    From: "Norbert" <x...@h...spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Obiektyw do Pentaxa
    Date: Thu, 12 Nov 2009 00:01:20 +0100

    Witam
    Zdazylem sie juz nacieszyc Pentaxem k-x z kitowym 18-55 i nadszedl czas na
    jakis zoom. Wydac moge kolo 1000+/-300. W zasadzie nie planuje kupowac
    wiecej nowych obiektywow i z tym kitem ma mi sie uzupelniac. W planach mam
    co najwyzej zakup jakis starych manualnych obiektywow staloogniskowych pod
    m42 lub z mocowaniem Pentaxa.
    Wolalbym zeby krotka ogniskowach zaczynala sie na jeszcze jakis sensownych
    nieduzych wartosciach(do 30mm), moze jestem leniem ze nie chce mi sie
    przekladac obiektywow, ale przemyslalem sprawe i tak bedzie lepiej, jesli
    zaloze jeden i wyjde z nim i mi wystarczy na dana okazje. Dluga ogniskowa
    200-300. Dobre makro tez mile widziane.
    Mam kilka typow (bede podawal linki ze sklepu bo tam orientuje sie w
    cenach):
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt14701-Pentax-P-D
    A-SMC-50-200-F4-56-ED-moc-Pentax.html
    Najtanszy z wybieranych, slyszalem ze dobry,tylko to 50 mm nie widzi mi sie
    za bardzo.
    Analogicznie:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt20728-Pentax-P-D
    A-SMC-55-300-F4-58-ED-moc-Pentax.html
    tylko ten juz duzo drozszy.
    Chcialem sie bardziej zapytac jak sie beda spisywale te Sigmy z moim
    Pentaxem:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt17256-Sigma-18-2
    00-F35-63-DC--filtr-UV-moc-Pentax.html
    Wszystko pieknie, szeroki kat na starcie i niezly zoom, ale jak z jakoscia i
    AF? Od razu nadmieniam, ze pomimo tego zakresu nie wywale tego 18-55 i tez
    mam zamiar go uzywac. Czy ktos uzywa ta Sigme? Cena znosna dla mnie.
    Znalazlem jeszcze cos takiego:
    http://www.foto-net.pl/sklep/produkt11384-Sigma-28-3
    00-F35-63-DG-Macro--filtr-UV-moc-Pentax.html
    Moim zdaniem w polaczeniu z 18-55 bede mial odpowiadajacy mi zakres
    ogniskowych, do makro tez sie chyba nada. Cena troche mnie odstrasza, ale
    raz sie zyje.
    Co radzicie?
    Z gory dzieki za rady.
    Pozdrawiam