    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [OT] Zmywarka cieknie
    Date: Sun, 22 Dec 2019 17:29:18 +0100

    Cześć.

    Przepraszam za OT ale elektroda nie pozwala mi wysłać posta z braku
    punktów a liczę na to że ktoś tutaj może czasem zagląda do zmywarek.

    Ariston Elixia Li 675 Duo, cieknie od frontu pod drzwiami.

    Wymieniłem:
    - dwie szare uszczelki po bokach
    - uszczelkę czarną w kształcie odwórconej litery U
    - fartuch w dolnej części drzwi

    Fartuch jest absurdalnie mocowany, musi wejść w zagiętą blachę, i
    zostać zaklepany ponownie. Myślę że zrobiłem to ok, fartucha nie dało
    się wysunąć z tego rowka po zaklepaniu. Zostały założone klipsy i raczej
    nie ma tam nieszczelności. Nie wiem jednak czy czegoś nie popsułem.

    Problem polega na tym że dalej cieknie. Nie widzę innych uszczelek
    w drzwiach, więc jest to już dla mnie zagadka.

    Dodatkwo nie do końca rozumiem jak fartuch jest uszczelniany po
    bokach. Na oko nie ma tam nic, ale może to są tak policzone krzywizny że
    woda tam grawitacyjnie nie sięgnie.

    Teraz obserwacja: jestem pewny że podczas kręcenia się śmigieł
    *NIE* cieknie. Natomiast wyraźnie podczas startu śmigła, pojawia się
    wyplucie wody w dolnym narożniku drzwi, opóźnione o jakąś sekundę
    względem startu pompy. Kiedy kręci śmigłami woda już nie wylatuje.
    Hipoteza: cieknie tylko kiedy jest silniejsze wypchnięcie wody przez
    otwór w śmigle, może to jest problem gdzieś wyżej niż w fartuchu?

    Dodatkowo: drzwi nie opierają się jakoś specjalnie silnie o czarną
    uszczelkę "odwrócone U". Trudni mi to ocenić ale tak się zastanawiam czy
    drzwi nie mają jakiś regulacji dociskania na dole? Mechanizm ze sprężyną
    obejrzałem ale jakoś nie widzę nic co można by regulować.

    Chwilowo jestem w kropce i brak pomysłu co dalej obejrzeć.