  • 11. Data: 2016-06-06 17:19:20
    Temat: Re: [OC] Kombinacje...
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 04:56, LinFanQri pisze:

    > Kolega 'J.F.' chyba podał inaczej?

    Nie sądzę, a jeśli już to się pomylił.
    Ubezpieczającym może być ktokolwiek.

    > Ojciec robi za "słupa" :) W rzeczywistości użytkownikiem samochodu jest
    > Syn.

    Całe mnóstwo.
    np. Syn gdzieś walnie, ojciec traci zniżki na wszystkie auta.
    Ojciec musi latać za syna po urzędach w dowolnej sprawie.
    Itd itp.

  • 12. Data: 2016-06-06 19:34:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie sądzę, a jeśli już to się pomylił.
    >Ubezpieczającym może być ktokolwiek.

    Tak pisalem, ale pominales kwestie faktury i rejestracji.

    Osobą skladajaca papiery do rejestracji tez moze byc ktokolwiek, o ile
    upowaznienie od wlasciciela posiada, tylko ze urzad zarejestruje na
    wlasciciela - jak nie z faktury, to ze stosownej umowy ustali kto jest
    wlascicielem.

    >Całe mnóstwo.
    >np. Syn gdzieś walnie, ojciec traci zniżki na wszystkie auta.

    A to chyba nadal nie tak od razu.
    Przy przedluzaniu polisy ubezpieczycielowi raczej sie nie chce
    sprawdzac szkodowosci, szczegolnie w innych firmach.
    No ale odkad jest wspolna baza szkod, to moze mu sie chialo zaplacic
    za program ...

    >Ojciec musi latać za syna po urzędach w dowolnej sprawie.

    To moze byc warte tych 500zl, bo zazwyczaj wiele latania nie ma ...

    J.

  • 13. Data: 2016-06-07 18:36:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 06.06.2016 o 19:34, J.F. pisze:

> [...]
    > program ...

    > To moze byc warte tych 500zl, bo zazwyczaj wiele latania nie ma ...

    Jakich 500 zł?
    Jeśli ojciec będzie TYLKO współwłaścicielem, to zniżki sie stosuje, a
    syn może sam sobie wszystko załatwić.
    Ważne - niech syn w takim przypadku będzie na pierwszy miejscu w umowie.
    Inaczej mogą być kłopoty w skarbówce.

  • 14. Data: 2016-06-07 19:02:38
    Od: LinFanQri <x...@g...com>

    W dniu 07.06.2016 o 18:36, Cavallino pisze:

    > Jeśli ojciec będzie TYLKO współwłaścicielem, to zniżki sie stosuje, a
    > syn może sam sobie wszystko załatwić.
    > Ważne - niech syn w takim przypadku będzie na pierwszy miejscu w umowie.
    > Inaczej mogą być kłopoty w skarbówce.

    Syn właściciel a ojciec współwłaściciel - tak będzie lepiej? A nie na
    odwrót?

  • 15. Data: 2016-06-07 19:13:19
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 07.06.2016 o 19:02, LinFanQri pisze:

    > Syn właściciel a ojciec współwłaściciel - tak będzie lepiej? A nie na
    > odwrót?

    Jeśli syn ma sobie wszystko załatwiać - to tak będzie lepiej.
    Do ubezpieczenia i tak wezmą zniżki ubezpieczającego, a skarbówka będzie
    ścigać syna, a nie ojca.

    Zwłaszcza kiedy są to różne adresy zamieszkania i różne US, to warto to
    wziąć pod uwagę.
    Ja np. musiałem dymać do urzędu bo coś tam, mimo że papiery złożył sobie
    syn w swoim urzędzie.
    Ale oni kazali mu wypełnić tak jak w umowie, czyli ze mną na pierwszym
    miejscu i skutek był taki, że przesłali zeznanie do mojego urzędu
    skarbowego, zapominając poinforować mój urząd, że kasa została zapłacona
    w momencie złożenia zeznania.
    Kołomyja żeby to odkręcić była niezła.
    A potem im się przypomniało, że chcieliby podatek od wyższej sumy - i
    powtórka z rozrywki.

  • 16. Data: 2016-06-07 21:49:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Cavallino wrote:

    > Ważne - niech syn w takim przypadku będzie na pierwszy miejscu w umowie.
    > Inaczej mogą być kłopoty w skarbówce.

    bzdura. Współwłaściciele są równi i nie ma znaczenia kto jest wpisany
    jako pierwszy drugi czy trzeci

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?