  • 11. Data: 2014-02-16 23:28:16
    Temat: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Też miałem czasami z tym problem. Chyba zawsze problem występował w
    > płytkach od najtańszych producentów. Nie chcę wymieniać z nazwy
    Wymień, jak już zacząłeś.
    Technologia jest do kitu. Jednemu się uda, a innemu nie.
    Czasem decyduje pewnie szczegół.
    Zawsze mnie zastanawiało w ofercie "płytkarni" elektroniczne testowanie.
    Skoro coś takiego jest, to znaczy z tą technologią jest duży problem.
    S.

  • 12. Data: 2014-02-16 23:35:42
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Używam LPC1768 i planuję przejście na M4. LPC40xx jest jedną z opcji.
    > Tylko, że najmniejsza obudowa to LQFP144. Zastanawiam się jeszcze nad
    > STM. F4 ma wersje ze sporą pamięcią (192 KB) nawet przy LQFP64 I LQFP100.
    >
    > --
    > pozdrawiam
    > MD
    W tablecie Lark 70.65 jest A13
    http://en.wikipedia.org/wiki/Allwinner_Technology
    http://tnij.org/boxchipa13
    oryginalny link:
    http://www.cnx-software.com/2012/04/10/55-usd-7-capa
    citive-touch-screen-andr
    oid-4-0-tablet-based-on-allwinner-a13/

    Czy ktoś już to programował swoim firmwarem?
    S.

  • 13. Data: 2014-02-17 09:57:17
    Temat: Re: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jeśli o mnie tu mowa to nie miałem takiego pomysłu, wręcz przeciwnie,
    > uważam że przy zamawianiu płytek w płytkarni nie ma żadnego przy
    > okazji: każdy projekt wyceniany jest osobno i ma swoje stałe koszty :-(

    Czasem/często są (niemałe) koszty uruchomienia liczone od sztuki a nie od
    powierzchni.
    Łącząc dwie płytki w jedną można oszczędzić kosztem konieczności przecięcia
    ich samemu.
    Oczywiście jeden z wymiarów musiał by być zbliżony.
    P.G.

  • 14. Data: 2014-02-17 10:25:32
    Temat: Odp: Odp: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    przecięcia
    > ich samemu.
    > Oczywiście jeden z wymiarów musiał by być zbliżony.
    Oczywiście można skorzystać z opcji nacinania płyt.
    Wtedy się po prostu odłamuje.
    Można też wyfrezować slot.
    Można też postawić serię otworów okrągłych i również odłamać.
    Sposobów jest kilka.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2014-02-17 21:04:40
    Temat: Re: PCB - pomogę- konstruktywna dyskusja
    Od: "Lam3r" <L...@L...pl>

    "Mario" <m...@...pl> wrote in message

> [...]
    > płytkach od najtańszych producentów. Nie chcę wymieniać z nazwy :) W
    > każdym razie problemy ze znalezieniem błędu skutecznie niwelowały uzyskaną

    W Polsce płytek nie zamawia się. Sami partacze i ceny z kosmosu.

  • 16. Data: 2014-02-17 22:51:59
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Stąd nie wiadomo, w ilu przypadkach uszkodzeń aparatury miały miejsce
    > uszkodzenia przelotek na PCB w samolotach.

    Skoro ja wiem, że są sposoby zmniejszania ryzyka tego typu (chociażby
    przez wielokrotne przelotki - sam to stosuję ), to przypuszczam, że
    inżynierowie projektujący urządzenia dla lotnictwa tym bardziej.

    Przypuszczam też, że producent PCB dla elektroniki lotniczej też nie
    jest pierwszy z brzegu.

    Poza tym, z tego powodu m.in. stosuje się zawsze nadmiarowość w tego
    typu zastosowaniach - wykrzaczenie się jakiegoś tam sterownika imo nie
    ma prawa spowodować katastrofy.

  • 17. Data: 2014-02-17 23:12:14
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-02-17 21:04, Lam3r pisze:

    > "Mario" <m...@...pl> wrote in message

    > W Polsce płytek nie zamawia się. Sami partacze i ceny z kosmosu.

    Z mojego doświadczenia wynika, że dla 2 warstwowych z rastrem 0.5mm
    wystarcza poziom oferowany przez dużą część polskich producentów. Przy
    ilościach rzędu kilu-kilkunastu sztuk nie ma co się bawić w zamawianie u
    Chińczyków.

  • 18. Data: 2014-02-17 23:16:45
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Wymień, jak już zacząłeś.

    Wolę nie, bo mam do nich sentyment z czasów moich pierwszych podejść do
    zamawiania płytek na zewnątrz :)

> [...]
    > Zawsze mnie zastanawiało w ofercie "płytkarni" elektroniczne testowanie.
    > Skoro coś takiego jest, to znaczy z tą technologią jest duży problem.

    Niekoniecznie. Po prostu niektórzy klienci chcą mieć pewność, że wadliwa
    płytka nie pójdzie do montażu elementów. A wadliwe mogą być nie tylko
    przelotki ale mogą wystąpić np zwarcia ścieżek czy przerwy.

    Mario

  • 19. Data: 2014-02-18 02:36:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr Gałka" <p...@c...pl> wrote in message

> [...]
    > przecięcia ich samemu.
    > Oczywiście jeden z wymiarów musiał by być zbliżony.

    To prawda, o ile ktoś projektuje "niewymiarowe" płytki, np. w kształcie
    litery L lub C i płytkarnia sama nie poukłada tych płytek w macierze
    (arrays?) aby wyszło jak najmniej decymetrów kwadratowych...
    Jak jest dużo strat laminatu bo dużo trzeba zmarnować to tak.
    Jeśli jednak płytki są prostokątne to marna szansa aby się to opłaciło.
    Zwykle wtedy sprowadza się sprawa do czystych decymetrów ^2.

    Ja używam do prototypów płytkarni www.4pcb.com (w USA).

  • 20. Data: 2014-02-18 02:39:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "sundayman" <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > zastosowaniach - wykrzaczenie się jakiegoś tam sterownika imo nie ma prawa

    Potwierdzić tylko mogę - poza tym, płytkarnie których używamy nie
    mają problemów z przelotkami - dużo awarii pcb naprawiałem ale
    jeszcze nie spotkałem się z awarią samej przelotki, no chyba że na
    ścieżkach typu 5milsów gdzieś pod BGA jak płytki nie były przez
    przypadek elektrycznie testowane przez płytkarnię przed wysyłką.