    From: "frulik" <f...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Obiektyw ? temat bumerang :(
    Date: Tue, 20 Apr 2010 17:29:04 +0200

    Witam,
    Na wstępie przepraszam za kolejny taki sam temat jakich tysiące. Piszę,
    ponieważ od ostatnich opinii mocno zmieniły się ceny, które także mają wpływ
    na generalną ocenę.
    Otóż szukam obiektywu do Canon 300D (wiem - stary). Obecnie mam zestawowy
    18-55 oraz tamrona 75-300 którego użyłem kilka razy.
    Chcę zmienić 18-55 na podobny. Trochę brakuje mi zakresu większego niż 55
    (nie potrafię ocenić o ile, ale niewiele raczej).
    Nie chciałbym wydać więcej niż 1500zł. Najczęściej zdjęcia robię w domu (syn
    ma 4 m-c i ma już ponad 1000 fotek - rozumiecie). W plenerze najczęściej
    fotografuję ludzi na jakimś tle (najczęściej w górach).
    Po wstępnych wyborach myślę o:
    Canon EF-S 17-85 mm f/4-5.6 IS USM
    za tym przemawia IS, USM i to, że canon (nie będę miał problemu z
    oprogramowaniem)
    Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 IS
    o tym nie mam zdania
    Sigma 17-70 mm f/2.8-4.5 DC Macro
    za tym przemawia światło, ale przeczytałem, że ma kłopot z AF
    Sigma 18-125 mm f/3.8-5.6 DC OS HSM
    o tym nie mam zdania
    Sigma 17-70 mm f/2.8-4.0 DC Macro OS HSM
    jest powyżej planowanej kwoty, ale waham się :)

    Dziękuję za pomoc i będę wdzięczny za wskazówki, porady i ewentualne miejsca
    gdzie warto kupić.
    Pozdrawiam,