  • 1. Data: 2010-04-04 18:14:03
    Temat: [OT] algorytm kalendarza liturgicznego
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Czy ktoś ma może gotowy algorytm ustalania okresu liturgicznego w kościele
    rzymskokatolickim? Na zasadzie: ja podaję dzień, miesiąc i rok, a algorytm
    wypluwa (na przykład): "Drugi tydzień Wielkiego Postu". Nie chciał bym
    wynajdować koła na nowo, jeśli nie ma takiej potrzeby.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 2. Data: 2010-04-04 18:50:23
    Temat: Re: [OT] algorytm kalendarza liturgicznego
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Wojciech "Spook" Sura pisze:
> [...]
    > a algorytm wypluwa (na przykład): "Drugi tydzień Wielkiego Postu". Nie
    > chciał bym wynajdować koła na nowo, jeśli nie ma takiej potrzeby.

    Nie spotkałem się...
    Algorytm na datę Wielkanocy, pewnie znasz. Od tego o stałe liczby idzie
    część świąt.
    Dodajmy, że są wyjątki (głównie wyższe priorytety świąt) m.in. dla
    diecezji i zakonów.

  • 3. Data: 2010-04-05 08:26:05
    Od: ,normalny' nastolatek i mam Neo! <c...@i...lv>

    "Wojciech \"Spook\" Sura" wypyskował/a:
> [...]
    > a algorytm wypluwa (na przykład): "Drugi tydzień Wielkiego Postu". Nie
    > chciał bym wynajdować koła na nowo, jeśli nie ma takiej potrzeby.
    poszukaj może w związku z: ,,święta stałe", ,,święta ruchome". reszta
    okresów pomiedzy nimi? :-)
    --
    / qo |) :@=N%_g=v=a=g_eD_e=c()=d=8! =%!gN@8'Re. w8in/ad
    \ _x/ , ;h-%-a'hA'H4,X0'Xo~xo~xO,R`-%EXp01ITed: *-7/+eh

  • 4. Data: 2010-04-05 17:18:27
    Od: "GrzybSon" <m...@k...pl>

    Trochę dziwne, że czegoś takiego potrzebujesz. Może Ci chodzi o coś innego.
    Mam zaimplementowany inny algorytm tzn. podajesz rok, a funkcja zwraca Ci
    datę świąt Wielkanocnych.
    Jest to bardzo ważna data, ponieważ od niej liczy sie kilka dalszych świąt
    kościelnych.

    --
    Pozdro,
    Maćko

  • 5. Data: 2010-04-05 18:09:10
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Użytkownik "GrzybSon" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Trochę dziwne, że czegoś takiego potrzebujesz. Może Ci chodzi o coś
    > innego.
    > Mam zaimplementowany inny algorytm tzn. podajesz rok, a funkcja zwraca Ci
    > datę świąt Wielkanocnych.

    Takowy znalazłem już na Wikipedii :) Niemniej, dzięki za informację.

    Zamierzam wzbogacić mój program biblijny o możliwość wyświetlania czytań i
    Ewangelii na każdy dzień roku, ale niespecjalnie satysfakcjonują mnie
    gotowce na n-ty rok, więc chcę napisać wersję uniwersalną. Ponieważ jednak
    lekcjonarz jest napisany dla roku liturgicznego, a nie kalendarzowego, muszę
    napisać - nazwijmy to - konwerter daty kalendarzowej na okres liturgiczny.
    Problem polega jednak na tym, że różne okresy są indeksowane w różny
    sposób - na przykład w Adwencie mamy cztery tygodnie, z czego pierwsze trzy
    są numerowane normalnie (Pierwsza niedziela adwentu, poniedziałek pierwszego
    tygodnia adwentu i tak dalej), ale ponieważ wigilia może wystąpić w dowolny
    dzień tygodnia, czwarty tydzień nie ma już takich oznaczeń, za to są
    konkretne daty (17 grudnia, 18 grudnia .. 23 grudnia), zależnie od tego,
    które dni "wskoczą na miejsce".

    Dlatego też szukałem jakiegoś gotowego algorytmu, ale wszystko wskazuje na
    to, że jednak trzeba będzie się pomęczyć i skonstruować. Całe szczęście, że
    zasady są deterministyczne ;)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !