  • 1. Data: 2016-06-04 13:09:06
    Temat: [OC] Kombinacje...
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    Witam

    Samochód zarejestrowany na ojca (54l.) a tak na prawdę lata nim syn lat
    28. TU daje 50% zniżki (gołe OC ok. 500PLN). Za chwilę przyjdzie
    ubezpieczyć "nowe auto" i mam kilka pytań.

    1) Na F-VAT od sprzedającego MUSZĄ widnieć dane osoby, która później
    będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?
    + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą
    być z tego? później?

    2) Jeżeli rejestrował i ubezpieczał będzie S. czy można jakoś
    "skorzystać" ze zniżek O. w obrębie tego samego / innego TU?

    3) O. mieszka w mniejszej miejscowości dlatego wnioskuje, że OC będzie
    niższe. Co będzie wbite w DR to sprawa drugorzędna... jeszcze w rodzinie
    bo sądach nie latamy :) Zakładając, że mam komplet dokumentów to przy
    samochodzie sprowadzonym w obrębie UE załatwię wszystko na 1 wizycie w
    starostwie czy zawsze dają miękki DR a po m-ącu "twardy"?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2016-06-04 13:33:01
    Temat: Re: [OC] Kombinacje...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 13:09:06 +0200, LinFanQri napisał(a):
> [...]
    > będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?
    > + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą

    Auto bedzie zarejestrowane na wlasciciela a wlascicielem jest ten z
    faktury. Przed rejestracja mozna czesc podarowac lub odkupic.

    Ubezpieczyc moze juz ktokolwiek (a nawet musi).
    No ale zeby tak uwzglednic jego znizki ... przydalaby sie jakas
    bajeczka ... syn wyjechal do Anglii, a autem jezdze ja.
    Zreszta agenci nie sa upierdliwi, lepiej miec mniejsza prowizje niz
    zadna. Tym niemniej moga trafic na opor firmy ... najprosciej byloby
    jednak od razu na dwoch kupic.
    co z kolei rodzi drobne klopoty przy sprzedazy czy smierci - ale czesc
    auta mozna w miedzyczasie podarowac czy odkupic.

    > 2) Jeżeli rejestrował i ubezpieczał będzie S. czy można jakoś
    > "skorzystać" ze zniżek O. w obrębie tego samego / innego TU?

    Malo prawdopodobne, bo teraz wszystko w komputerach i sprawdza szybko,
    ze S zadnych podstaw do znizki nie ma.

    Chyba, ze mu aktualnego auta O. pol podaruje/sprzeda i sie do polisy
    dopisze. Choc glowy nie dam, czy to w komputerach wyskoczy. Ale zawsze
    jakas podstawa jest.
    Moze tez sprobowac przejac calosc - ubezpieczyciela sie powiadomi o
    zmianie wlasciciela, jak nie bedzie chcial rekalkulowac skladki, to
    polise ze znizka posiadasz. Ale tylko jedna, a nie 7 lat, choc ze
    znizka 70% :-)

    A majac taka polise mozna juz liczyc na max znizki na kolejne auto.

> [...]
    > samochodzie sprowadzonym w obrębie UE załatwię wszystko na 1 wizycie w
    > starostwie czy zawsze dają miękki DR a po m-ącu "twardy"?

    Zawsze. "twarde" drukuje PWPW, a to musi potrwac.
    A jesli auto sprowadzone, to tych urzedow trzeba troche odwiedzic,
    chyba, ze sprowadzajacy to juz zrobil.

    J.

  • 3. Data: 2016-06-04 21:12:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?
    > + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą

    Ubezpieczyć może ktokolwiek, natomiast to już zależy od polityki
    konkretnego ubezpieczyciela czy w tej sytuacji uznają zniżki
    ubezpieczającego i czy może nie dorzucą zwyżki za to że ubezpieczający nie
    jest właścicielem.

    > 3) O. mieszka w mniejszej miejscowości dlatego wnioskuje, że OC będzie
    > niższe.

    Z tego co mi się wydaje, to zniżki za małą miejscowość przypisane są do
    miejsca rejestracji samochodu (czyli jego numerów rejestracyjnych).
    A zniżki za bezszkodowość przypisane są do osoby ubezpieczającej.
    Natomiast pytanie czy nie będzie jakiejś zwyżki za to że osoba
    ubezpieczająca nie jest właścicielem.

