  • Data: 2013-11-02 21:26:49
    Temat: Odp: Odp: Oszczędniejsza lodówka
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > bierze pod uwagę przy liczeniu bilansu energetycznego budynku. Zamieszkały
    > dom o dobrej izolacji może obyć się bez ogrzewania przy stosunkowo niskiej
    > temperaturze zewnętrznej.
    Pod warunkiem, że przeprowadzimy się do termosu :-)
    No i poszło...
    Ludzie zajmijcie się czymś rozsądnym.
    Autor nie podał celu.
    Pomysł w tej postaci jest bez sensu, co zresztą sam zauważył nazywając go
    szalonym.
    Ja nieco zabawnie przedstawiłem mój pogląd na sprawy energii i starałem się
    pokazać w jakim przypadku mogłoby mieć to sens.
    Inny pomysł kolegi, który proponował wystawienie za okno też ma sens.
    Niestety. Coraz częściej powstają pomysły ograniczenia kosztów energii.
    Pomysł jest z jednej strony rozsądny, gdyż po co płacić za coś co jest
    darmowe.
    Z drugiej strony oznacza skrajną biedę, gdyż właśnie zajmowanie się tematem
    ograniczania kosztów wynika z małych przychodów.
    Niestety coraz częściej się tak zdarza. Nawet (a może zwłaszcza) wśród
    ludzi,
    którzy coś potrafią. Vide: Jacek Karpiński, który zajął się prowadzeniem
    gospodarstwa rolnego w PRL. Nastąpiło to niedługo po skonstruowaniu
    komputera, który przewyższał podobne rozwiązania tamtego okresu.
    Właśnie w tym tygodniu oglądałem z bliska komputer K-202, stworzony przez
    jego ekipę.
    Mając na uwadzę to, że po 20 latach od tego czasu, gdy on go stworzył, TTL-e
    kupowało się je z trudem w tzw. BOMISIE, jestem pełen podziwu. Niestety ten
    geniusz już nie żyje.
    W tym samym czasie, nieświadomie przechodziłem w Łazienkach, w pobliżu
    miejsca wystawy na której pseudoartysta, który pretenduje do miana geniusza
    w swojej branży, obraża
    dziesiątki milionów Polaków, za ich własne pieniądze.
    Niemałe. Wystawa zjadła ... 1 000 000 zł naszych podatków.
    (słownie: milion)
    Ilu ambitnych elektroników opracowałoby swoje projekty za tą kwotę, którą
    rozszarpali pseudoartyści, przy okazji wywołując wielki skandal obyczajowy?

    --
    -- .
    pozdrawiam