  • 81. Data: 2017-01-14 12:00:17
    Temat: Re: ON zimą
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-01-13 o 22:01, Cavallino pisze:

    > Oczywiście.
    > Co nie znaczy, że już tego nie naprawili, ale przynajmniej w pierwszych
    > seriach z AdBlue, samochód nie był w stanie jeździć poniżej -15.

    Bo nazwa jest myląca.
    To powinno nazywać się AdUrine.
    (jednak paskudnie brzmi)
    Polega na wstrzykiwaniu wodnego roztworu mocznika do układu wydechowego,
    co wiąże tlenki azotu.
    I tak wróciliśmy z ekologią do czasów pojazdów zaprzęgowych.

  • 82. Data: 2017-01-14 12:44:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 13 Jan 2017 18:53:09 +0100, Cavallino
    <c...@k...pl> wrote:
    > Pokazał jakiś papier?

    Nie wnikałem tak bardzo. Natomiast na BP chcieli mi pokazać papier na
    -35 gdy złożyłem reklamację po zatankowaniu ich paliwa premium i po
    przejechaniu 5 km zaczął mi się silnik dławić przy -12.

    --
    Marek

  • 83. Data: 2017-01-14 12:45:14
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:
    > Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie
    muszą być
    > lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.

    Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?

    --
    Marek

  • 84. Data: 2017-01-14 12:51:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-01-2017 o 12:45, Marek pisze:
    > muszą być
    >
    > Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?

    Nie.
    Musisz wcześniej wiedzieć który olej jest arktycznym, albo dopytać przed
    tankowaniem.

    Na pewno Lotos Dynamic i Statoil MilesPremium czy jak one się tam zwą są
    olejami arktycznymi.

  • 85. Data: 2017-01-15 09:50:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2017 01:14:24 +0100, yabba napisał(a):

> [...]
    >
    > Paliwa nazywane klasą premium (Verwa, Ultimate, VPower itp.) nie muszą być
    > lepsze od normalnych jeśli chodzi o zamarzanie ON.

    Albo wrecz gorsze, bo jak podawalem - Verwy sie nie robi w klasie
    arktycznej.
    Ale w Suwalkach chyba ja sprzedaja ... i co - nie zamarza ?

    J.

  • 86. Data: 2017-01-15 15:24:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > muszą być
    >
    > Czyli musi być wprost oznaczenie "arktyczny"?

    Nie musi być takiej nazwy. Na przykładowym Statoilu jest dystrybutor z
    napisem "ON arktyczny -32C". Na innych stacjach musisz przed zatankowaniem
    pójść i zapytać się jaki ON mają w zbiornikach.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 87. Data: 2017-01-15 15:31:33
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 12.01.2017 o 23:01, Cavallino pisze:
    > Ale to bez sensu porównanie.
    > Wystarczy zalać DOWOLNY olej arktyczny, czy to jest Statoil czy nie, nie
    > ma z tym wiele wspólnego.

    No OK, ja akurat mam doswiadczenia ze Statoil. Orlen jako takiego
    arktyka nie ma, ma rozne wersje temperaturowe Ekodiesla i Vervy. Max
    chyba -26 wg ich strony.

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 88. Data: 2017-01-15 15:34:10
    Od: e-Shrek <e-shrek@wp_to_usuwasz.pl>

    W dniu 13.01.2017 o 10:35, J.F. pisze:

    > Ale nie bardzo wiadomo dlaczego wygral.
    Bo nie zamarzl :) I przez kolejny tydzien cieszylem sie nartami, a nie
    zabawa w zamarzajace paliwo ;)

    > Np czy do paliwa ze statoila nie dolal kierowca magicznego srodka :-)

    Nie, nie dolewalem :)

    > No coz, paliwo z Orlenu musi byc na tyle dobre, zeby rzadko zamarzalo,
    > bo wtedy straca klientow i bylyby masowe narzekania.

    No tamto to bylo ekstremum. A teraz co tam w Waw bylo, -7, phi ;)

    --

    e-Shrek

    ---
    Avast.

  • 89. Data: 2017-01-15 15:35:28
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Albo wrecz gorsze, bo jak podawalem - Verwy sie nie robi w klasie
    > arktycznej.
    > Ale w Suwalkach chyba ja sprzedaja ... i co - nie zamarza ?

    Zamarza, ale przy silnych mrozach. Deklarowane parametry paliwa są
    minimalne. W rzeczywistości zawsze są trochę lepsze, więc jeśli ON ma
    deklarowane -20, to wytrzymuje pewnie do -23/-25.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 90. Data: 2017-01-15 15:36:37
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Nie wnikałem tak bardzo. Natomiast na BP chcieli mi pokazać papier na -35
    > gdy złożyłem reklamację po zatankowaniu ich paliwa premium i po
    > przejechaniu 5 km zaczął mi się silnik dławić przy -12.

    I co było na tym papierze?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba