  • 11. Data: 2013-01-27 16:30:46
    Temat: Re: OC bez prawa jazdy
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *krysmar* napisał(-a):

    > Cyganie jeżdżą i nikt ich nie ruszy, posłowie łamią przepisy i nic im
    > nie można zrobić, bo mają nietykalność aka immunitet, bogaty się
    > wyłga, na ulicach szaleją piraci, ale na mnie gromy i ukamieniować,
    > bo chcę po prostu jeździć samochodem?

    Stoi coś na przeszkodzie żebyś został Cyganem, posłem albo bogatym? Jak
    Ci prawo jazdy niepotrzebne, to na wała będziesz sobie taką duperelą jak
    OC głowę zawracał, skoro jak przyjdzie do dzwonu, to niemal ze 100%
    pewnością Tobie wina zostanie przypisana, jako (teoretycznie) nie
    posiadajacemu umiejęstności powożenia i z polisy co najwyżej będziesz
    mógł zrobić użytek w WC? ;) Nie ubezpieczaj, bo tylko w koszty polecisz.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 12. Data: 2013-01-27 21:11:05
    Od: "krysmar" <k...@p...com>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > posiadajacemu umiejęstności powożenia i z polisy co najwyżej będziesz
    > mógł zrobić użytek w WC? ;) Nie ubezpieczaj, bo tylko w koszty polecisz.

    Kolejny mądrala, co to postradał zmysły, a to że nie mogę zdać gównianego
    egzaminu nastawionego na trzepanie hajsu i nie mam zamiaru płacić za niego
    10 razy, czyni mnie zaraz śmieciem co nie potrafi czytać i myli pedał gazu
    z hamulcem, będzie zapierdzielał 100km/h w terenie zabudowanym i jeździł
    pod prąd, taaa jasne!
    Cyganem trzeba się urodzić, bogatym najczęściej też, zanim nim się stanę
    to będę w wieku emerytalnym, a jeździć muszę już dziś, poseł to jak k....
    stan charaktetu, masz jeszcze jakieś mądre propozycje? Na OC nie trzeba
    zdawać egzaminu i to mogę opłacić i mi nie przeszkadza, widzisz nie jestem
    anarchistą, ha!
    Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że
    udokumentuje swoją nielegalną jazdę, a jak dzwon nie będzie z mojej winy,
    to Ci żyłka pęknie?

  • 13. Data: 2013-01-27 21:36:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2013 13:24:31 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Każdy.
    > Ubezpiecza sie samochód, a nie właściciela.
    > I nawet nie musi tego robić właściciel, może użytkownik.

    Uzytkownik to akurat PJ powinien miec.
    Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
    obowiazku posiadania PJ nie ma ..

    J.

  • 14. Data: 2013-01-27 21:43:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Co jeszcze, może zamontuję sobie kamerkę, bo jestem takim debilem że
    > udokumentuje swoją nielegalną jazdę, a jak dzwon nie będzie z mojej
    > winy, to Ci żyłka pęknie?
    Ja wiem że jak Ci ktoś córkę przejedzie, to g... Cię będzie obchodziło
    czy ma prawo jazdy czy nie. Natomiast jeśli pozwolimy jeździć ludziom
    bez prawa jazdy, na pewno wielu _więcej niż teraz_ ludzi zginie pod
    kołami samochodów.
    Nikt Cię nie ocenia Twojego charakteru, umiejętności kierowania
    samochodem, ale fajnie by było żeby na Twoje pytanie była jednoznaczna
    odpowiedź, nie zależna od widzimiśię sędziego czy kogo tam jeszcze..

    ToMasz

  • 15. Data: 2013-01-27 21:51:51
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    W dniu 2013-01-27 12:46, krysmar pisze:
    > Witajcie
    > Który ubezpieczyciel przyjmie ode mnie obowiązkową składkę OC w
    > przypadku, gdy nie mam prawa jazdy? > W cennikach internetowych nie ma w ogóle
    takiej opcji do wyboru.
    > Mam zamiar oczywiście jeździć bez prawa jazdy, komunikacja miejska to
    > kpina i rozbój w biały dzień, obecnie bez samochodu nie można żyć

    Miliony ludzi żyją bez samochodu... Oczywiście warto móc jeździć
    samochodem, ale trzeba odrobinę się postarać, aby mieć prawo jazdy.

    > normalnie prawa jazdy nie da się zdać w tym chorym kraju.

    W Polsce jakieś 500 tysięcy ludzi zdaje egzamin na prawo jazdy, Tobie
    tez powinno się udać.

    Czy oprócz
    > 500zł mandatu w razie kontroli, grozi mi coś w przypadku ewentualnej
    > stłuczki z czyjejkolwiek winy? Ubezpieczyciel poda mnie do sądu, lub coś
    > takiego?

    Poczytaj ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym
    Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    Jest tam Art 43:

    Art. 43.Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od
    kierującego pojazdem mechanicznym zwrotu wypłaconego z tytułu
    ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych odszkodowania, jeżeli
    kierujący:

    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem
    mechanicznym, z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia
    ludzkiego lub mienia albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po
    popełnieniu przez nią przestępstwa;

    Jednym słowem, jak spowodujesz z Twojej winy zdrowego dzwona nie mając
    prawa jazdy, to ubezpieczyciel może wystąpić do Ciebie z regresem -
    czyli wyciągnąć od Ciebie kasę na pokrycie wyrządzonych szkód. Możesz
    nie wypłacić przez dłuuuugi czas.

    Zastanów się raz jeszcze czy warto jeździć bez prawa jazdy.

    Pozdrawiam

    Seco

  • 16. Data: 2013-01-27 21:56:40
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    a...@4...net
    *J.F.* napisał(-a):

    > Ale moze tez ubezpieczyc wlasciciel, a nawet ma taki obowiazek, zas
    > obowiazku posiadania PJ nie ma ..

    Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że
    właściciel musi PJ.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 17. Data: 2013-01-27 21:57:38
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-27 16:30, Big Jack pisze:

    > na wała będziesz sobie taką duperelą jak OC głowę zawracał, skoro jak przyjdzie do
    dzwonu, to niemal ze 100% pewnością Tobie wina zostanie przypisana

    I co z tego? Przecież z definicji OC chroni od odpowiedzialności właśnie wtedy, gdy
    się jest winnym...

  • 18. Data: 2013-01-27 22:00:05
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 27 Jan 2013 21:56:40 +0100 osobnik zwany Big Jack
    napisał:

    > W wiadomości
    a...@4...net

    > Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że
    > właściciel musi PJ.

    to UKOiK będzie miał robotę. Nie mogą odmówic ubezpieczenia z tego powodu

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 19. Data: 2013-01-27 22:01:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    $6...@n...neostrada.pl

    > Kolejny mądrala, co to postradał zmysły, a to że nie mogę zdać
    > gównianego egzaminu

    skoro nie potrafisz zdać prostego egzaminu to może lepiej zebyś
    samodzielnie nie prowadził?

  • 20. Data: 2013-01-27 22:05:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 27 Jan 2013 21:56:40 +0100, Big Jack napisał(a):

    > W wiadomości
    a...@4...net

    > Co do zasady zgadzam się, ale _zdaje się_ w Avivie właśnie tak jest, że
    > właściciel musi PJ.

    I oczywiście firmom wstęp wzbroniony? :)
    Nie kojarzę firmy która miałaby PJ.

    Do tego jeszcze sporo innych przypadków - spadek, wygrana itp. itd.

    Do tego AFAIR ubezpieczyciel nie ma nic do gadania - nie ma prawa odmówić
    ubezpieczenia nikomu (przynajmniej OC).