  • 1. Data: 2013-09-18 18:28:26
    Temat: OC+AC - jak zwykle różnice
    Od: pwz <p...@o...eu>

    Witam!

    I o poradę - w sprawie OC+AC - pytam. Otóż jak co roku przed
    zakończeniem obecnej polisy rozglądam się za zamiennikiem obecnego
    ubezpieczyciela. "Zamiennikiem" dlatego, że już się nauczyłem, że - tak
    samo jak np. w przypadku operatorów telefonii komórkowej - po
    zakończeniu bieżącej umowy warto przejść do innego. Np. 4 lata temu
    byłem w Allianz-u, potem Link4, następnie Liberty Direct, teraz znowu
    Link4. Za każdym razem udawało mi się zapłacić co najmniej 300-400 zł
    mniej, w stosunku do oferty obecnego (kończącego się) ubezpieczyciela.
    Co przy polisie o wartości rzędu 1500-2000 zł i dobrych warunkach ub.
    (AC ze zniesionym udziałem własnym, naprawa w ASO, dodatkowy Assistance,
    szyby itp.) daje przyzwoitą oszczędność.

    I teraz znowu zbliża się czas zamiany polisy. Link4 oferuje mi ofertę za
    1485,05 zł (pakiet "elastyczny" ze zniesioną amortyzacją części,
    zniesiony udział AC kradzieżowego, AC wypadkowe 'warsztat' z udziałem
    własnym 1k zł, dodatkowo Auto Assistance i 'szyby24').

    Z kolei Liberty Direct oferuje mi właściwie te same warunki za 1035,44
    zł (stworzyłem własny pakiet na bazie "OC+AC+NNW+ASS Premium" dodając
    'opony assistance', bez udziału własnego, 'Warsztat Plus' (ASO,
    oryginalne części, bez amortyzacji)).

    Wybór teoretycznie prosty - skoro dwa takie same produkty, wolę tańszy,
    4 i pół stówki piechotą nie chodzi. ALE wolę najpierw zapytać BiSwK, czy
    u tańszego LD powinienem na coś szczególnego zwrócić uwagę (co by
    powodowało zmniejszenie atrakcyjności oferty)? A może wziąć pod uwagę
    jeszcze innego, budżetowego ubezpieczyciela?

    Za uwagi i podpowiedzi w tej sprawie będę b. wdzięczny
    pwz

    P.S. Allianza w ogóle nie biorę pod uwagę: 2796 zł...
    pwz

  • 2. Data: 2013-09-18 18:54:33
    Temat: Re: OC+AC - jak zwykle różnice
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    u mnie było tak: OC - super dodatki do oc typu szyby, opony,
    spalenie/kradzież, a nawet holowanie w wypadku awarii- super.
    Ale niestety wykupienie AC powduje ze większość w.w dodatków przechodzi
    do AC i w razie wypadku - kasuje zniżki. Mnie wyszło że oc+ dodatki jest
    wmiarę ok, ale to samo z lekką dopłata za ac, - już nie.
    Tak więc w jednej firmie kupiłem OC+ szyby+opony+holowanie(w razie
    wypadku, awarii, nawet pod domem, z transportem pasażerów) a w drugiej
    firmie gołe AC które było nie wiele droższe od ubezpieczenia na wypadek
    kradzieży i pożaru. Sprawdź jaki masz udział własny, czy warto czy nie.
    jak masz zamiar rozbić auto- niewarto. ja jeździsz bezszkodowo - warto.
    jak wozisz dziecko regularnie (sąsiada dziecko na przykład) będziesz
    miał taniej.
    Powodzenia

    ToMasz

  • 3. Data: 2013-09-18 19:17:29
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2013-09-18 18:54, ToMasz pisze:
> [...]
    > jak masz zamiar rozbić auto- niewarto. ja jeździsz bezszkodowo - warto.
    > jak wozisz dziecko regularnie (sąsiada dziecko na przykład) będziesz

    Udział własny staram się kasować do 0 (choć czasami lepiej go mieć, bo
    kalkuluje się spore obniżenie ceny polisy). Sama koncepcja jest ciekawa,
    tzn. rozdzielenie OC (z dodatkami) od AC. Możesz jeszcze napisać, w
    jakich firmach miałeś te ubezpieczenia?
    Mam kłopot - Link4 oraz LibertyDirect w swoich kalkulatorach dają
    możliwość albo tylko OC (+ garść dodatków) albo OC+AC (+dodatki), ale
    nigdy samo gole AC. Czy 'w realu' też tak trzeba łączyć te pakiety, czy
    pozwalają na 'gołe' AC?
    pwz

  • 4. Data: 2013-09-18 20:27:38
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    Axa+mtu. Podczas zawierania polis, żadnego ubezpieczyciela nie
    informowałem co i dlaczego mam w innej firmie. ale my raczej mamy inne
    potrzeby, kalkuluj pod swoim kątem.
    ToMasz
    Ps ja Ci tylko zwaracam uwagę że OC+szyby jest super. AC+szyby już nie,
    bo tracę zniżki i wchodzi udział własny % lub/i kwotowy. Mnie udział
    własny pasuje bo jestem bezszkodowy od 10 roku życia (wtedy przechodziły
    zniżki z motorynki na 126p :) Natomiast udział własny w szybach jest
    totalnie do bani, bo rozbicie jednej -w praktyce- ja pokrywam w całości
    SAM musisz analizować i liczyć. Zrób sam lub z agentem symulacje szkody
    i wypłaty. Może się okazać że chcesz ubezpieczyć auto na wyższą kwotę
    niż kiedykolwiek dostaniesz!