    Jak miałem podobny temat, zadzwoniłem do brokera który znalazł takiego
    ubezpieczyciela który nie robi z tego problemu i ubezpieczyłem "czyiś"
    samochód korzystając z moich zniżek.

  • 4. Data: 2016-06-04 22:23:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    LinFanQri wrote:

> [...]
    > będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?
    > + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą

    urząd skarbowy

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2016-06-05 07:41:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-04 o 21:12, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > konkretnego ubezpieczyciela czy w tej sytuacji uznają zniżki
    > ubezpieczającego i czy może nie dorzucą zwyżki za to że ubezpieczający nie

    Zawsze się bierze zniżki ubezpieczonego, a nie ubezpieczającego.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-06-05 07:45:18
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04.06.2016 o 13:09, LinFanQri pisze:
> [...]
    >
    > 1) Na F-VAT od sprzedającego MUSZĄ widnieć dane osoby, która później
    > będzie rejestrowała i ubezpieczała samochód?

    Nie.

    > + Czy kupić może S. a rejestrować i ubezpieczyć O.? Jakieś problemy mogą
    > być z tego? później?

    Z czego tego?

    > 2) Jeżeli rejestrował i ubezpieczał będzie S. czy można jakoś
    > "skorzystać" ze zniżek O. w obrębie tego samego / innego TU?

    Różnie TU do tego podchodzą.
    Łatwiej gdy O. będzie współwłaścicielem.

    > 3) O. mieszka w mniejszej miejscowości dlatego wnioskuje, że OC będzie
    > niższe.

    A to zależy gdzie auto będzie zarejestrowane, a nie gdzie mieszka
    ubezpieczający.

  • 7. Data: 2016-06-05 14:17:02
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > Z tego co mi się wydaje, to zniżki za małą miejscowość przypisane są do
    > miejsca rejestracji samochodu (czyli jego numerów rejestracyjnych).

    Ja przez kilka lat ubezpieczałem w PZU samochód, którego byłem
    współwłaścicielem (na drugim miejscu w dowodzie), według mojego miejsca
    zameldowania, a nie według miejsca rejestracji samochodu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2016-06-06 04:56:18
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 05.06.2016 o 07:45, Cavallino pisze:

    > Nie.

    Kolega 'J.F.' chyba podał inaczej?

    > Z czego tego?

    Ojciec robi za "słupa" :) W rzeczywistości użytkownikiem samochodu jest
    Syn.

    > Różnie TU do tego podchodzą.
    > Łatwiej gdy O. będzie współwłaścicielem.

    > A to zależy gdzie auto będzie zarejestrowane, a nie gdzie mieszka
    > ubezpieczający.

    Tak, źle się wyraziłem. Oczywiście chodzi o miejsce rejestrowania.

  • 9. Data: 2016-06-06 04:58:37
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 04.06.2016 o 21:12, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Jak miałem podobny temat, zadzwoniłem do brokera który znalazł takiego
    > ubezpieczyciela który nie robi z tego problemu i ubezpieczyłem "czyiś"

    Dzięki. Widzę, że nie ma co się trzymać do usranej śmierci jednego TU i
    należy zrobić wycieczkę do brokera.

  • 10. Data: 2016-06-06 08:38:55
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 6 Jun 2016 04:58:37 +0200, LinFanQri napisał(a):

    > Dzięki. Widzę, że nie ma co się trzymać do usranej śmierci jednego TU i
    > należy zrobić wycieczkę do brokera.

    To zawsze i każdego roku.
    Tam jest jak w kablówkach i telefoniach komórkowych - dobrą cenę ma tylko
    nowy klient.
    A taki broker jak zna już Twoje dane i samochodu to potem ubezpieczenie
    staje się praktycznie bezobsługowe.
    Dzwoni przed końcem polisy tylko zaproponować nowe ubezpieczenie.
    Płacę przelewem i przychodzi polisa - czasami w towarzystwie o którego
    istnitniu nie miałem pojęcia :)

    Jeśli chodzi o OC to jest 100% bezobsługowa opcja.
    Bo jeśli chodzi o AC to wiadomo że tu już jest gąszcz opcji przez który
    trzeba podjąć jakąś decyzję.