    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 18 Sep 2013 23:25:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: OC+AC - jak zwykle różnice
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 18 września 2013 18:28:26 UTC+2 użytkownik pwz napisał:
    > Witam!
    >

    > I o poradę - w sprawie OC+AC - pytam. Otóż jak co roku przed
    >
    > zakończeniem obecnej polisy rozglądam się za zamiennikiem obecnego
    >
    > ubezpieczyciela. "Zamiennikiem" dlatego, że już się nauczyłem, że - tak
    >
    > samo jak np. w przypadku operatorów telefonii komórkowej - po
    >
    > zakończeniu bieżącej umowy warto przejść do innego. Np. 4 lata temu
    >
    > byłem w Allianz-u, potem Link4, następnie Liberty Direct, teraz znowu
    >
    > Link4. Za każdym razem udawało mi się zapłacić co najmniej 300-400 zł
    >
    > mniej, w stosunku do oferty obecnego (kończącego się) ubezpieczyciela.

> [...]

    Chyba czegos nie rozumiesz.
    Co roku prawie z automatu dostajesz niższe ubezpieczenie.
    Bo masz większe zniżki, bo wartośc auta spada, bo w aucie pojawia sie fotelik dla
    dziecka itp.

    Więc aby uzyskać taki efekt nie jest potrzebne zmienianie ubezpieczyciela.

    Poza tym ubezpieczenie to nie tylko cena ale i zakres ochrony i sprawnośc procesu
    likwidacji szkody.

    No i pytanie troche bez sensu zeby zadawac tutaj.
    Wejdź sobie na rankomat.pl i policz co ci tam wyjdzie. A potem trzeba obejść paru
    agentów i porównać co ci tam zaproponują.
    Czasem różni agenci wyliczą inaczej dla tego samego TU. Bo jeden pamieta o jakiejś
    promocji a drugi nie. Jeden wymysli sobie że ubezpieczy cie na wiekszą kwotę niż
    wartośc auta (wtedy mozna mieć szkodę małą a potem całkowitą i nadal dostać pełną
    wartośc auta), albo da ci pakiet niezmieniający wartości auta dla auta które sie nie
    kwalifikuje.
    I jak sie nie upomnisz to różnicy ci nie zwrócą. A szkodę rozliczą z wartością
    zmniejszającą.

    U mnie zazwyczaj OC+AC to około 5-7% wartości auta.

    Tak więc ta grupa to jedno z mniej uzytecznych miejsc do zapytania któe TU jest
    najtańsze.

    Może gdybyś zapytał o sprawnośc likwidacji szkody to byś się dowiedział lepiej...