-
1. Data: 2013-06-10 22:44:23
Temat: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: BartekK <s...@d...org>
Jest sobie radio, fabryczne seat (nie takie typowe 1-din, które można
wymienić na dowolne inne, tylko takie, co jeszcze robi za regulacje
klimatyzacji itd)
Auto długo stało. Radio zdechło. Rozbieram, i na płycie głownej widzę:
https://lh4.googleusercontent.com/-mGM2CISb6Ag/UbY5i
e1AXzI/AAAAAAAAExE/GMqFtIkpF5c/s640/P6110065.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-IawoNvKpPzM/UbY5i
DCvzSI/AAAAAAAAExM/_1bckBJQ9b8/s640/P6110064.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-8vQu1EQMKK4/UbY5i
OeFEtI/AAAAAAAAExI/nZhSZ9BUoCM/s848/P6110064%2520zoo
m.jpg
To ciemne wokół niektórych przelotek - to nie jest lakier, nie daje się
zmyć ani acetonem, ani izopropanolem, i przewodzi od ~1kOhm do ~1Mohm
przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki
"odparowały"? Cóż się mogło im stać?
Te ślady są wyłącznie na dolnej stronie płyty, i wyłącznie na ścieżkach
które są pod napięciem (+12v, +5v itp).
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
2. Data: 2013-06-10 22:52:51
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: LeonKame <k...@l...com>
W dniu 2013-06-10 22:44, BartekK pisze:
> Jest sobie radio, fabryczne seat (nie takie typowe 1-din, które można
> wymienić na dowolne inne, tylko takie, co jeszcze robi za regulacje
> klimatyzacji itd)
> Auto długo stało. Radio zdechło. Rozbieram, i na płycie głownej widzę:
> https://lh4.googleusercontent.com/-mGM2CISb6Ag/UbY5i
e1AXzI/AAAAAAAAExE/GMqFtIkpF5c/s640/P6110065.jpg
>
> https://lh6.googleusercontent.com/-IawoNvKpPzM/UbY5i
DCvzSI/AAAAAAAAExM/_1bckBJQ9b8/s640/P6110064.jpg
>
> https://lh4.googleusercontent.com/-8vQu1EQMKK4/UbY5i
OeFEtI/AAAAAAAAExI/nZhSZ9BUoCM/s848/P6110064%2520zoo
m.jpg
>
> To ciemne wokół niektórych przelotek - to nie jest lakier, nie daje się
> zmyć ani acetonem, ani izopropanolem, i przewodzi od ~1kOhm do ~1Mohm
> przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
> przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki
> "odparowały"? Cóż się mogło im stać?
>
> Te ślady są wyłącznie na dolnej stronie płyty, i wyłącznie na ścieżkach
> które są pod napięciem (+12v, +5v itp).
>
>
Powiem tak tez mam to "auto" i niestety ale lepiej sie tego gowna jak
najszybciej pozbyc bo to nie jest koniec twoich problemow z elektryka w
tym cudzie niemiecko hiszpanskiej techniki.
-
3. Data: 2013-06-10 22:53:25
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>
W dniu 10.06.2013 22:44, BartekK pisze:
> To ciemne wokół niektórych przelotek - to nie jest lakier, nie daje się
> zmyć ani acetonem, ani izopropanolem, i przewodzi od ~1kOhm do ~1Mohm
> przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
> przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki
> "odparowały"? Cóż się mogło im stać?
Wilgoć, syf z kurzu i czystego polskiego powietrza, zmiany temperatury,
korozja - w różnych proporcjach.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
-
4. Data: 2013-06-10 23:04:58
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: BartekK <s...@d...org>
W dniu 2013-06-10 22:52, LeonKame pisze:
>> Jest sobie radio, fabryczne seat (nie takie typowe 1-din, które można
>> wymienić na dowolne inne, tylko takie, co jeszcze robi za regulacje
>> klimatyzacji itd)
>> Auto długo stało. Radio zdechło. Rozbieram, i na płycie głownej widzę:
> Powiem tak tez mam to "auto" i niestety ale lepiej sie tego gowna jak
> najszybciej pozbyc bo to nie jest koniec twoich problemow z elektryka w
> tym cudzie niemiecko hiszpanskiej techniki.
