    From: Profesor Nic <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektywy Nikkor.
    Date: Tue, 16 Mar 2010 14:00:59 -0700 (PDT)

    On Mar 16, 7:15 pm, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > To nic nadzwyczajnego, jest wiele szkie w r nych systemach, kt re na
    > rubokr cie z mocnym body s szybsze od tych posiadaj cych w asne
    > silniki.

    A to nie wiedzialem - cale zycie w Canonie, gdzie jak sie okazuje
    zupelnie inaczej to wyglada (USM). Ten moj eksperyment z Nikonem
    to w ogole troche trauma byla, nie zdawalem sobie sprawy jak bardzo
    zzylem sie z calym systemem na C :)

    > Jest revius na dpreview z kt rego wynika, e G jest ciut lepsze od D.
    > 1.8 to za to chi szczyzna za mieszne pieni dze, kt ra jednak ma bardzo
    > przyzwoit jako optyczn - zupe nie inna liga w stosunku do obu 1.4.

    Tez czytalem rozne recenzje, ale ze lubie "praktyczna" fotografie, to
    sam sprobowalem. Po tygodniu latania z trzema szklami wlasnie 1.4D
    najbardziej przypadlo mi do gustu. G bylo lepiej zbudowane, mialo
    lepszy bokeh i rowniejsza jakosc na calej klatce. Ale za to 1.4D bylo
    wyraznie szybsze, ostrzejsze (wszedzie oprocz 1.4-1.8, mala roznica),
    mniejsza, lzejsza i jednak tansza (patrz nizej).

    Ktore z tych roznic sa wazniejsze - indywidualna sprawa, niech
    inicjator watku sam zdecyduje, o ile te moje uwagi na cos mu sie
    przydadza.

    > Dro sze "a " o ~100 z . Jak ju , to bym bez zastanowienia bra G. A
    > je li nie by aby mi potrzebna papierowa g bia, to kt re makro - np.
    > Tamrona 60/2 - cena ciut wi ksza, ale znacznie wi ksza praktyczno .

    Ceny w UK mniej wiecej takie: 1,8 Ł100, 1.4d Ł200, 1.4g Ł300 (ebay).
    Nie wiedzialem ze zupelnie inne relacje sa w PL, sorry. Wlasnie
    sprawdzilem na Skapcu - faktycznie, tylko 260zl roznicy miedzy 1.4,
    to nie duzo!

    Wg mnie (i po praktycznym sprawdzianie) 1.4G jest idealne jesli
    potrzebna jest jak najwyzsza jakosc na pelnej dziurze, mozliwie duza
    ta dziura (wnetrza, imprezy, i inne low-light sytuacje) oraz mozliwie
    ladny bokeh. Jesli to jest priorytetem to tez polecam G.

    Ale i tak najwieksze wrazenie zrobilo na mnie 1.8d - za ta kase to
    jest mistrzostwo swiata, lepsze szklo niz odpowiednik Canona, bardzo
    szybkie i ostre, przymkniete nie do odroznienia od obydwu 1.4.

    P.