  • 61. Data: 2011-05-27 11:36:02
    Temat: Re: [OT] ?wiete krowy
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:irnqrv$k6m$1@node2.news.atman.pl...

    > Nigdy nie byłem i nie jestem zwolennikiem komunizmu, tym niechętniej
    > patrzę na jego powrót, tym razem pod innym szyldem i hasłami.
    > Zdanie może być niezrozumiałe, ale jak spojrzysz na Chiny to zobaczysz
    > przedziwny (na "pierwszy rzut oka") ustrój - komunistyczny kapitalizm.
    > A słowo "dalej" dotyczyć może tylko technologii, jako społeczeństwo
    > kretyniejemy.
    > Tak jak za komunizmu, tak i obecnie ogranicza się wolność jednostki,
    > inwigilacja polskich obywateli teraz właśnie przeżywa największy rozkwit.
    > W imię czego, zapytam?

    Powielamy cechy (w tym przypadku socjalizmu) często bez
    świadomości powielania. Ja jestem przeciwnikiem wielkim,
    ale wiem, że czasami mogę być jego apologetą, choćby
    z powodów sentymentalnych. Człowiek po latach zaciera
    nieprzyjemne doznania, zostają dobre.
    Ograniczenia jednostki narastają od czasów "kamienia łupanego".
    Dlaczego teraz mielibyśmy robić co nam rzewnie podoba???
    I tu z niechęcią, ale zacytuje klasyka "jeżeli uczciwy, to nie musi się
    bać".
    ;).

    Artur(m)

  • 62. Data: 2011-05-27 11:52:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-27 13:36, Artur(m) pisze:

> [...]
    > Dlaczego teraz mielibyśmy robić co nam rzewnie podoba???
    > I tu z niechęcią, ale zacytuje klasyka "jeżeli uczciwy, to nie musi się

    Niekoniecznie, są społeczeństwa które z definicji dbają o wolność jednostki.
    K.

  • 63. Data: 2011-05-27 12:05:55
    Temat: Re: [OT] święte krowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur(m) napisał:

    > Dasz mi trzy lata i 5 mln pln-ów i sam zrobię magnetofon jeszcze
    > lepszy i jeszcze większy. No może pięć.magnetofonów.
    > Problem jest taki żeby zrobić za "ludzkie pieniądze" i żeby było
    > dostępne. "Koncert" nie był osiągnięciem, był pokazaniem porażki

    Z Koncertem to inaczej było. To był magnetofon przyzwoity, nawet
    bardzo, ale nic w nim rewolucyjnego nie było. Mówiąc wprost, był
    bardzo podobny do magnetofonów innych producentów. Na zaprojektowanie
    kolejnego nie potrzeba wcale lat pracy, wystarczy wziąć i popatrzeć.

    Mechanika robiona była w Kasprzeku -- odlewy ciśnieniowe z aluminium
    i precyzyjne kółeczka i dźwigienki wychodziły dobrze (Kasprzak robił
    też dla wojska, więc musiał umieć robić dobrze). Ale bardziej
    specyficzne elementy mechaniczne, jak silniki i głowice, pochodziły
    z importu. Elektronika, to w ogóle sprawa marginalna w takim
    magnetofonie. Zaprojektowana u nas, lecz przecież nie bez udziału
    elementów zgniłokapitalistycznych.

    Na Zachodzie nie było wstyd taki maknetofon sprzedawać, ale nie
    było wielu chętnych na to, by zapłacić trochę mniej, ale dostać
    sprzęt może równie dobry, za to pochodzący od jakichś podejrzanych
    komunistów. W Polsce zaś niejeden by kupił, ale nie miał za co.
    Nawet ta obniżona (przez robociznę za miskę polskiego wirtualnego
    ryżu) cena była za wysoka na kieszeń polskiego nabywcy.