Na szczęście to nie jest moje auto, ale właścicielowi i tak współczuję
;) Hiszpańska precyzja, niemiecki temperament..
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
-
5. Data: 2013-06-10 23:13:34
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: LeonKame <k...@l...com>
W dniu 2013-06-10 23:04, BartekK pisze:
> W dniu 2013-06-10 22:52, LeonKame pisze:
>>> Jest sobie radio, fabryczne seat (nie takie typowe 1-din, które można
>>> wymienić na dowolne inne, tylko takie, co jeszcze robi za regulacje
>>> klimatyzacji itd)
>>> Auto długo stało. Radio zdechło. Rozbieram, i na płycie głownej widzę:
>> Powiem tak tez mam to "auto" i niestety ale lepiej sie tego gowna jak
>> najszybciej pozbyc bo to nie jest koniec twoich problemow z elektryka w
>> tym cudzie niemiecko hiszpanskiej techniki.
> Na szczęście to nie jest moje auto, ale właścicielowi i tak współczuję
> ;) Hiszpańska precyzja, niemiecki temperament..
>
Ja w swoim elektryke mam do wymiany co chwila cos pada o zamakajacym
komputerze ktory jakis idiota umiescil na podszybiu nie wspomne.
Zamarzajace zamki w zimie to standard w wiekszosci hiszpanskich aut.
-
6. Data: 2013-06-10 23:27:30
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: PiteR <e...@f...pl>
LeonKame pisze tak:
> co chwila cos pada o zamakajacym
> komputerze ktory jakis idiota umiescil na podszybiu nie wspomne.
w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)
--
Piter
-
7. Data: 2013-06-11 01:00:01
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: AlexY <a...@i...pl>
Użytkownik BartekK napisał:
[..]
> To ciemne wokół niektórych przelotek - to nie jest lakier, nie daje się
> zmyć ani acetonem, ani izopropanolem, i przewodzi od ~1kOhm do ~1Mohm
> przy dotknięciu końcówkami miernika... Przelotki oczywiście nie
> przewodzą lub przewodzą ledwo w kilo-omach... Czyżby przelotki
> "odparowały"? Cóż się mogło im stać?
Wilgoć i elektrokorozja
Dobrze wysuszyć, ile się da oskrobać i przelotki podrutować. Innej
metody nie znam.
--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html
-
8. Data: 2013-06-11 09:42:26
Temat: Re: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: LeonKame <k...@l...com>
W dniu 2013-06-10 23:27, PiteR pisze:
> LeonKame pisze tak:
>
>> co chwila cos pada o zamakajacym
>> komputerze ktory jakis idiota umiescil na podszybiu nie wspomne.
>
> w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)
>
I tez co ulewa byly cale w wodzie ?
-
9. Data: 2013-06-11 10:53:23
Temat: Odp: uszkodzenia przelotek w płytce radia samochodowego
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
O tym piszę tu od lat, a kolega dał właśnie zdjęcia.
Przelotki napylane to porażka.
Woda, rezystancja i temperatura powoduje uszkodzenie urządzenia przez
płytkę.
Korozja powoduje, że kilka połączeń przelotkowych zostaje uszkodzonych.
A wystarczy jedna, aby samolot spadł.
Tak jak radzi kolega:
podrutować szystkie (~300-500) przelotek.
Tylko to da gwarancję.
Inna metoda:
Hot Air i wylutować wszystkie elementy,
wykonać nową płytkę BEZPRZELOTKOWĄ , zalutować elementy i sprzedawać
właścicielom Seatów, VW i Audi,
Fiata, Ciroena itp.
Zauważ, że z jakiejś przyczyny monitory CRT, telewizory, były wykonywane na
jednostronnym druku.
A i tak się czasem popsuły.
S.
-
10. Data: 2013-06-11 10:58:39
Temat: Odp: uszkodzenia przelotek w płytce radiasamochodowego
Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>
> w mercedesach też były w podszybiu i w passatach :)
Audi A6 też.
S.