  • 21. Data: 2009-10-25 19:34:32
    Temat: Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 15:11:46 -0400, rs napisał(a):

    > co by bylo dla ciebie wiarygodnym wypadkiem? jak ci powiem, ze
    > odzyskali dane z mojego dysku, po jego wyzerowaniu to bedzie to dla
    > ciebie wystarczajaco wiarygodne? <rs>

    Nie mam powodu żeby Ci nie ufać, pod warunkiem, że podasz w jaki sposób
    zostały one wyzerowane. Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
    bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji, no ale sam to pewnie
    rozumiesz...
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 22. Data: 2009-10-25 19:40:48
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
> [...]
    >zostały one wyzerowane. Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
    >bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji, no ale sam to pewnie

    E, akurat odczytywanie bezpośrednio z nośnika jest IMHO wykonalne
    (pamiętasz przesłuchy w magnetofonie z poprzedniego nagrania na
    kasecie?). Tyle, że pierońsko upierdliwe przy współćzesnych dyskach.
    I przez to pewnie pierońsko drogie.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 23. Data: 2009-10-25 20:51:00
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 20:40:48 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    > (pamiętasz przesłuchy w magnetofonie z poprzedniego nagrania na
    > kasecie?). Tyle, że pierońsko upierdliwe przy współćzesnych dyskach.

    Wiem, że to jest możliwe, ale nie tylko pieruńsko drogie ale i
    skomplikowane (wymaga odczytu talerzy znacznie czulszymi głowicami niż
    te, które są fabrycznie wbudowane w napęd). No i niezmiernie wątpię,
    żeby dało się w ten sposób odczytać pełne pliki. Sukcesem będzie odczyt
    poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiejś
    pieruńsko wyrafinowanej aplikacji od biedy można ewentualnie poskładać w
    pojedyncze pliki. Co prawda takie sektory też czasem zawierają cenne
    dane (hasła, certyfikaty), na których odtworzeniu userowi może bardzo
    zależeć, no ale od tego do "odzyskania danych po 29 zerowaniu" droga
    jeszcze jakby hmmm daleka.

    Poza tym wszystko zależy od tego, w jaki sposób fizycznie przebiega
    operacja, którą user nazywa "zerowaniem dysku". Tu przede wszystkim może
    tkwić źródło nieporozumienia.

    P.S. Wiesz co - przypomniał mi się pewien post na ten temat z forum
    elektroda.pl: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic829522.html

  • 24. Data: 2009-10-25 20:56:18
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Oct 2009 20:34:32 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

    >Nie mam powodu żeby Ci nie ufać, pod warunkiem, że podasz w jaki sposób
    >zostały one wyzerowane.

    narzedziem z disk utilities (zero out?) ze starego macOSa. nie byl to
    moj dysk, ja tylko zaproponowalem rozwiazanie i firme. to byl
    przenosny dysk bodaj 40MB, z czego zapisanych bylo jedynie ok. 12MB.
    nie byla to tez firma on-track, bo jeszcze wtedy chyba jej na swiecie
    nie bylo, ale podobna i pewnie podobnie droga.
    odtwarzanie nadpisanej informacji dziala, jak Mariusz Kruk zauwazyl,
    na zasadzie podobnej do przesluchow na tasmie mangetofonowej. wlasnie
    z tych przesluchow odtwarza sie skasowana lub nadpisana informacje.
    jest to operacja kosztowana i raczej nie do przeprowadzenia w domu, bo
    wymaga zastoswoania innych glowic.

    >Z drugiej strony, anonim o nicku rs nie jest
    >bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji, no ale sam to pewnie
    >rozumiesz...

    w tym wypadku nie interesuje mnie, zeby ci cokolwiek udowadniac. jesli
    sie uprzesz, to wlasciwie nie ma sposobu, zebym cokolwiek udowodnil,
    nie angazujac w to masy czasu i pewnie kosztow, a to i tak nie do
    konca pewne. chcialem tylko sie dowiedziec jakie sa dla ciebie
    wiarygodne przypadki.
    btw. <rs> nie jest do konca anonimem. prawie tak samo malo mowiace na
    usenecie jest poslugiwanie sie imieniem i nazwiskiem (czy aby na pewno
    prawdziwym). w obydwu wypadkach (jesli nie poslugujemy sie jakimis
    zmylkami) wystarczy nie wiecej jak 30sek, zeby miec, mniej wiecej,
    pojecie z kim ma sie do czynienia. <rs>

  • 25. Data: 2009-10-25 21:41:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiejś
    >pieruńsko wyrafinowanej aplikacji od biedy można ewentualnie poskładać w

    Podejrzewam, że to zależy od tego na ile różne od naturalnego szumu
    nierówności w zapisie generuje pozostałość po poprzednim.
    Tego po prostu nie wiem.

> [...]
    >tkwić źródło nieporozumienia.
    >
    >P.S. Wiesz co - przypomniał mi się pewien post na ten temat z forum

    Hmm... parę faktycznie sensownych argumentów tam jest poruszonych.
    Choć jednak mam wrażenie, że - przynajmniej teoretycznie - dałoby się to
    zrobić (chociaż musiałoby to być pierońsko^2 drogie ;->)

    A to, że odzyskiwanie danych z uszkodzonych dysków to zupełnie różna
    para gumofilców, to insza inszość.
    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 26. Data: 2009-10-25 21:42:48
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 16:56:18 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > z tych przesluchow odtwarza sie skasowana lub nadpisana informacje.
    > jest to operacja kosztowana i raczej nie do przeprowadzenia w domu, bo

    Dysk zapisujący dane w technologii MFM lub RLL (czyli takiej jak w
    dyskietkach 1,44 MB) ma się tak do dzisiejszych napędów jak szybowiec do
    promu Atlantis. W tym wypadku nie wątpię, że mogło się to tak odbyć. Sam
    długi czas pracowałem w serwisie przy napędach CDC z wymienną kasetą o
    zawrotnej na owe czasy pojemności 50 MB, gdzie poszczególne ścieżki
    widać było gołym okiem :-), "odzysk danych" polegał na lekkim
    rozpozycjonowaniu cewki z głowicami na testerze - czego efekt pięknie
    widać było na oscyloskopie - a dane odczytywało się w zwykłym dekoderze
    wielkości walizki. No ale teraz mamy już jakby inne napędy i inne
    technologie, które już nie są tak proste w złamaniu.