    A, jeszcze jedno. Stefan Kudelski chciał robić magnetofony w Kasprzaku
    (jeszcze lepsze i jeszcze większe). Kilka modeli (czy akurat pięć,
    tego nie jestem pewien). Ale od razu, nie za trzy lata. Mimo że chciał
    bardzo, to jednak się wycofał. Stwierdził, że przy tej organizacji
    produkcji i zarządania, po prostu się nie da. Może gdyby komuś dać
    5 mln (starych) złotych, to by się organizacja poprawiła, ale raczej
    nie na długo.

    --
    Jarek

  • 64. Data: 2011-05-27 12:25:01
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Niekoniecznie, są społeczeństwa które z definicji dbają o wolność
    > jednostki.
    > K.

    rzucisz - USA?

  • 65. Data: 2011-05-27 16:01:29
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-27 14:25, Artur(m) pisze:

    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > rzucisz - USA?
    USA jeżeli chodzi o własnych obywateli, bo po Guantanamo w stosunku do
    obcokrajowców się zmieniło oraz Wielką Brytanię.
    K.

  • 66. Data: 2011-05-27 19:11:23
    Temat: Re: Polska elektronika (historycznie)
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W ogólności to bym się do Ciebie dołączył, ale twierdzenie,
    > że dało sie to uratować a w szczególności, że zrobiono to z
    > rozmysłem
    > - uważam za nieuzasadnione.
    > Co do Czechów to też masz rację. Ale jest "ale".
    > Współpracując z hitlerowcami (bardziej lub mniej) nie doprowadzili
    > do anihilacji przemysłu (wręcz odwrotnie), ani klasy średniej.
    > Nie jest to widoczne, ale niezwykle bolesne. Mało jest tych, co to
    > włączają do dyskusji "dlaczego u nas tak źle".
    [...]

    Arturze, może Ciebie zadziwię, ale w ogólności zgadzam się z Tobą.
    Różnica w naszych poglądach to tylko kwestia rozłożenia akcentów. Nie
    jestem ekonomistą, jeno skromnym elektronikiem z jakąś tam praktyką
    zawodową ;-) Zważ, że w mojej pierwszej wypowiedzi w tym wątku
    wspominałem o "najgłupszej metodzie". Efekt jest znany.

    Zaś co do braci Czechów - IMHIO ich współpraca z okupantem zza
    zachodniej granicy ma się nijak do ich zachowań, decyzji itp. po roku
    1990. Moim skromnym zdaniem trzebaby rozważyć raczej różnicę pomiędzy
    ich zdroworozsądkowo - burżuazyjno - mieszczańskim podejściem do
    rzeczywistości a naszym plebejsko - szlachecko - zagrodowym ;-) Ale to
    już temat na inną grupę. W tym przypadku - moderowaną ;->

    Fakt jest faktem - można było inaczej.
    W efekcie byle popierdólka z branży elektroniki profesjonalnej nie
    posiada znaczka "Made in Poland". Dla mnie, człeka starej daty
    jest to szczególnie dokuczliwe. W moim przypadku miałem to szczęście,
    że mogłem uczyć się zawodu, teoretycznie i praktycznie, w oparciu o
    rodzimych "nauczycieli", ich produkty, książki. Do tej pory na
    honorowej pólce mojej prywatnej biblioteki stoi duologia Ś.P.
    Masewicza, często korzystam ze znanych publikacji Kulki i
    Nadachowskiego. A i dzieła prof. Groszkowskiego nie są mi obce ;-)
    Śmiem wątpić, że znacząca większość czytelników p.m.e. nie ma
    świadomość o kogo i o co mi chodzi. Polska elektronika i na przykład
    polska gospodarka morska to już przeszłość. Niestety. Miałem to
    szczęście być świadkiem świetności obu tych dziedzin. Potem
    obserwowałem jedynie upadek.

    Pozdrawiam weekendowo - Krzysztof Kucharski

  • 67. Data: 2011-05-27 23:24:39
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-05-25 23:21, John Smith pisze:
    >Elektroda poprzez
    > wysokie wymagania językowe, nie jest dostosowana do profilu użytkownika.
    Bo dzisiejszy profil użytkownika, to taki wyedukowany na MTV, Youtubie,
    PlayStation? To masz rację, powinno być więcej takich miejsc jak
    elektroda, to czego szkoła nie da rady nauczyć to net załatwi,
    poprawiając co popsuł? :)))

    > Elektronik, umysł ścisły, często ma problemy z przedmiotami
    > humanistycznymi, podobnie humanista ze ścisłymi. Trudno jest być
    > omnibusem.
    Elektronik, Informatyk, czy inny inż. to cep? Matoł taki, że pisać w
    ojczystym języku nie potrafi? Przecież maturę musiał zrobić. A może
    czytających ma w głębokim poważaniu?
    Literówki każdy produkuje, z przypadku, z szybkości etc. Ale poziom
    gramatyczny niektórych szczególnie forów i grup jest żenujący.
    Amerykanizujemy się pod tym względem:)

  • 68. Data: 2011-05-27 23:52:10
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    W dniu 2011-05-28 01:24, Jawi pisze:
> [...]
    > Literówki każdy produkuje, z przypadku, z szybkości etc. Ale poziom
    > gramatyczny niektórych szczególnie forów i grup jest żenujący.

    Wymagajmy od humanistów języka modelującego rzeczywistość, czyli
    matematyki. Zobaczysz jaki będzie popłoch.
    "Pokolenie Giertycha" idzie chyba do pracy.
    K.

  • 69. Data: 2011-05-28 03:02:41
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Krzysztof Kucharski napisał:
    > Zaś co do braci Czechów - IMHIO ich współpraca z okupantem zza
    > zachodniej granicy ma się nijak do ich zachowań, decyzji itp. po roku
    > 1990.

    Cześć!
    Innym przykładem potwierdzającym Twoje zdanie, który trafi do każdego,
    nawet najodporniejszego, jest branża motoryzacyjna. Swego czasu
    Volkswagen chciał wejść na wschodni rynek. Rozmawiali z FSO. Oczywiście
    od razu pojawiło się larum o niemieckiej okupacji, wyprzedaży dóbr
    narodowych itp. bzdury. To akurat dobrze pamiętam od strony mediów. Nie
    byłem związany z FSO, więc nie znam plotek kuluarowych. Może była zła
    atmosfera do prywatyzacji, może związki, może minister za dużo chciał w
    łapę. Nie wiem.
    Poszli do Czechów i wykupili Skodę.
    Efekty każdy może oglądać na ulicy. Inteligencję Czechów widać również
    na ich własnych drogach - u nas się mówi o budowaniu a u nich buduje. Ot
    - drobna różnica.
    Maciek

  • 70. Data: 2011-05-28 06:46:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 May 2011 05:02:41 +0200, Maciek wrote:

> [...]
    >byłem związany z FSO, więc nie znam plotek kuluarowych. Może była zła
    >atmosfera do prywatyzacji, może związki, może minister za dużo chciał w

    No wlasnie - nie znamy. To nie tak ze wyprzedaz - FSO chcieli
    sprzedac. Jak zreszta wiele innych fabryk.
    I sprzedali - koreanczykom z Daewoo.
    Czemu tak - nie wiemy. Moze Koreance wiecej zaoferowaly, moze Niemcy
    nie chcieli za darmo i zadali doplaty. W tym biznesie ponoc tak bywa
    ze trzeba doplacic.

    Decyzja okazala sie fatalna - ale kto mogl to przewidziec. Przez kilka
    lat Daewoo wywiazywal sie z umowy.

    >Poszli do Czechów i wykupili Skodę.

    Jeszcze spojrz na mape - pewnym decyzjom nie ma sie co dziwic.

    A potem niemiecka Skoda kupila poznanska fabryke ?

    >Efekty każdy może oglądać na ulicy. Inteligencję Czechów widać również
    >na ich własnych drogach - u nas się mówi o budowaniu a u nich buduje. Ot
    >- drobna różnica.

    No nie wiem, nie wiem. Ja tam czeskimi drogami nie bylem zachwycony,
    na dobre zaczeli budowac jak Unia sypnela groszem - ale i u nas
    sypnela i tez sie buduje.

    J.