  • 1. Data: 2013-06-06 14:16:59
    Temat: Odpowietrzanie hdi 2.0 w volvo v50
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Witam!
    Czy ma ktos z was jakis sposob na odpowietrzenie ukladu paliwowego po
    wymianie filtra paliwa?
    Niestety sam sobie tego nie robi, chyba nie mam pompy..
    Gruszki tez nei ma przy filtrze paliwa..

  • 2. Data: 2013-06-06 14:34:19
    Temat: Re: Odpowietrzanie hdi 2.0 w volvo v50
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2013-06-06 14:16, wchpikus pisze:
> [...]
    > wymianie filtra paliwa?
    > Niestety sam sobie tego nie robi, chyba nie mam pompy..
    > Gruszki tez nei ma przy filtrze paliwa..

    Kompresja w cylindrach sprawdzona? Jak wygląda filtr paliwa do tego modelu?

  • 3. Data: 2013-06-06 14:38:26
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymianie filtra paliwa?
    > Niestety sam sobie tego nie robi, chyba nie mam pompy..
    > Gruszki tez nei ma przy filtrze paliwa..

    Potrzebujesz strzykawkę, pojemnik plastikowy, silne płuca/pompkę i 0,5 l
    paliwa.
    -Odpinasz przewód paliwowy idący z filtra do pompy wtryskowej.
    -Od strony filtra strzykawką uzupełniasz braki w przewodzie.
    -Spinasz przewód od strony filtra a od strony pompy wkładasz w jakiś
    pojemnik.
    - Następnie rozpinasz przewód powrotny i dmuchasz/pompujesz paliwo do
    baku. Paliwo powinno po chwili zacząć ściekać do pojemnika który
    podstawiłeś obok pompy wtryskowej.
    - Wpinasz najpierw przewód pompy wtryskowej następnie przewód powrotu
    - Wkładasz "kluczyk" w stacyjkę przekręcasz w pozycję II, nie pamiętam
    dokładnie ale chyba po ~ 3 minutach układ powinien odpowietrzyć się sam.
    (sprawdź dokładnie w instrukcji jest napisane po jakim czasie układ się
    odpowietrza)
    -Odpalasz , prawdopodobnie za pierwszym razem.

    Jak chciałem wymienić filtr to dwa warsztaty odmówiły właśnie przez
    problem z odpowietrzeniem po wymianie. W końcu zrobiłem to sam.

  • 4. Data: 2013-06-06 14:39:27
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Kompresja w cylindrach sprawdzona? Jak wygląda filtr paliwa do tego modelu?

    Wszystko bylo ok do wymiany filtra...paliwo sie cofnelo i juz nie odpalil.
    Filtr to taki wklad
    https://www.youtube.com/watch?v=O7r_Z1dN104
    U mnie nie ma pompki recznej, wiec nei ma czym napompowac..

  • 5. Data: 2013-06-06 14:44:41
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    > Potrzebujesz strzykawkę, pojemnik plastikowy, silne płuca/pompkę i 0,5 l
    > paliwa.
    > -Odpinasz przewód paliwowy idący z filtra do pompy wtryskowej.
    Czyli za filtrem, tak?

    > -Od strony filtra strzykawką uzupełniasz braki w przewodzie.
    Nie wiem czy da sie, chyba blokuje przeplw pompa CR, ale cos napewno da
    sie wtloczyc.

    > -Spinasz przewód od strony filtra a od strony pompy wkładasz w jakiś
    > pojemnik.

    mam wymontowac przewod na pompie w silniku?
    Jest to metalowa czesc, nei wiem jak to rozpiac..

    > - Następnie rozpinasz przewód powrotny i dmuchasz/pompujesz paliwo do
    > baku. Paliwo powinno po chwili zacząć ściekać do pojemnika który
    > podstawiłeś obok pompy wtryskowej.

    To rozumiem, ze przepchac paliwo z baku az do pompy przez filtr paliwa..

> [...]
    >
    > Jak chciałem wymienić filtr to dwa warsztaty odmówiły właśnie przez
    > problem z odpowietrzeniem po wymianie. W końcu zrobiłem to sam.

