  • 21. Data: 2013-01-27 22:08:32
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/ke44bo$2jm0$1@news2.i
    partners.pl
    *Jakub Witkowski* napisał(-a):

    > I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności
    > właśnie wtedy, gdy się jest winnym...

    Ale żeby być pod ochroną trzeba spełnić warunki. Niżej/wyżej przytoczył
    je Bartosz. I ja myslac o nich sugerowałem, ze polisa może miec wartość
    co najwyżej papieru na kótrym została spisana. A jeszcze o wspomnianwej
    wypłacalności w razie gdyby TU chciało odzyskac swoje pieniądze, to
    pewnie wszyscy juz wiedzą, że aktualnie sumy gwarancyjne to 5 mln ojro
    za szkody na osobie i "tylko" 1 mln ojro za szkody w mieniu. Może warto
    zainwestować i zrobić to PJ, choćby gdzieś za granicą, gdzie o to
    łatwiej?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 22. Data: 2013-01-27 22:12:30
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    o...@4...net
    *Tomasz Pyra* napisał(-a):

    > I oczywiście firmom wstęp wzbroniony? :)
    > Nie kojarzę firmy która miałaby PJ.
    >
    > Do tego jeszcze sporo innych przypadków - spadek, wygrana itp. itd.
    >
    > Do tego AFAIR ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - nie ma prawa
    > odmówić ubezpieczenia nikomu (przynajmniej OC).

    Nie bez powodu "zdaje się" dałem podkreślone, bo pewności nie mam, ale
    mam wrażenie, że gdzieś się z tym spotkałem. Oczywiście dopuszczam
    możliwość, że się mylę.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 23. Data: 2013-01-27 22:27:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Jan 2013 22:12:30 +0100, Big Jack napisał(a):

    > Nie bez powodu "zdaje się" dałem podkreślone, bo pewności nie mam, ale
    > mam wrażenie, że gdzieś się z tym spotkałem. Oczywiście dopuszczam
    > możliwość, że się mylę.

    OC na pewno nie może odmówić, nie może też dać zaporowej stawki, bo
    maksymalne musi im akceptować państwowy nadzór ubezpieczeniowy.

  • 24. Data: 2013-01-27 22:29:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ke44bo$2jm0$...@n...ipartners.pl...

    > I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności właśnie
    > wtedy, gdy się jest winnym...

    Ale nie gdy nie masz prawka.

  • 25. Data: 2013-01-27 22:37:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-27 22:29, Cavallino pisze:

> [...]
    grup dyskusyjnych:ke44bo$2jm0$...@n...ipartners.pl...

    do dzwonu, to niemal ze 100% pewnością Tobie wina zostanie przypisana

    Ja tylko zwracam uwagę koledze, że bzdurnie powołuje się na "winę".
    A nie chodzi o winę - bo ta jest zawsze, gdy mówimy o OC - tylko o regres.

  • 26. Data: 2013-01-27 22:42:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:ke46lm$2kpf$...@n...ipartners.pl...

    > Ja tylko zwracam uwagę koledze, że bzdurnie powołuje się na "winę".

    Nieprawda.
    Gdyby winnym uznać drugą stronę, to nie posiadający prawka nie będący
    sprawcą nie musi nic płacić, a co za tym idzie i regresu nie ma.

  • 27. Data: 2013-01-27 22:43:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
    > Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
    >
    > Jest tam Art 43:
    tak, ja czytałem. po pijaku, kradzionym autem itd. Czy ktokolwiek zna
    kogokolwiek do którego ubezpieczyciel zwrócił się z regresem?

    ToMasz

  • 28. Data: 2013-01-27 22:47:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-27 22:08, Big Jack pisze:
    > W wiadomości
    partners.pl

    > Ale żeby być pod ochroną trzeba spełnić warunki. Niżej/wyżej przytoczył je Bartosz.

    Tak jest, Bartosz opisał to dokładnie i bez błędów logicznych :>

    Nawiasem mówiąc nieprawdą jest, że jeśli nie masz PJ, to w razie wypadku będziesz z
    automatu uznanym winnym.

    Jeśli będziesz winny, to faktycznie OC ci się nie przyda na wiele (w sensie - nie
    uchroni o regresu).
    Ale tak czy siak (niezależnie od winy) posiadanie polisy uchroni cię przynajmniej od
    kary za jej
    nieposiadanie, a nie jest to mała kwota. Czyli jednak warto :)

  • 29. Data: 2013-01-27 22:55:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > Ale tak czy siak (niezależnie od winy) posiadanie polisy uchroni cię
    > przynajmniej od kary za jej
    > nieposiadanie, a nie jest to mała kwota.

    Już nie mówiąc o tym, że można wpaść bez polisy i zapłacić karę nawet nie
    korzystając z samochodu, wystarczy go posiadać i nie ubezpieczyć.
    Prawko ma się wtedy nijak do niej.

  • 30. Data: 2013-01-27 22:57:11
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.01.2013 21:11, krysmar wrote:

    > Kolejny mądrala, co to postradał zmysły,

    Kto tu postradał zmysły?

    > a to że nie mogę zdać
    > gównianego egzaminu nastawionego na trzepanie hajsu

    Pierdolenie. Większość znanych mi ludzi zdała w pierwszym/drugim
    podejściu. Znam takich co nie zdali w 8 [*] i oni NIE powinni jeździć -
    ktoś kto oblewa 2 czy trzy egzaminy w tym samym miejscu przez wjechanie
    pod prąd na drogę 2 jezdniową powinien trzymać się z dala od kierownicy.

    [*] Znam też przypadek zdania w 10 i mnie on przeraża.

    > i nie mam zamiaru
    > płacić za niego 10 razy,

    To płać za komunikację miejską albo za taksówkę.

    > czyni mnie zaraz śmieciem co nie potrafi czytać
    > i myli pedał gazu z hamulcem, będzie zapierdzielał 100km/h w terenie
    > zabudowanym i jeździł pod prąd, taaa jasne!

    Nie. Czyni Cię człowiekiem, który nie jest w stanie zdać dość prostego
    egzaminu. Jeżeli sobie nie radzisz na nim to istnieje uzasadniona
    obawa[*], że będziesz stwarzał zagrożenie na drodze.

    [*] nie pewność, bo istnieje prawdopodobnie wielu ludzi jeżdżących
    latami bez prawka i nie powodujących zagrożenia, ale prawdopodobieństwo,
    że ktoś kto nie zdał egzaminu będzie bardziej niebezpieczny na drodze
    jest spore.

    > Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że
    > udokumentuje swoją nielegalną jazdę,

    Czyli w sumie jesteś debilem... Kamerka to chyba jedyna możliwość abyś
    mógł udowodnić brak winy w razie ewentualnego wypadku.

    Michoo