  • 1. Data: 2009-12-27 18:18:57
    Temat: Odwolali trojpodzail?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W wojsku był kumpel, madry facet, jak kazali nam rozbierac drogę
    zapropnował "panowie, poczekajmy, może odwołają". Mądry bo wysoko zaszedł ;)

    Czy odwołali trójpodział? Oglądalem z dziećmy "Antka" wb B.Prusa, dość
    stary polski cz-b film. Kompozycji (również fotograficznej) to mozna się
    z niego uczyć. Co ujęcie to klasyka, (i żadnego kamerzysty z ADHD nie
    było...)

    Z drugiej strony wlazłem (nie bardzo wiem po co) na plfoto, portrety
    "slicznie" w środek kadrowane i nosek tam, gdzie pole Autofocusa.

    ja rozumiem, artysta ma znać zasady i może (niektórzy mówią powinien) je
    naruszać. Choć tu nie mam przekonania co do pierwszego ...

  • 2. Data: 2009-12-27 18:26:16
    Temat: Re: Odwolali trojpodzail?
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Z drugiej strony wlazłem (nie bardzo wiem po co) na plfoto, portrety
    > "slicznie" w środek kadrowane i nosek tam, gdzie pole Autofocusa.

    ja juz te tendencje zauwazylm u siebie 15 a moze 20 lat temu kiedy
    mialem pierwszego af .
    zostawia sie za duzo gory , obcina dol.
    tenduje sie do kadrowania centralnego.
    pewnego rodzaju pomoca sa sensory operyferyjne obslugiwane
    intuicyjnie joystickiem.

    a mnie sie marzy swatch w fotografii.

    pamietam prze laty wydjacy sie nie do powstrzymania pochod zegarkow z
    wyswietlaczem cyfrowym.
    swatch go powstrzymal .
    powrocil do elegancji.

    taki swatch w fotografii cyfrowej by sie przydal.
    dobre obiektywy MF , duza jasna matowka z dalmierzem klinowym .
    coz wiecej potrzeba ?

  • 3. Data: 2009-12-27 18:34:52
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    XX YY pisze:

> [...]

    > taki swatch w fotografii cyfrowej by sie przydal.
    > dobre obiektywy MF , duza jasna matowka z dalmierzem klinowym .

    Największą wolność kadrowania wspominam na Zenicie E. Matówka typu 'only
    matówka', żadnych rastrów, klinów ani pomiarów.

    Potem już z rastrem/klinem, jeden, drugi i AF. Juz jakaś preferencja
    centrum.

    Masz racje, jest wielość czujników AF, dżojstiki, ale ... wiesz sam, już
    nie intuicyjnie. Już myślę 'jak go sprowokować aby dobrym polem złapał'
    (dowolną z metod) a nie 'jak skomponować'

    Pośrednio zrozumiałem: również nie uważasz, że znają zasady i świadomie
    je naruszają ...

  • 4. Data: 2009-12-27 19:28:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

> [...]
    >
    > taki swatch w fotografii cyfrowej by sie przydal.
    > dobre obiektywy MF , duza jasna matowka z dalmierzem klinowym .

    acha i ten klin to nie był na środku?

    Zacznij w końcu ostrzyć i przekadrowywać tak jak sie dawniej robiło,
    leniuchu, albo wtórny analfabeto

  • 5. Data: 2009-12-27 19:30:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze XX YY:

    > swatch go powstrzymal .
    > powrocil do elegancji.

    Przepraszam że gdzie powrócił?

  • 6. Data: 2009-12-27 19:54:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Dez., 20:30, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Rzecze XX YY:

    > Przepraszam e gdzie powr ci ?
    > --
    > Omniscient, omnipotent, omnipresent, without judgment
    >
    > Mateusz Ludwin                             mateuszl [at] gmail [dot] com

    jesli masz takie pojecie o zegarkach jak o fotografii to oszczedz
    sobie wstydu.

  • 7. Data: 2009-12-27 19:56:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:
> [...]
    > stary polski cz-b film. Kompozycji (również fotograficznej) to mozna się
    > z niego uczyć. Co ujęcie to klasyka, (i żadnego kamerzysty z ADHD nie

    Ostatnio w knajpie szło na ścianie jakieś coś klasyczne na oko z lat
    pięćdziesiątych (amerykańskie lekkie i przyjemne, nie skojarzyłem
    konkretnie). Nie było dźwięku (albo raczej utonął w gwarze) i tym lepiej
    było widać nie tylko zbiór zasad kadrowania, ale przesuwającą się wagę
    kadrów przy dialogach - wraz z ruchem kamery ruch samych aktorów, czasem
    bardzo subtelny ale wyraźnie przyporządkowany celowi.
    Jak już się nacieszymy współczesnymi kadrami z adhd to, mam nadzieję,
    wróci stara szkoła.

    > ja rozumiem, artysta ma znać zasady i może (niektórzy mówią powinien) je
    > naruszać. Choć tu nie mam przekonania co do pierwszego ...

    Nie ma znać. Wolno niestety...
    Tak na marginesie - w polskich produkcjach (ale też ogólnych, choć my to
    chyba w tym przodujemy), muzyka też już ma adhd. Klip 15 sekund pościgu
    i wątek na sto bębnów, po czym 15 sekund seksu i jakiś łzawiec oazowy
    ''kocham cię zajebiście''. Bigos po prostu...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2009-12-27 20:42:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze XX YY:

    > jesli masz takie pojecie o zegarkach

    Przepraszam gdzie powrócił?

    Możesz odpowiedzieć na pytanie?

    Gdzie powrócił Swatch?

    Wiesz w ogóle jakie zegarki produkuje Swatch?

  • 9. Data: 2009-12-27 21:07:09
    Od: AA <...@...pl>

> [...]
    > bardzo subtelny ale wyraźnie przyporządkowany celowi.
    > Jak już się nacieszymy współczesnymi kadrami z adhd to, mam nadzieję,

    Warto zobaczyc filmy, ktore wyrezyserowal Terrence Malick. Raptem 4
    przez 30 lat, ale przez dluzszy czas to 25 dobrych ujec na sekunde.

    > Nie ma znać. Wolno niestety...

    A co na to ogladajacy ? Jakie oceny wystawiaja na plfoto ?

> [...]
    > i wątek na sto bębnów, po czym 15 sekund seksu i jakiś łzawiec oazowy
    > ''kocham cię zajebiście''. Bigos po prostu...

    I znow - co na to ogladajacy ? Wiekszosci podoba sie, czy nie ?

    Daze do czegos... dlaczego kiedys tworcy trzymali sie zasad i nie
    ulegali presji tlumu ? Pieniadz ? A kiedys go nie potrzebowali ?

    AA

  • 10. Data: 2009-12-27 21:28:22
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > ja rozumiem, artysta ma znać zasady i może (niektórzy mówią powinien) je
    > naruszać. Choć tu nie mam przekonania co do pierwszego ...

    Artysta MA znac zasady, bez tego ani rusz. Amoze sobie stosowac albo nie.