    Jeszzce jak to wypiac, ten przewod na pompie CR w silniku (nie na
    filtrze, tam sa plastikowe)

  • 6. Data: 2013-06-06 15:00:29
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Jeszcze raz:

    > Potrzebujesz strzykawkę, pojemnik plastikowy, silne płuca/pompkę i 0,5 l
    > paliwa.

    > -Odpinasz przewód paliwowy idący z filtra do pompy wtryskowej.

    Wyjscie z filtra ok:)

    > -Od strony filtra strzykawką uzupełniasz braki w przewodzie.

    Ladowac paliwo do filtra czy do przewodu idacego do pompy CR?

    > -Spinasz przewód od strony filtra a od strony pompy wkładasz w jakiś
    > pojemnik.

    Rozumiem ze odlaczyc przewod od pompy CR na silniku (bedzie ciezko
    chyba) i pozostawic wiszacy

    > - Następnie rozpinasz przewód powrotny i dmuchasz/pompujesz paliwo do
    > baku.
    Mam podac tam paliwo czy wystarczy dmuchac?
    Jak paliwo, to czy one nei wroci do baku?
    Czy to spowoduje napelnienie wezykow z baku do filtra?

    Paliwo powinno po chwili zacząć ściekać do pojemnika który
    > podstawiłeś obok pompy wtryskowej.

    Rozumiem ze paliwo powinno wyplynac, oki.

> [...]
    > dokładnie ale chyba po ~ 3 minutach układ powinien odpowietrzyć się sam.
    > (sprawdź dokładnie w instrukcji jest napisane po jakim czasie układ się

    po 60 sek, niby...
    Prowdopodobnie bedzie jeszcze powietrze w pompie i na wtryskach, ale
    rozumiem ze zostanie przepchniete przez przelewowy, tak?

    > -Odpalasz , prawdopodobnie za pierwszym razem.

    Mam nadzieje

  • 7. Data: 2013-06-06 15:44:32
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-06-06 15:00, wchpikus pisze:
    > Jeszcze raz:
    >
    > Ladowac paliwo do filtra czy do przewodu idacego do pompy CR?

    Do przewodu od strony filtra, częsciowo jest przeźroczysty więc
    zobaczysz kiedy nie będzie już pęcherzy powietrza

    > Rozumiem ze odlaczyc przewod od pompy CR na silniku (bedzie ciezko
    > chyba) i pozostawic wiszacy

    Tak, odpiąć jest go wbrew pozorom łatwo, odpinasz zawleczkę plastikową i
    po prostu wyciągasz (jest montowany na wcisk)
    > Mam podac tam paliwo czy wystarczy dmuchac?
    > Jak paliwo, to czy one nei wroci do baku?
    > Czy to spowoduje napelnienie wezykow z baku do filtra?

    Tak, chodzi o napełnienie wężyków od baku do filtra

    > po 60 sek, niby...
    > Prowdopodobnie bedzie jeszcze powietrze w pompie i na wtryskach, ale
    > rozumiem ze zostanie przepchniete przez przelewowy, tak?

    Tak

    > Mam nadzieje

    Powodzenia

  • 8. Data: 2013-06-06 15:59:42
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Probowales tego w V50 czy podobnym aucie?
    zastanawia mnie tylko kwestia, ze w przewodzie do filra jest
    sucho...moim zdaniem tam powinno byc paliwo..ale moze Twoja rada to zmieni:)

  • 9. Data: 2013-06-06 16:34:57
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-06-06 15:59, wchpikus pisze:
    > Probowales tego w V50 czy podobnym aucie?
    > zastanawia mnie tylko kwestia, ze w przewodzie do filra jest
    > sucho...moim zdaniem tam powinno byc paliwo..ale moze Twoja rada to
    > zmieni:)

    Jest sucho bo nikt nie włożył zaślepek w węże paliwowe załączonych do
    zestawu z filtrem tylko je wyrzucił.

  • 10. Data: 2013-06-06 21:08:20
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Hej
    Nie udalo sie, niestety caly czas zapowietrzone mam paliwo..
    Ciagnac przez kruciec powrotu i caly uklad, paliwo leci, ale z babelkami.
    Jak dmucham paliwem do baku (przez powrot) nic sie nie dzieje, nie
    napelnia sie filtr.
    Probowalem odciagnac powietrze przez gorny zawor, nie idzie ropa, wiec
    juz sam nie wiem..
    rozladowalem aku, auto nadal stoi::(