od stanu.
    W Montanie np przez kilka lat nie bylo oficjalnego ograniczenia
    predkosci poza terenem zabudowanym, skonczylo sie ... tak sobie.

    >Na drogach w ichnim terenie niezabudowanym pozwalaja sobie na do +10.
    >W terenie zabudowanym jezdza do maksymalnej predkosci jaka w danym
    >miejscu obowiazuje.
    >Mandaty za niewielkie przekroczenia predkosci sa niskie. Ale przy
    >ubezpieczaniu ubezpieczyciel ma wglad w mandaty klienta i od nich
    >zalezy oplata za ubezpieczenie.

    Nie tylko ubezpieczenie. Mozna poczytac o calym systemie "kar"
    dodatkowych.

    >Przy znaczacym przekroczeniu predkosci policja z reguly nie wystawia
    >mandatu a drutuje i dostarcza delikwenta do sadu.

    Bo sa dwie specyfiki USA:
    -owszem, za wieksze przekroczenia aresztuja i stawiaja przed sadem ...
    a sad przychodzi do pracy w poniedzialek rano, chyba, ze jest dzien
    wolny.

    -w wielu stanach policja nie jest od karania - od karania jest sad !
    ten "ticket" od policjanta to tylko informacja o "wszczeciu
    postepowania".

    >Powiedzial jeszcze ze tam sie jezdzi inaczej niz tutaj. Jesli beda
    >dwa pasy w kazda strone to wszyscy jada prawym z predkoscia do +10.
    >Jak ktos jedzie wolniej to z odleglosci wyglada to tak jak by waz
    >omijal przeszkode. Nie wiem nie bylem nie widzialem powtarzam tylko
    >za kims kto tam zyje.

    A to jakos nie po amerykansku.

    Chyba ze ... wtedy, jak sa dwa pasy, bo jak jest szesc, to kazdy
    jedzie swoim :-)
    A policja ponoc wylapuje takich co za czesto pasy zmieniaja.
    https://www.youtube.com/watch?v=er5j45IudyE

    Swoja droga ... po co im lewy wolny, skoro szybciej nie wolno ?
    Jakis wk* policjant, co sie spoznial na posterunek ?

    No i jeszcze mnie to fascynuje
    https://www.youtube.com/watch?v=VI81G7udOnY

    fake ? Scena z filmu ? policjant radiowozem ?

    W kazdym badz razie jakos nikt po policje nie zadzwonil :-)

    J.

  • 74. Data: 2019-03-05 10:28:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >W przypadkow kierowcow metoda marchewki nie dziala.
    >Jak sobie wyobrazasz marchewke dla kierowcy? Moze wpisanie pochwaly
    >do akt osobowych ze nie zostal zlapany za predkosc albo jazde po
    >wodce?

    Karta Dzentelmena Jezdni :-)

    Wersja niemiecka: kasuja sie punkty - trzeba przez rok zadnego nie
    zlapac, a wolno ich miec tylko 7.

    Wersja amerykanska: nizsze OC.

    J.

  • 75. Data: 2019-03-05 10:30:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 2019-02-26 o 12:51, Poldek pisze:

    >I takie praworządne zachowanie Szwedów spowodowały ograniczniki
    >prędkości w samochodach?

    Szwecja ma swoje "Vision zero", co prawda odlozone, ale moze ktos
    doszedl, ze tylko ograniczniki im pomoga :-)

    >UE ostatnio porzuciło na dobre metodę marchewki i wymachuje tylko
    >kijem.
    >Swoich obywateli ma za debili których trzeba zakawtanować bo sobie
    >zrobią krzywdę.

    Europoslowie sa za, bo oni mandatow nie placa :-)

    >To już za komuny nie było takiego traktowanie człowieka. Białego
    >dorosłego człowieka ;-) GRUBO!

    No jak nie, jak tak :-)

    J.

  • 76. Data: 2019-03-05 10:35:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 03 Mar 2019 19:59:58 GMT, Budzik napisał(a):

    > No to mow ze problemem nie jest sama idea samochodów ktore nie moga
    > przekraczac predkosci a kwestia organizacji tegoz plus okres przejsciowy.

    Oj, Budzik, czepiasz się. Żadnego problemu nie widzę, chciałem jedynie
    spytać jak ludzie to widzą.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 77. Data: 2019-03-05 15:54:39
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 4 marca 2019 18:59:57 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Pablo Eldiablo ...

    > Sugerujesz ze Marek jest na poziomie inteligencji tirmana który tylko
    > zegarek i pasy na drodze przed oczami widzi?

    Nie, po prostu brak rozsądku, niepanowanie nad emocjami, brawura, ale i zwykły
    pośpiech leżą w ludzkiej naturze. Nie można zakładać, że nie pojawią się jednostki (a
    raczej bardzo wiele jednostek) zachowujących się nieracjonalnie. Więc jestem wręcz
    pewien, że przy wprowadzeniu ogranicznika we wszystkich autach, na drogach zaroiło by
    się od wyprzedzających się kilometrami łeb w łeb osobówek (bo tiry już są).

  • 78. Data: 2019-03-05 17:22:56
    Od: p...@g...com

    --Nie można zakładać, że nie pojawią się jednostki (a raczej bardzo wiele jednostek)
    zachowujących się nieracjonalnie.

    Te jednostki przecież istnieją i tak się dziwnie składa że największe skupienie
    występuje na terenach Rzeczypospolitej. W Niemczech np 5 aut pojedzie kolumną z
    prędkością dopuszczalną +10 a w Polsce 5 matołków rozpoczyna karuzelę wyprzedzania po
    czym zwycięzca hebluje i zjeżdża w pierwszej wiosce.

  • 79. Data: 2019-03-05 17:39:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-03-2019 o 10:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Szwecja ma swoje "Vision zero", co prawda odlozone, ale moze ktos
    > doszedl, ze tylko ograniczniki im pomoga :-)

    Pomogą to obywatelom innych krajów.
    Podjąć decyzję zakupową ws Volvo.
    Oczywiście negatywną.

    Wprowadzą coś takiego, minie rok i ich nie ma.

  • 80. Data: 2019-03-05 19:43:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-02-26 o 18:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Wymagałoby to urealnienia pewnych spraw.
    > Ciezarówki jezdza przelotowo 90 i nie widze powodów zeby miały jezdzic
    > wolniej. Trzeba po prostu zrezygnowac z ograniczenia do 70 bo jest
    > sztuczne i absurdalne.

    Ciężarowy przy 90 emituje większy hałas i większą degradację drogi.
    Ograniczenia mają swoje powody, których możesz być nieświadomy.