  • 1. Data: 2013-09-28 19:32:11
    Temat: Wiele JTAGów bez daisy chain
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Taka sytuacja: mam w systemie około 4 urządzeń programowalnych po JTAG.
    Ponieważ nie wszystkie muszą być fizyczne osiągalne w danym momencie,
    nie mogę ich połaczyć w daisy-chain.

    W systemie bedzie procesor, którego zadaniem bedzie komunikacja z nimi
    po JTAG.

    Teraz mam taki luźny pomysł:
    a) jtagi sa połaczone w gwiazdę
    b) TMS, out do wszystkich równolegle
    c) TCK, in do każdego osobno

    Czy to ma sznase działać? Konkretnie nie wiem czy wolno mi machać
    drutami TMS, out tak po prostu bez machania linia TCK. Na pierwszy rzut
    oka nie powinno być z tym problemu, ale ... no wlasnie. Wole zapytać.

  • 2. Data: 2013-09-28 20:46:14
    Temat: Re: Wiele JTAGów bez daisy chain
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 września 2013 19:32:11 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]
    >
    > drutami TMS, out tak po prostu bez machania linia TCK. Na pierwszy rzut
    >
    > oka nie powinno być z tym problemu, ale ... no wlasnie. Wole zapytać.

    Tyle, że będziesz musiał z każdego urządzenia wyprowadzić osobno TDO na jakiś
    multiplekser, albo osobnymi drutami do procka. Strasznie dużo kablarstwa się zaczyna
    robić. Daisy chain jest mimo wszystko najlepszy i sprawdzony.

  • 3. Data: 2013-09-28 20:52:43
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-28 20:46, s...@g...com wrote:
    > Tyle, że będziesz musiał z każdego urządzenia wyprowadzić osobno TDO

    Taka jest wlasnie myśl.

    >Daisy chain jest mimo wszystko najlepszy i sprawdzony.

    Nie ponieważ u mnie zamiast urządzenia może być dziura. Urzadzenia są
    wpinane i wypinane w sposób dowolny.

    Efektem czego:

    a) muszę robić zworki In<->Out
    b) musze w software zgadywać że nie ma N-tego układu. Cięzka sprawa, bo
    chyba nie da się zgadnąc *którego* brakuje.

    Dlatego wole poświęcić kilka nóg więcej i mieć 1000% pewności z kim gadam.

  • 4. Data: 2013-09-28 22:52:54
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 września 2013 20:52:43 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

> [...]
    >
    > chyba nie da się zgadnąc *którego* brakuje.
    >

    > Dlatego wole poświęcić kilka nóg więcej i mieć 1000% pewności z kim gadam.

    Wiadomo, jak brakuje układu, to musisz pomiędzy TDI<=>TDO wpie[rzyć zworkę albo np.
    rezystorki 0 Ohm. O ile są to różne ukady, to soft powinien (MUSI!!) dać se radę z
    odczytaniem z imienia i nazwiska te które są na pokładzie , a które nie.
    Jeżeli są to takie same układy to poopa blada. Wtedy trza robić tak jak kombinujesz.
    To będzie działać.

  • 5. Data: 2013-09-28 23:48:09
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-28 22:52, s...@g...com wrote:
    > Jeżeli są to takie same układy to poopa blada. Wtedy trza robić tak jak
    kombinujesz. To będzie działać.

    Cóż, życie mnie zweryfikuje.

    Ponadto, nawet gdyby to były rózne układy to master nic nie wie o ich
    identyfikatorach bo nie ma pojecia jak je odczytać. Wczesniej pytałem o
    jakiś projekt SVF Playera wlasnie dlatego, że niuanse programowania JTAG
    są na tyle absurdalnie skomplikwane że nie da się zrobić tego
    generycznie we firmware i musze ucieć do software.

    Problem w tym że user końcowy może sobie wetknąć *cokolwiek* z JTAG w
    dziurę. Nie mam jak generycznie tego obsługiwac.

  • 6. Data: 2013-09-29 09:43:17
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 28 września 2013 23:48:09 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    kombinujesz. To będzie działać.

    > Cóż, życie mnie zweryfikuje.
    >

    > Ponadto, nawet gdyby to były rózne układy to master nic nie wie o ich
    >
    > identyfikatorach bo nie ma pojecia jak je odczytać.

    Nic podobnego. Master ma tu guano do rzeczy, o ile rozumiem że Master w/g Ciebie to
    pierwsze urządzenie w daisy-chain.
    Jeżeli układ jest taki:
    [procek]=>(TDI)=>[device_0]=>(TDO/TDI)=>[device_1]=>
    (TDO/TDI)...=>[device_n]=>(TDO)=>[procek] ,to z dowolnego urządzenia "gdzieś tam w
    środku" łańcucha jego identyfikator "przelatuje" przez kolejne i identyfikacja
    softwarowa jest możliwa. Tak zresztą działa np. używany przeze mnie XILINX platform
    cable.
    Cokolwiek by nie było w łańcuchu wpięte, to soft daje se radę. Tak że od strony softu
    Twój problem jest identyczny w daisy chain i Twoim pomyśle. Twoje rozwiązanie ma
    jednak tę zaletę, że jak jakiegoś urządzenia nie ma wpiętego, to nie przerywasz
    łańcucha TDO/TDI.

  • 7. Data: 2013-09-29 15:06:31
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-09-29 09:43, s...@g...com pisze:

    kombinujesz. To będzie działać.

    > Nic podobnego. Master ma tu guano do rzeczy, o ile rozumiem że Master w/g Ciebie to
    pierwsze urządzenie w daisy-chain.

    Podejrzewam, że raczej to co zarządza transmisją czyli interfejs i
    komputer z softem do programowania/debugowania.

> [...]
    cable.
    > Cokolwiek by nie było w łańcuchu wpięte, to soft daje se radę.

    No chyba, że to OpenOCD to mu trzeba podać plik cfg definiujący każdy
    tap np:
    jtag newtap XCF01S tap -irlen 8 -ircapture 0x01 -irmask 0x3
    -expected-id 0xd5044093
    i to nawet wtedy gdy nie zamierzasz pisać do tego urządzenia.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2013-09-30 14:58:21
    Temat: Odp: Wiele JTAGów bez daisy chain
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Taka sytuacja: mam w systemie około 4 urządzeń programowalnych po JTAG.
    > Ponieważ nie wszystkie muszą być fizyczne osiągalne w danym momencie,
    > nie mogę ich połaczyć w daisy-chain.
    A nie można po prostu dać rezystora pomiędzy TDI a TDO przy każdej
    podstawce/footprincie?
    Jak scalak nie będzie obsadzony, to sygnał przejdzie bypassem.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-09-30 18:06:45
    Temat: Re: Odp: Wiele JTAGów bez daisy chain
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-09-30 14:58, Sylwester Łazar wrote:
> [...]
    > podstawce/footprincie?
    > Jak scalak nie będzie obsadzony, to sygnał przejdzie bypassem.

    To dalej utrudnia mi zgadnięcie *którego* nie ma. Co gorsza CPLDki bedą
    raczej identyczne i będzie ich kilka, user sobie może wypiąć dowolny z
    nich. Wyobraź sobie że to coś na kształt płyty głownej z kartami.