  • 11. Data: 2010-02-15 17:17:02
    Temat: Re: Komputer - photoshop
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-15 11:35, zyx pisze:
    > Jeden z moich kolegow chcialby kupic sobie zestawik, ktory a) bedzie
    > wykorzystywany do pracy z photoshopem, b) ma byc bardzo cichy, jak tylko
    > mozna, c) chce aby jeden z dyskow to byl Kingston SSDNow. Wspolnie

    Dlaczego ma być ten SSD?

    > Pamięć RAM - Kingston 3x2GB DDR3-1333 Triple Chanel Kit Non-ECC CL9
    > KVR1333D3N9K3/6G

    Już dostałeś informację, że i5 obsługuje pamięć dwukanałowo.
    Nie ma sensu kupować zestawu trzech modułów.

    > Karta graficzna - ASUS EN9800GT 512MB PCI-E

    Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
    rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
    ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

    > Dysk Twardy - Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5" 64GB SNV125-S2/64GB

    Wywal tego SSD i weź dwa dyski twarde połączone w RAID-0.
    Przy obróbce grafiki będzie to miało sens. A jeżeli koniecz-
    nie SSD, to jakiś porządniejszy -- ale po co wydawać 1000 zł
    na taki napęd?

    > Zasilacz - Chieftec APS-650C 650W

    Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
    starczy z naddatkiem.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 12. Data: 2010-02-15 17:52:22
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> wrote in message

    > ^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Zwykly dysk cichszy od SSD? Powiedz, ze zartujesz albo ze jestes zmeczony
    > dzis, bo takiej bzdury to dawno nie slyszalem :)

    chyba raczej chodzilo mu ze bedzie ciszej niz byloby bez AAM

    swoja droga w samsungach AAM raczej na moje ucho (dyski na gumkach
    jak to w antecu) niewiele daje, ale dyski (F1 i F3) tez ciche sa,
    trzeba im to przyznac

  • 13. Data: 2010-02-15 18:13:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości grup
    ie...
    > chyba raczej chodzilo mu ze bedzie ciszej niz byloby bez AAM

    dokładnie

    > swoja droga w samsungach AAM raczej na moje ucho (dyski na gumkach
    > jak to w antecu) niewiele daje, ale dyski (F1 i F3) tez ciche sa,
    > trzeba im to przyznac

    Najnowszych dysków nie sprawdzałem, ale na WD i maxtor różnica jest kolosalna.

  • 14. Data: 2010-02-15 21:21:04
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2010-02-15 19:13, qwerty pisze:

    > dokładnie

    Ok ale autor watku napisal "ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna"
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Co oznacza, ze dysk z AAM nie spelnia kryteriow, bo mozna ciszej - SSD.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 15. Data: 2010-02-15 21:50:51
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 2010-02-15 22:21, Maciej Browarczyk pisze:
    > Ok ale autor watku napisal "ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna"
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > Co oznacza, ze dysk z AAM nie spelnia kryteriow, bo mozna ciszej - SSD.

    Bez przesady. Wentylatory zasilacza i CPU zagłuszą większość
    typowych dysków twardych. A konstrukcje z chłodzeniem czysto
    pasywnym to jednak inna klasa cenowa i inna skala problemu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2010-02-15 22:48:34
    Temat: Odp: Komputer - photoshop
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@g...one.pl...

    > Bez przesady. Wentylatory zasilacza i CPU zagłuszą większość
    > typowych dysków twardych. A konstrukcje z chłodzeniem czysto
    > pasywnym to jednak inna klasa cenowa i inna skala problemu.
    ------------------------
    Jak się wsadzi ciche wentylatory, to najgłośniejszym elementem
    pozostanie dysk. Mam zestaw na C i7 i słyszę przede wszystkim
    dyski, mimo, że są bardzo dobrze wyciszone, i nie są przykręcone
    do obudowy.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 17. Data: 2010-02-16 07:30:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maciej Browarczyk" <m...@N...org> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:hlcdlh$2qe$...@n...news.atman.pl...

    > Ok ale autor watku napisal "ma byc bardzo cichy, jak tylko mozna"
    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > Co oznacza, ze dysk z AAM nie spelnia kryteriow, bo mozna ciszej - SSD.

    Jakim kosztem? Różnie dobrze można zamontować wodne chłodzenie - znacznie
    cichsze od standardowych. Można także zalać olejem (mniej wydajne).

  • 18. Data: 2010-02-16 07:33:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:2010021517165700@grush.one.pl...
    > Jaka wersja Photoshopa? Dopiero najnowsze są w stanie wyko-
    > rzystywać moc obliczeniową GPU do realizacji operacji gra-
    > ficznych, a i tak IIRC w znikomym wciąż stopniu.

    Z tą obsługą gpu przez PS-a Adobe narobiło więcej reklamy niż to faktycznie
    warte.
    Płynnie "zoom-uje" i obraca bitmapy, reszta, czyli najważniejsze rzeczy i
    tak jest obliczana przez cpu :-/

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 19. Data: 2010-02-16 09:41:07
    Od: zyx <k...@g...pl>

    > Nie jest to trochę przeszacowane? Obstawiam, że 450 W wy-
    > starczy z naddatkiem.

    Dzieki wielkie z wszelkie wskazowki. To czego nie napisalem. Photoshop
    CS4 - tej wersji kolega uzywa. A dlaczego grafika ma nie byc
    zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby skorzystac z HDMI i obejrzec
    jakis film w jakosci HD na duzym LCD. Sprawa kasy tez najwazniejsza nie
    jest, warto dac wiecej, aby plynniej jakos to chodzilo - slowa kolegi.
    Najwazniejsze - to cisza :)
    Zdecydowalismy ze wezmiemy Procek - i5 661 3,33GHz, 4x2GB RAM, 2xHDD w
    RAID, gdzie sie wahamy - to cooler na procesor, zasilacz, plyta glowna
    no i moze warto wydac wiecej na jakas lepsza obudowe ? Jakas ze
    styropianem w srodku ;)

    pozdr
    zyx

  • 20. Data: 2010-02-16 09:52:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A dlaczego grafika ma nie byc zintegrowana ? Od raz na ruski rok chcialby
    > skorzystac z HDMI i obejrzec jakis film w jakosci HD na duzym LCD.

    PS i filmy w HD via HDMI - to wszystko z powodzeniem obsluży karta graficzna
    zintegorwana z płytą główną.
    Będzie cicho przynajmniej.
    Ewentualnie, jeśli z jakichś względówch chcesz, możesz kupić kartę
    zewnętrzną ale z chłodzeniem pasywnym.

    Pozdr.
    www.elipsa.info