  • Data: 2011-11-22 11:15:51
    Temat: Odczyt pamięci NAND Flash, co i jak? [newbie] :)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    mam problem, uszkodzony został pendrive (wyrwane gniazdo i kilka
    elementów SMD przy okazji), zamówiłem identyczny, w nadziei, że będzie
    na tym samym kontrolerze, ale oczywiście sie nie udało :)

    Stary pen ma kontroler Phison PS2233-F, nowy Phison PS2251-39-F, jako że
    rozkład pewnych elementów jest inny to nawet nie próbowałem tego
    przelutować wraz z kontrolerem.

    Teraz moje pytanie brzmi, jak i czym mogę zrzucić zawartość pamięci z
    tego pen'a (pamięć to toshiba TH58NVG5T2ETA20). Czy ktoś ma dostęp do
    datasheet'a tej pamięci? Gdybym poznał wyprowadzenia, mógłbym próbować
    podłączyć to pod kartę smartmedia/xD, bądź czytnik, ale bez poznania
    wyprowadzeń nic nie zdziałam.

    Czy są jakieś tanie "programatory/czytniki" do tego typu pamięci? Mogą
    być do zbudowania, niestety profesjonalistą nie jestem, elektronika to
    moje małe hobby, stąd moje pytanie :)

    Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam,
    Nex@pl