-
11. Data: 2013-06-06 21:55:09
Temat: Re: ODB2 - ELM327
Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>
On 06/06/2013 03:09 PM, hisjusz wrote:
>
>>> Megrims:
>>> 1.kiedy więcej powietrza przepływa przez chłodnice?
>>> 2.kiedy pompa wody pracuje na wyższych obrotach dłuższy czas?
>> Hisjusz
>> Masz rację, a ja mam dodatkowe pytania.
>>
>> Mature z fizy miałem i nawet zdałem w innych czasach. I wydaje mi się,
>> że termostat powinien przymykać przepływ czynnika chłodzącego do
>> chłodnicy aby temperatura za bardzo nie spadała i otwierać aby
>> nie wzrosła. Jeśli auto potrafi trzymać temperatuje właściwą od -25 do
>> +35 stopni temperatury zewnętrznej zarówno stać w korkach jak i pędzić
>> na złamanie karku to znaczy, że zakres regulacj temperatury jest spory.
>>
>> .
>> Jak silnik jest zimny to chyba termostat jest zamknięty i nic nie
>> leci do chłodnicy. Dopiero jak się czynnik zagrzeje i bimetal w
>> termostacie zadziała to otwira przepływ do chłodnicy. Aby się auto
>> jak najszybciej rozgrzało. JEśli teraz na dworze 16 stopni i jadąc
>> w mieście mam 98 a 250 w trasie 88, to IMO termostat za dużo otwiera
>> przepływ do chłodnicy jak na możliwości jej chłodzenia
>
> Czy ty myślisz że termostat to jest urządzenie cyfrowe i ma dwa stany:0
> zamknięty 1 otwarty?
>
> Termostat zachowuje się jak drzwi, możesz go:
> -zamknąć stan 0
> -otworzyć szparkę dla myszy stan 0,2
> -otworzyć szparkę dla kota stan 0,4
> -otworzyć szparę dla psa stan 0,6
> -otworzyć szparę dla tłustej świni stan 0,8
> -otworzyć na oścież stan 1
O czym ty myślisz? (szparka, szpara, a na końcu parówa) :D
>
(ciach)
>
> Toż to parówa dla gwiazdorów;]
> Nissan GTR obejrzyj.
GTR to troche batmobil, chociaż technicznie bez zarzutu.
(ciach)