> [...]
    > prawdziwym). w obydwu wypadkach (jesli nie poslugujemy sie jakimis
    > zmylkami) wystarczy nie wiecej jak 30sek, zeby miec, mniej wiecej,

    Oj, nie bierz tego tak do siebie. Stwierdziłem przecież tylko suchy
    fakt. Grupy dyskusyjne nie są bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji,
    każdy przecież może tu przyjść i naopowiadać banialuków o "odzyskiwaniu
    danych po 29-tym zerowaniu". No i póki ktoś nie zacznie drążyć tematu,
    to informacja żyje własnym życiem. Dlatego poprosiłem o jakiś konkret,
    np. w postaci specjalistycznej publikacji, pod którą podpisał się ktoś z
    imienia i nazwiska. No ale pewnie się już jej nie doczekam. <grin>

  • 27. Data: 2009-10-25 21:48:31
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >Dysk zapisujący dane w technologii MFM lub RLL (czyli takiej jak w
    >dyskietkach 1,44 MB) ma się tak do dzisiejszych napędów jak szybowiec do

    Ale zdajesz sobie sprawę, że Atlantis przez znaczący kawałek swojego
    lotu jest szybowcem? :-P

    --
    [------------------------]
    [ K...@e...eu.org ]

  • 28. Data: 2009-10-25 22:04:02
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 22:48:31 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że Atlantis przez znaczący kawałek swojego
    > lotu jest szybowcem? :-P

    IMO dlatego właśnie jest to trafiona analogia :-).

  • 29. Data: 2009-10-25 22:33:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >IMO dlatego właśnie jest to trafiona analogia :-).

    E, trafiona byłaby jakbyś porównał nie do szybowca w ogóle tylko np.
    szybowca Lilienthala.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 30. Data: 2009-10-26 01:33:13
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 25 Oct 2009 22:42:48 +0100, Michal Kawecki <k...@o...px>
    wrote:

> [...]
    >wielkości walizki. No ale teraz mamy już jakby inne napędy i inne
    >technologie, które już nie są tak proste w złamaniu.

    alez to przeciez nadal sie tak obdywa i tylko, ze uzywaja lepszego
    sprzetu. technologia odzysku jest nadal bardzo podobna, tak jak
    przywolany przez ciebie prom w pewnym momencie lotu, posluguje sie
    technologia, ktora, jakby dobrze pogrzebac, znali juz starozytni
    grecy.

    >Oj, nie bierz tego tak do siebie.

    hehe. no jakby nie bylo woj post byl do mnie adresowany.

    >Stwierdziłem przecież tylko suchy
    >fakt.

    ja tez stwierdzilem, ze nie jesto on dokladnie taki "suchy". jesli ty,
    bylbys na moim miejscu i podpisal te historie o dysku swoim imieniem i
    nazwiskiem to, czy ta historia bylaby, dla wiekszosci tutejszych
    czytaczy, bardziej wiarygodna? nie sadze.

    >Grupy dyskusyjne nie są bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji,
    >każdy przecież może tu przyjść i naopowiadać banialuków o "odzyskiwaniu
    >danych po 29-tym zerowaniu".

    generalnie 99% internetu nie jest wiarygodnym zrodlem informacji na
    zaden temat, moze z wyjatkiem daty.
    prosiles o podanie przypadku odzyskania danych po _ich_jednokrotnym_
    nadpisaniu. to podalem. mogbym podac jeszcze kilka z pozniejszych lat,
    ale to by byly detale i informacje z drugiej reki i nie chce mi sie
    nawet odgrzebywac tych kontaktow.

> [...]
    >np. w postaci specjalistycznej publikacji, pod którą podpisał się ktoś z
    >imienia i nazwiska. No ale pewnie się już jej nie doczekam. <grin>

    ale to mozesz sobie sam zalatwic kontaktujac sie z jedna z wielu film
    majacych takie servisy. tak bylo w moim przypadku. zadzwonilem w pare
    miejsc. po kilku minutach mialem mialem dokladny opis calej procedury
    dla mojego przypadku. dopytalem detali. uzgodnilem z wlascicielem
    dysku cene i juz. ponadto kazda z tych firm ma swoje dlugie listy
    "testimonials", wystarczy sie zanurzyc i z pewnoscia znajdzie sie
    kilka wypadkow szczesliwego uratowaina danych po nadpisaniu,
    podpisanych imieniem nazwiskiem i czesciowa lokalizacja.
    zaznaczam jednak, ze nic nie wposminalem na temat wielokrotnego
    nadpisania, ani nie wspominalem tez wspolczenych bardzo pojemnych
    dyskow, bo to nawet jesli odzyskanei danych jestteoretycznie mozliwe,
    to z pewnoscia nie jest oplacalne ani dla przecietnego usera ani nawet
    dla sporej firmy, chocby ze wzgledu na czas trwania takiej procedury.
    <rs>