  • 5. Data: 2013-09-18 20:47:20
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 18.09.2013 o 20:27 ToMasz <n...@n...neostrada.pl>
    pisze:

    > ja Ci tylko zwaracam uwagę że OC+szyby jest super. AC+szyby już nie, bo
    > tracę zniżki i wchodzi udział własny % lub/i kwotowy.

    W Warcie mam OC+AC - wymiana szyby raz w roku bez utraty zniżek.
    Udział własny w przypadku auta o wartości >=15k PLN zupełnie nie ma sensu.

    TG

  • 6. Data: 2013-09-19 08:25:14
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2013 18:28:26 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
> [...]
    >

    > Za uwagi i podpowiedzi w tej sprawie będę b. wdzięczny
    >
    > pwz
    >

    > P.S. Allianza w ogóle nie biorę pod uwagę: 2796 zł...

    Chyba czegos nie rozumiesz.
    Co roku prawie z automatu dostajesz niższe ubezpieczenie.
    Bo masz większe zniżki, bo wartośc auta spada, bo w aucie pojawia sie fotelik dla
    dziecka itp.

    Więc aby uzyskać taki efekt nie jest potrzebne zmienianie ubezpieczyciela.

    Poza tym ubezpieczenie to nie tylko cena ale i zakres ochrony i sprawnośc procesu
    likwidacji szkody.

    No i pytanie troche bez sensu zeby zadawac tutaj.
    Wejdź sobie na rankomat.pl i policz co ci tam wyjdzie. A potem trzeba obejść paru
    agentów i porównać co ci tam zaproponują.
    Czasem różni agenci wyliczą inaczej dla tego samego TU. Bo jeden pamieta o jakiejś
    promocji a drugi nie. Jeden wymysli sobie że ubezpieczy cie na wiekszą kwotę niż
    wartośc auta (wtedy mozna mieć szkodę małą a potem całkowitą i nadal dostać pełną
    wartośc auta), albo da ci pakiet niezmieniający wartości auta dla auta które sie nie
    kwalifikuje.
    I jak sie nie upomnisz to różnicy ci nie zwrócą. A szkodę rozliczą z wartością
    zmniejszającą.

    U mnie zazwyczaj OC+AC to około 5-7% wartości auta.

    Tak więc ta grupa to jedno z mniej uzytecznych miejsc do zapytania któe TU jest
    najtańsze.

    Może gdybyś zapytał o sprawnośc likwidacji szkody to byś się dowiedział lepiej...

  • 7. Data: 2013-09-19 12:18:43
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    > Więc aby uzyskać taki efekt nie jest potrzebne zmienianie ubezpieczyciela.
    no chyba że któraś firma na gwałt potrzebuje gotówki, to ma super
    promocje. ale to się trafia spradycznie, ze3 razy w roku :)

    > Poza tym ubezpieczenie to nie tylko cena ale i zakres ochrony i sprawnośc procesu
    likwidacji szkody.
    szcególnie jak mu ktoś w dupe wjedzie...
    > No i pytanie troche bez sensu zeby zadawac tutaj.
    Taaak?
    > Wejdź sobie na rankomat.pl i policz co ci tam wyjdzie.
    no to jak z rankomatu korzystasz, to ja niewiem KTO tu czegoś nie rozumie
    > U mnie zazwyczaj OC+AC to około 5-7% wartości auta.
    między 5 a 7 procent jest znaczna różnica. jak za 5% masz ac+oc to ja
    bym chciał jeszcze zakres widzieć

    > Tak więc ta grupa to jedno z mniej uzytecznych miejsc do zapytania któe TU jest
    najtańsze.
    WOW! CZytałeś wcześniejsze listy? Za szyby poleci mu zniżka czynie? z oc
    czy z AC(axa) JAk mu stanie auto na drodze to odholują, ale co z
    pasażerami?(mtu) a jak jeździ z 2 małych dzieci? Czy assistance działa
    pod domem czy nie? Jasne że mozńa przeczytać wszystkie regulaminy
    wszystkich firm, ale kto normalny da radę?

    > Może gdybyś zapytał o sprawnośc likwidacji szkody to byś się dowiedział lepiej...

    Tylko ze jak źle coś ubezpieczy to będzie parę tyś w plecy, jak będzie
    miał problem ze zwrotem kasy (likwidacją) to będzie parę tygodni niewygód...

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-09-19 18:26:25
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    mam szkodę w unice 2 sierpnia. ich rzeczoznawca skontaktował się 1 dzień
    po terminie (7 dzień roboczy). spotkanie na jutro. oszacował wartość
    dość nisko, wrak dość wysoko. Po zastanowieniu, zasięgnięciu opinni
    blacharzy, innego rzeczoznawcy odpisałem że nie zgadzam się z tą wyceną
    i podałem argumenty dla czego. czekam na odpowiedź 3 tygodnie. Dzisiaj
    zadzwoniłem na infolinie, i okazało się że mają 30 TRZYDZIEŚCI dni na
    ustosunkowanie się do mojego pisma.

    Weźcie to pod uwagę wybierając ubezpieczenie.

    ToMasz