  • 1. Data: 2009-07-24 18:35:42
    Temat: [OT] - kamera cyfrowa (?)
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    Pytanie OT, ale nie wiem gdzie zapytać ( ew. proszę o wskazanie gdzie
    iść z tym pytaniem ).

    Chciałbym kupić jakąś prostą kamerę cyfrową do kręcenia
    kilku-kilkunasto minutowych ujęć mojego dzieciaka.

    Myślałem, że zadanie jest proste, a tu jakieś formaty, nośniki, itd.

    Możecie mi podpowiedzieć, proszę, jaki wybrać nośnik oraz format
    filmów do takich zastosowań? Aha, żadne tam Full-HD, kamera ma
    kosztować do 700-800 zł. Filmy będę później wrzucał na kompa z Windows
    XP, procek 1.8 GHz, 2 GB RAM, na tym chcę to oglądać, ew. przerabiać
    na AVI/DVD do obejrzenia na czytniku zewnętrznym.

    A żeby było bardziej na temat: przez myśl przeszła mi też opcja
    wymiany mojego C450D na C500D, który kręci filmiki Full-HD. Tak jak
    mówię - kilkunastominutowe ujęcia, takie w formie 'pamiątki', nic
    więcej, żadne filmy czy coś. Ma to sens?

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2009-07-24 20:35:10
    Temat: Re: [OT] - kamera cyfrowa (?)
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "z/svc" <z/svc@> napisał w wiadomości
> [...]
    > iść z tym pytaniem ).
    >
    > Chciałbym kupić jakąś prostą kamerę cyfrową do kręcenia
    > kilku-kilkunasto minutowych ujęć mojego dzieciaka.

    A po co kamera? Starczy kompakcik. Mój Canon A630 kręcił bardzo fajne
    filmiki, pewnie jakieś badziej poręczne kompakty też kręcą niezłe filmy a
    kosztują znacznie mniejsze pieniądze niż kamera od której robią przy okazji
    niporówanie lepsze fotki.

  • 3. Data: 2009-07-24 20:57:37
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > kosztują znacznie mniejsze pieniądze niż kamera od której robią przy okazji

    Rejestrować płacz, czy śmiech dziecka w jakości telefonicznej?
    :>

    zyga

  • 4. Data: 2009-07-24 21:24:44
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > filmiki, pewnie jakieś badziej poręczne kompakty też kręcą niezłe filmy a
    > kosztują znacznie mniejsze pieniądze niż kamera od której robią przy

    weź do ręki kamerę za 600-700 pln i nakręć filmik, potem na spokojnie
    porównbaj z tym co nakręci kompakcik, szczególnie polecam sceny w których
    obiekt się porusza, zmieniają się warunki oświetlenia etc.

  • 5. Data: 2009-07-25 00:02:12
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Kot Prezydenta" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > weź do ręki kamerę za 600-700 pln i nakręć filmik, potem na spokojnie
    > porównbaj z tym co nakręci kompakcik, szczególnie polecam sceny w których
    > obiekt się porusza, zmieniają się warunki oświetlenia etc.

    Przecież założyciel wątku mówi o krótkich filmikach. A tak w ogóle to
    widziałeś film nakręcony przez A630?

  • 6. Data: 2009-07-27 13:41:19
    Temat: Re: - kamera cyfrowa (?)
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 24 Lip, 20:35, z/svc <z/svc@> wrote:
> [...]
    > mówię - kilkunastominutowe ujęcia, takie w formie 'pamiątki', nic
    > więcej, żadne filmy czy coś. Ma to sens?

    ja miałem hc23e a teraz panasonicem gs90. Ogólnie i jedna i druga to
    raczej dolna półka, ale przynajmniej drogie nie są. Jako nośnik
    polecam kasetki minidv - największa swoboda operowania przy kręceniu,
    można bez problemu wszędzie dokupić jak braknie i zmienić w 10 sekund
    na nową (a nie jak w kamerkach na dvd zamykanie sesji itp pierdoły).
    Minus to to, że jest głowica która może się zabrudzić i mechanika
    która może paść np przy kontakcie z piaskiem na plaży (tutaj tylko
    kamera z hdd może pomóc, pytanie co jest bardziej odporne na upadki/
    wstrząsy). Poza tym kasetki dają najlepszą jakość, bo mają najmniejszą
    kompresję materiału (może troszkę przesadzam z tą jakością obrazu po
    kompresji, ale wkurzają mnie na nagraniu np latające po gładkiej lekko
    cieniowanej światłem ścianie segmenty mpega wielkości 50x50 pixeli).
    1h to około 12Gb po zgraniu na dysk. Jeśli chcesz te filmiki jakoś
    później obrabiać, to myślę że to najlepszy wybór - jest cała masa
    softu, kodeków itd i nie jesteś zdany tylko na to, co producent
    upakował w elektronice kamerki. A jeśli nie jesteś eksperymentatorem,
    to ja bym brał kamerkę z hdd - szybki dostęp do materiału, małe
    rozmiary, właściwie brak mechaniki, jedyny minus to ograniczona
    pojemność dysku.
    Jako minus kasetek należy wspomnieć o tym, że nie da się szybko
    materiału przegrać na inny nośnik - zgrywanie trwa tyle co materiał.
    Tu masz link do mojego porównania ww kamerek:
    http://www.swiatobrazu.pl/forumwideo/viewtopic.php?f
    =4&t=25392
    i oczywiście polecam całe forum do przeszukania, jest tam taki
    nieustający dział okamerach do XXXXzł :)

    pozdrawiam Krzysiek

  • 7. Data: 2009-07-27 18:24:58
    Od: z/svc <z/svc@>

    Bardzo Ci dziękuję za poświęcony czas.

    Pozdrawiam.

    --
    z/svc

  • 8. Data: 2009-07-28 15:01:44
    Od: krzysieksx <k...@g...com>

    On 27 Lip, 20:24, z/svc <z/svc@> wrote:

    f=4&t=25392

    > Bardzo Ci dziękuję za poświęcony czas.
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > --
    > z/svc

    cieszę się, że Ci moje wypociny mogą pomóc :)

    pozdrawiam Krzysiek