  • 51. Data: 2011-07-19 00:38:39
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

    > Fajne, ale jeśli dobrze rozumiem, to mi da tylko informację,
    > gdzie mogę się spodziewać małych kotków po powrocie dużego:)

    A pytanie dotyczyło czegoś innego?

    Jarek

    --
    Tato nie wraca; ranki i wieczory
    We łzach go czekam i trwodze;

  • 52. Data: 2011-07-19 01:02:28
    Od: bartekltg <b...@o...pl>

    > A pytanie dotyczyło czegoś innego?

    Cytuje pytanie:
    "Zeby nie było całkiem OT. Da się w kota wmontować
    GPS + coś wysyłającego lokalizację albo chociaż nadajnik? "

    Może nie było to wyrażone zbyt precyzyjnie, ale chodziło
    o wysyłanie lokalizacji w trakcie wycieczki.

    Zresztą nieważne, też chyba nie do końca zrozumiałem jednego
    posta i Waldkowi, jak mi sie teraz wydaje, chodziło nie o to,
    że kot ucieknie i coś sobie zrobi, ale o to, że ucieknie
    i opuści stanowisko pracy, a gołębie będą bezkarnie
    gruchać na parapecie ;-)

    pozdrawiam i lepiej kończę;)
    bartekltg

  • 53. Data: 2011-07-19 01:28:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > Może nie było to wyrażone zbyt precyzyjnie, ale chodziło
    > o wysyłanie lokalizacji w trakcie wycieczki.

    Są też podobne z nadajnikiem.

> [...]
    > że kot ucieknie i coś sobie zrobi, ale o to, że ucieknie
    > i opuści stanowisko pracy, a gołębie będą bezkarnie

    No to wtedy trzy dni koszarniaka i się gałgan jeden nauczy szanować
    robotę.

    Jarek

    --
    -- Posłusznie melduję, panie oberlejtnant, że nie mam żadnych rozkazów
    co do tego kota.

  • 54. Data: 2011-07-19 01:41:19
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

    > Ja bym radził odwrócić kolejność. To znaczy najpierw sprawdzić, czy
    > ptaszki reagują na nagrania puszczane im metodą didżejską, a dopiero
    > później w razie powodzenia operacji robić jakiś automat. Może się
    > przy tym okazać, że trafi się na jakąś audiofilską odminę gołębi --
    > czmychną przed nagraniem odtworzonym w wypasionej karty w komputerze,
    > a to samo puszczone z byle Atmegi spłynie po nich jak po kaczce.

    No tak, jest to jakieś rozwiązanie...

    > Osobna sprawa, to skąd wziąć tego sokoła i jak go zaprosić na nagranie.
    > Kilka lat temu zainstalowano u nas na lotnisku taką aparaturę kupioną
    > gdzieś w USA. Dźwięki pozyskane były gdzieś w Górach Skalistych.
    > No i się okazało, że nasze krajowe gołąbki pokoju nic sobe nie robią
    > z tego Głosu Ameryki. Trzeba było zorganizować sesję nagraniową z rodzimymi
    > drapieżnikami, bo gróźb tych jankeskich ni w ząb nie rozumiały.

    Na Wikipedii coś się znajduje:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Soko%C5%82owa
    te
    Poza tym można poszukać jakiegoś miłośnika, który nagrywa ptaki i zechce
    udostępnić parę sampli.

    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl

  • 55. Data: 2011-07-19 01:44:36
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

    > Cytuje pytanie:
    > "Zeby nie było całkiem OT. Da się w kota wmontować
    > GPS + coś wysyłającego lokalizację albo chociaż nadajnik? "

    To coś to może być telefon. Powiedzmy co minutę przesyłający współrzędne
    na serwer. Tyle, że jak na kota spory pakunek trza by mu przytroczyć...
    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl

  • 56. Data: 2011-07-19 01:57:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Tokarz napisał:

    > To coś to może być telefon. Powiedzmy co minutę przesyłający współrzędne
    > na serwer. Tyle, że jak na kota spory pakunek trza by mu przytroczyć...

    Można kupić odbiornik GPS wraz z GSM/GPRS w jednym module wielkości
    biletu tramwajowego.

    --
    Jarek

  • 57. Data: 2011-07-19 02:02:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Tokarz napisał:

    > Na Wikipedii coś się znajduje:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Soko%C5%82owa
    te

    Ale one tam w większości jakieś zagraniczne. I dźwięków też przy nich
    nie widać.

    > Poza tym można poszukać jakiegoś miłośnika, który nagrywa ptaki
    > i zechce udostępnić parę sampli.

    Można też te gołębie nagrać jakimś miłośnikom (może jakaś wietnamska
    czy chińska budka jest w pobliżu). Dla zachęty udostępnić parę sampli.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2011-07-19 05:56:09
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    te

    > Ale one tam w większości jakieś zagraniczne. I dźwięków też przy nich
    > nie widać.

    Nasze zurbanizowane latajace szczury
    maja chyba wieksze szanse reagowac na odglosy Pustułki

    http://www.youtube.com/watch?v=5CCg5R40RH0

  • 59. Data: 2011-07-19 06:01:35
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Maciej Tokarz" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym można poszukać jakiegoś miłośnika, który nagrywa ptaki i zechce
    > udostępnić parę sampli.

    Ja do takich nie naleze, ale sample znajdziesz tutaj
    http://kola.lowiecki.pl/ao/glos.htm

    pocwicz tez z sowami - moze warto oprogramowac tryb nocny LOL

  • 60. Data: 2011-07-19 07:08:49
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

    > Można kupić odbiornik GPS wraz z GSM/GPRS w jednym module wielkości
    > biletu tramwajowego.

    Nie wiedziałem o takim cudzie, posiadam rozwiązania przesyłania danych
    na serwer via PC i Windows Mobile (pozostaje do opracowania klient w Javie).
    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl