    From: "Norbert" <x...@h...spam>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Date: Thu, 12 Nov 2009 13:40:43 +0100

    > Kup DA 50-200 i Sigmę 17-70 f/2.8-4.5 DC Macro a kita do szuflady,
    > przyda sie jak bedziesz sprzedawal puszke. 1300 zł na nowe chyba nie
    > wystarczy, uzywane powinienes przypiac do wlasnej puszki i przestrzelac
    > dokladnie.

    Tez myslalem o wymianie kita, ale wszyscy mowia ze to super obiektyw i tylko
    uzywac... Jak sie ma kit do tej Sigmy, 1mm szerszy wide, troche wieksze
    tele, no i jasniejszy, jesli chodzi o jasnosc to przy czulosci matrycy i tak
    niskich szumach (powierdzam testy, 1600 i gladkie zdjecia bez NR, gdzie w
    testach K-m to byl juz syf...) nie jest to priorytet, choc po sesji na
    miescie z Heliosem 44M-6 na przyslonie f/2.0 myslalem ze spadne z krzesla
    (niestety bez ustawiania ostrosci na LV sie nie obeszlo,na matowce nie
    dawalem rady i nie zawsze trafialem:). Nie narzekam na jakosc kita, moze
    troche na tych 18mm jest taki se w rogach i lekko winietuje,ale jakosc zdjec
    jest ogolnie dobra.
    Z innej beczki. Zauwazylem ze K-x kompresuje tez pliki DNG, w zwiazku z tym
    uzywac lepiej PEF czy DNG, chyba nie ma roznicy (w rozmiarze rowniez), co
    bedzie bardziej uniwersalne? Srednio 12Mpix plik DNG zajmuje mi 10-12 MB.
    I ostatnie pytanie, szukam tez lampy, nie bede zakladal osobnego watku,
    naczytalem sie sporo i na 99% kupuje Metz 48 AF-1, jest w cenie tej slabszej
    pentaxowej lampy, oferuje to samo, dodatkowo ma obracanie w poziomie, no i
    wieksza liczbe przewodnia. Widzialem ze ludzie uzywaja i nie narzekaja. Czy
    to dobry wybor? Czy slabsza lampa pentaxa w tej samej cenie jest w czyms
    lepsza? Jakies tumaxy i inne cuda z gory odpuszczam.

    Pozdrawiam
    Norbert