  • Data: 2013-06-10 11:19:35
    Temat: Odp: Wyświetlacz znakowy około 160 znaków
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z opisu wynika, że taki wyświetlacz obsługuje się jak 2 osobne
    > wyświetlacze 2-liniowe. Kwestia dodania jednej linii E.
    Tak robiłem 10 lat temu, nawet już z graficznymi.
    W dzisiejszych czasach, to alfanumeryczne, to stosuje się na laborce w
    technikum.
    Teraz zastosowaliśmy graficzny po SPI.
    I to co mówi Irek:
    interlinii oraz kerningu.
    Zrobiłem to właśnie wtedy, tzn. generator znaków, porządnie, dokładnie,
    uniwersalnie i zgodnie ze sztuką.

    Dzisiaj jednak spoglądam na wyświetlacz graficzny inaczej.
    Należy rozważych 2 przypadki:
    a) mikrokontroler dostaje po RS jakieś znaki ze zbioru nieskończonego i
    trzeba to wyświetlić,
    b) urządzenie samo z siebie musi wyświetlać skończony zbiór napisów i
    wartości (np. 5000 różnych)

    Jeśli a) odkopuje moje procedury
    Jeśli b) --> żona wstawia w arkusz kalkulacyjny obrazek i wpisuje jedynki
    gdzie trzeba.
    Kilka funkcji (głównie konkatenacji, czyli &) i do MPLABA wklejamy już
    gotowy kod DB.
    Mikrokontroler musi mieć te kilkaset kilobajtów FLASHA.
    I tak dla wszystkich możliwych obrazów.
    Potem w zależności od sytuacji (takie case dla zwolenników C- my to w asm
    robimy):
    w pętli zliczanej licznikiem, jednym ciągiem wysyłamy tyle bajtów ile ma
    obrazek.
    Jest to bardziej banalne niż ciągłe bawienie się z męczeniem wyświetlacza,
    który obsłuży tylko 40 liter i cyfr oraz 80 znaków których nikt nie
    potrzebuje.
    Zalety:
    a) łatwiej
    b) szybciej piszemy program
    c) szybciej to działa
    d) elementy grafiki nie robią żadnej różnicy
    e) ten sam program do wszystkich projektów - zmienia się tylko arkusz
    kalkulacyjny.

    Jak będziesz miał pytania - pisz śmiało.
    --
    -- .
    pozdrawiam