    From: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: [OT] algorytm kalendarza liturgicznego
    Date: Mon, 5 Apr 2010 20:09:10 +0200

    Użytkownik "GrzybSon" <m...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:hpd612$r24$1@news.onet.pl...
    > Trochę dziwne, że czegoś takiego potrzebujesz. Może Ci chodzi o coś
    > innego.
    > Mam zaimplementowany inny algorytm tzn. podajesz rok, a funkcja zwraca Ci
    > datę świąt Wielkanocnych.

    Takowy znalazłem już na Wikipedii :) Niemniej, dzięki za informację.

    Zamierzam wzbogacić mój program biblijny o możliwość wyświetlania czytań i
    Ewangelii na każdy dzień roku, ale niespecjalnie satysfakcjonują mnie
    gotowce na n-ty rok, więc chcę napisać wersję uniwersalną. Ponieważ jednak
    lekcjonarz jest napisany dla roku liturgicznego, a nie kalendarzowego, muszę
    napisać - nazwijmy to - konwerter daty kalendarzowej na okres liturgiczny.
    Problem polega jednak na tym, że różne okresy są indeksowane w różny
    sposób - na przykład w Adwencie mamy cztery tygodnie, z czego pierwsze trzy
    są numerowane normalnie (Pierwsza niedziela adwentu, poniedziałek pierwszego
    tygodnia adwentu i tak dalej), ale ponieważ wigilia może wystąpić w dowolny
    dzień tygodnia, czwarty tydzień nie ma już takich oznaczeń, za to są
    konkretne daty (17 grudnia, 18 grudnia .. 23 grudnia), zależnie od tego,
    które dni "wskoczą na miejsce".

    Dlatego też szukałem jakiegoś gotowego algorytmu, ale wszystko wskazuje na
    to, że jednak trzeba będzie się pomęczyć i skonstruować. Całe szczęście, że
    zasady są deterministyczne ;)

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !