  • 71. Data: 2011-05-28 20:32:18
    Temat: Re: Polska elektronika (historycznie)
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > No wlasnie - nie znamy. To nie tak ze wyprzedaz - FSO chcieli
    > sprzedac.

    Właśnie kłopot w tym, że chcieli sprzedać ale jak tylko pojawili się
    Niemcy, to natychmiast zaczął się medialny lament w stylu - byle nie
    oni. Nikt nie podawał merytorycznych powodów. Czy to były celowe
    działania konkurentów, prowokacje medialne, żeby obniżyć cenę? Nie wiem
    ale również tego nie można wykluczyć. Za wiele w naszym kraju jest
    układów i układzików, żebym nie przyjął teorii spiskowej. W efekcie już
    słyszałem o sprzedaży terenów po FSO a Czesi robią swoje Skody. "Swoje"
    w całkiem sporym procencie. Nie boli mnie brak polskiego producenta
    samochodów, tylko świadomość, że nie mogę ufać polskim politykom w
    każdej innej dziedzinie.
    Polska kupiła myśliwce F-16. News z wczoraj - w ramach offsetu miało do
    nas spłynąć sporo pieniędzy na nowoczesne inwestycje. Amerykanów pilnuje
    człowiek, który tuż przed trafieniem na to stanowisko w ministerstwie,
    był pracownikiem producenta samolotów. Jakoś mnie nie dziwi, że coś tu
    nie gra i wielkie g.. do nas dotarło. Ciekawe kto będzie pilnował
    realizacji kontraktów na gaz łupkowy? Były pracownik Gazpromu?
    Ktoś miał w tym interes i polska elektronika została rozłożona w tempie
    wręcz ekspresowym.
    Maciek

  • 72. Data: 2011-05-30 08:59:07
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:irot0t$jv8$1@news.onet.pl...

    > Zaś co do braci Czechów - IMHIO ich współpraca z okupantem zza
    > zachodniej granicy ma się nijak do ich zachowań, decyzji itp. po roku
    > 1990. Moim skromnym zdaniem trzebaby rozważyć raczej różnicę pomiędzy
    > ich zdroworozsądkowo - burżuazyjno - mieszczańskim podejściem do
    > rzeczywistości a naszym plebejsko - szlachecko - zagrodowym ;-)

    To jest powód dla którego czuje sie dumny, że jestem Polakiem.
    ale to tylko na marginesie.

    W merytorycznej części o upadku polskiej elektroniki,
    istotnie - nie dane nam będzie się kłócić:).
    Od przyłożonego "szkiełka i oka" sprawę "polskiej elektroniki"
    można określić "zdradą narodu" i tę samą sprawę
    "rejtanowską obroną". Nie było dobrych rozwiązań.

    W ogólnej ogólności:), chciałem tylko zaznaczyć, ze
    Współczesny Świat poradziłby sobie z "polską elektroniką"
    tak czy inaczej (jak z każdą inną, z innego kraju, w którym
    "rozruch myślenia" jest zamulony "gospodarką planową").
    Obecnie, to co czasami wychodzi z "projektów studenckich"
    budzi nadzieje, są to czasami pomysły "debilne" (co czasami ma swoje
    plusy dodatnie), ale coraz częściej fantastyczne.
    I tu widzę nadzieje na zmiany strukturalne, które zapoczątkują
    p r a w d z i w ą polską myśl (w znaczącej części) techniczną.

    Artur(m)

  • 73. Data: 2011-05-31 04:36:50
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    [...]
> [...]
    > I tu widzę nadzieje na zmiany strukturalne, które zapoczątkują
    > p r a w d z i w ą polską myśl (w znaczącej części) techniczną.
    [....]

    Totalnie nie tematycznie @ grupowo:

    Ja osobiście nie mam żadnych złudzeń. Wieloletni brak obowiązkowej
    matury z matmy, postępujące odmóżdzenie i zidiocenie, wyhodowanie
    całego pokolenia ludzi umiejących jedynie handlować przy jednoczesnym
    zaprzepaszczeniu dorobku rożniastych OBRów nie daje nadziei szans. Po
    prostu.
    Ewentualnie - moze powstaną u nas manufaktury, produkujące
    połprodukty - możemy na przykład prostować i klepać srebrzankę dla
    chińskich fabryk oporników. Know-how w postaci zasad uzycia młotka się
    kupi ....
    To czarna dziura.

    Krzysztof Kucharski

  • 74. Data: 2011-05-31 06:01:41
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kucharski" <s...@B...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:is1r95$r0k$1@news.onet.pl...

> [...]
    > możemy na przykład prostować i klepać srebrzankę dla chińskich fabryk
    > oporników. Know-how w postaci zasad uzycia młotka się kupi ....

    Jesteś trochę (bez urazy) jak Polacy w Stanach.
    Mówią o amerykanach "debile" w mniejszym lub większym
    natężeniu., bo widzą (i mówią) tylko tych których znają.
    Tak, jak Polacy pracujący w juesej nie rozmawiają
    z noblistami, to może i Ty nie spotykasz "drożdży naszego narodu),
    - na co dzień.
    :)

    Artur(m)