  • 1. Data: 2016-06-04 09:38:05
    Temat: Który środek do "przewietrzenia" klimy?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W okolicznym sklepie znalazłem trzy, każdy o innym składzie:

    a) Chlorek didecylodimetyloamonu 0,5g/L
    b) Etanol 700g/L, Srebro 3g/L
    c) Etanol, Propan, Butan, kompozycję zapachową

    Różnią się ceną w zakresie 12-22 zł. Wszystkie w postaci tuby aerozolu
    do włączenia w zamkniętym samochodzie z włączonym obiegiem wewnętrznym.

    Który najsensowniejszy z tej trójki?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2016-06-04 15:09:59
    Temat: Re: Który środek do "przewietrzenia" klimy?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Różnią się ceną w zakresie 12-22 zł. Wszystkie w postaci tuby aerozolu do
    > włączenia w zamkniętym samochodzie z włączonym obiegiem wewnętrznym.

    A nie lepiej sprawdzić czy w Twoim aucie dostaniesz się
    do filtra, dmuchawy i parownika aby umyć i spryskać to
    bezpośrednio? Byłoby skuteczniej. Co to za autko?

  • 3. Data: 2016-06-04 15:22:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Jun 2016 08:09:59 -0500, Pszemol napisał(a):
> [...]

    Propan i Butan to "substancje pedne", czyli te, ktore cisnienie do
    rozpylania tworza.
    Jak widac chca bakterie i grzyby alkoholem niszczyc ... no coz,
    faktycznie sie nadaje, o ile w duzej ilosci.

    Srebro ma wlasnosci bakteriobojcze (ale czy grzybobojcze ?).

    I wszystkimi trzema :-)
    Najpierw 2, potem 1, na koniec 3.

    J.

  • 4. Data: 2016-06-04 22:47:21
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 04.06.2016 o 09:38, Mateusz Bogusz pisze:
> [...]
    >
    > Różnią się ceną w zakresie 12-22 zł. Wszystkie w postaci tuby aerozolu
    > do włączenia w zamkniętym samochodzie z włączonym obiegiem wewnętrznym.

    Brałbym (a).

    --
    Kaczin

  • 5. Data: 2016-06-04 23:08:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > do filtra, dmuchawy i parownika aby umyć i spryskać to
    > bezpośrednio? Byłoby skuteczniej. Co to za autko?

    Myślę, że w wielu (większości) nowych samochodów, dostanie się bezpośrednio
    do parownika, wymaga doprowadzenia auta do mniej-więcej tego stanu:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=985986141442
    957

  • 6. Data: 2016-06-04 23:33:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message

> [...]
    > bezpośrednio
    > do parownika, wymaga doprowadzenia auta do mniej-więcej tego stanu:

    Mylisz się - wystarczy dostać się do filtra przeciwpyłkowego.
    On zwykle siedzi kolo parownika i po jego wyjęciu masz
    dostęp do parownika dosyć łatwy, zwłaszcza do spryskania.

  • 7. Data: 2016-06-05 12:25:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > A nie lepiej sprawdzić czy w Twoim aucie dostaniesz się
    > do filtra, dmuchawy i parownika aby umyć i spryskać to
    > bezpośrednio? Byłoby skuteczniej. Co to za autko?

    Ale ja nie mam problemu z klimą, po 4 latach pomyślałem że wypadałoby
    zrobić jakąś konserwację. No chyba że dopóki nie śmierdzi, to nie ma to
    sensu?

    Auto to octavia I. Dostęp do filtra jest w podszybiu, do wentylatora za
    schowkiem wewnętrznym. Do parownika nie wiem gdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2016-06-05 13:44:08
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A "czyszczenie ultradźwiękowe"?

  • 9. Data: 2016-06-05 17:25:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-05 o 12:25, Mateusz Bogusz pisze:

    > Auto to octavia I. Dostęp do filtra jest w podszybiu, do wentylatora za
    > schowkiem wewnętrznym. Do parownika nie wiem gdzie.

    Wymontowujesz schowek, potem wentylator i masz już dostęp do parownika.

  • 10. Data: 2016-06-05 17:31:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-06-04 o 23:33, Pszemol pisze:

    957

    > Mylisz się - wystarczy dostać się do filtra przeciwpyłkowego.
    > On zwykle siedzi kolo parownika i po jego wyjęciu masz
    > dostęp do parownika dosyć łatwy, zwłaszcza do spryskania.

    Raczej Ty się mylisz. W takiej na przykład Octavi czy Golfie, wyjęcie
    filtra nic nie daje bo po drodze do parownika jest jeszcze wentylator.
    I w zasadzie, to jest słuszna koncepcja, bo filtr powinien być na
    początku układu - przed wentylatorem a nie między nim a parownikiem.