  • 1. Data: 2009-04-29 11:39:43
    Temat: Odpowiedzialnosc abonenta za niewystawienie PZ przez france.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Franca przysyla starszej osobie wezwanie do zaplaty (obaczone straszeniem różnymi
    białymi wróblami, a jakże) podczas gdy jełopy sami nie obciążyli z tytułu PZ (od paru
    lat działało i nagle zonk).
    Jak taka sprawa wygląda od strony prawnej?
    Czy abonent ma żabi obowiązek śledzić schodzące przelewy i PZ-tki, skoro podpisał po
    to, żeby mieć laicki (bo święty przez francę zakazany) spokój??
    JaC

  • 2. Data: 2009-04-30 08:04:13
    Od: "MKi" <e...@b...op.pl>

> [...]
    paru
    > lat działało i nagle zonk).
    > Jak taka sprawa wygląda od strony prawnej?

    Zdaje się, że w ogóle nie wygląda.
    PZ jest opisane w ustawie o prawie bankowym i tam nie ma ani słowa o
    odpowiedzialności
    pt. czy dłużnik winien, jeśli wierzyciel sobie nie pobrał...

    Myślę, że abonent powinien wysłać do windykatora list, że żle zaadresował wezwanie
    do zapłaty - i wskazać podmiot uprawniony do wykonania PZ.

    Oczywiście może to być też wina któregoś z banków lub też na koncie dłużnika
    nie było w danym dniu dość środków - warto wcześniej sprawdzić.

    > Czy abonent ma żabi obowiązek śledzić schodzące przelewy i PZ-tki, skoro podpisał
    > po to, żeby mieć laicki (bo święty przez francę zakazany) spokój??

    Obowiązek? Ja bym to nazwał elementarnym bezpieczeństwem. Raz na miesiąc minimum
    - bo PZ można odwołać w ciągu 30 dni.

    JaC

  • 3. Data: 2009-05-01 08:30:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Apr 2009 13:39:43 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    to, żeby mieć laicki (bo święty przez francę zakazany) spokój??

    Skoro summa summarum nie zaplacil, a naleznosc sie nalezy, to
    oczywiscie zaplacic trzeba.

    Za to zadnych kosztow dodatkowych placic nie nalezy, skoro to nie z
    winy klienta.

    A jestes pewien ze winna tpfranca, a nie np bank lub sama osoba jesli
    nie bylo pieniedzy na koncie ?

    J.

  • 4. Data: 2009-05-01 10:23:41
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    A w tej trójcy kogo byc podejrzewał w pierwszej kolejności o nieziemski burdel
    zaimportowany z placu Pigalle??
    JaC

    -----

    > A jestes pewien ze winna tpfranca, a nie np bank lub sama osoba jesl nie bylo
    pieniedzy na koncie?

  • 5. Data: 2009-05-01 10:28:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 12:23:41 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    >A w tej trójcy kogo byc podejrzewał w pierwszej kolejności o nieziemski burdel
    zaimportowany z placu Pigalle??

    Jak sam piszesz - przez wiele lat dzialalo bez klopotow.
    TP nie jest taka zla, tylko jak cos sie zepsuje to strasznie powoli
    dziala.

    A bank to jaki ? Credit costam po francusku ? :-)

    Z trzeciej strony debet na koncie jest typowa przyczyna takich
    numerow, a nie znam osoby - zawsze ma tam grubsza kwote czy zyje od
    pierwszego do pierwsze :-)

    J.

  • 6. Data: 2009-05-01 11:51:10
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Socjał 28 zł, no nie wiem...
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-05-02 07:21:21
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 May 2009 13:51:10 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
    >Socjał 28 zł, no nie wiem...

    Mozesz nawet nie miec debetu, a i tak PZ na 28zl nie zostanie
    zrealizowany, bo na koncie jest 27 zl.

    Wiec zanim sie zacznie najezdzac na TP dobrze byloby sprawdzic czy to
    na pewno ich wina.

    J.

  • 8. Data: 2009-05-02 07:23:05
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    J.F. wrote:
    zaimportowany z placu Pigalle??

    > Jak sam piszesz - przez wiele lat dzialalo bez klopotow.
    > TP nie jest taka zla, tylko jak cos sie zepsuje to strasznie powoli
    > dziala.

    Przypomina mi to pewną powtórkę z rozrywki:
    http://telekomunikacyjny.blox.pl/2006/06/Akcja-odset
    kowa.html

    M.