  • 111. Data: 2020-09-30 21:10:00
    Temat: Re: OC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    2020-09-30 o 12:59 GMT, Budzik napisał:

    >To ja opiszę jak to wygląda w FR, bo oni to zdaje się rozwiązali w
    >sposób bardzo ludzki i wygodny:

    Z tego co piszesz, to prawie tak samo jak u nas ..

    >- OC przedłuża się automatycznie, a ubezpieczyciel sobie albo sam
    > ściąga z konta coroczną należność, albo upomina się u
    > ubezpieczonego,
    >- jak kupujesz samochód, to od dnia 0 musisz mieć OC na niego,

    Ale jak dokladnie ?
    Kupuje uzywany samochod ... i co - najpierw kupuje ubezpieczenie, czy
    musze zadbac aby zrobic to rano i zdazyc ubezpieczyc, czy moze
    ubezpieczenie poprzedniego wlasciciela przechodzi na mnie ?

    >- jak sprzedajesz, to informujesz o tym swojego ubezpieczyciela i ten
    > zwraca kwotę za opłacony a niewykorzystany czas,
    >- jak zmieniasz ubezpieczenie to tak jak powyżej, tyle że musisz
    > uprzedzić ubezpieczyciela miesiąc wcześniej.

    I nie ma jakis rocznych okresow ?
    I jak ubezpieczyciel sobie np w maju sciagnie dużą skladke roczną, to
    moge poszukac tanszego, ubezpieczyc od czerwca, a staremu powiedziec,
    zeby pieniadze za 11 miesiecy oddal ?

    J.

    Mateusz

  • 112. Data: 2020-09-30 21:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2020-09-28 15:37, J.F. wrote:

    >Jak to? Stuknąłeś kogoś nie mając OC i potem UFG chce od Ciebie tylko
    >kary?

    Chyba sie szeroko nie zrozumielismy - Ty ze mna, ja z poprzednikiem.

    Celem naszych przepisow jest to, aby kierowca zawsze mial OC, i zeby
    UFG nie musial gwarantowac wyplaty odszkodowania :-)

    I przy tym celu przepis, ze przejeta od poprzednika polisa wygasa wraz
    z uplywem terminu faktycznie glupio wyglada. Jakis burdel w
    legislacji.
    Czy np brak przedluzenia przy nie zaplaceniu raty skladki.

    Prosciej byloby dac mozliwosc wypowiedzenia w trakcie roku, "kara" w
    postaci paru miesiecznych skladek za niepowiadomienie ubezpieczyciela
    o nabyciu pojazdu wydaje sie bardzo odpowiednia :-)

    Ale moze nie chca przerzucac kosztow na ubezpieczycieli, i uwazaja ze
    lepiej bedzie jak zaplaca wszyscy kierowcy razem, tudziez ci
    niefrasobliwi z osobna ... ale przeciez koszty w sumie takie same sa,
    wiec zostaje to "karanie" niefrasobliwych ...

    J.

  • 113. Data: 2020-09-30 21:34:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...
    [...]
    >Pytanie nr 2: czy we Francji a moze tez w innych krajach europejskich
    >panuje taki system wk tórym nikt nic nie wie co do wyliczania składki
    >za OC?

    >Jak to jest mozliwe ze za to samo ubezpieczenie, na ten samochód
    >dostaje propozycje od 500zł do 2200zł? ;-D

    Akurat Europa popiera wolna konkurencje, przynajmniej na papierze, i
    jak jej wygodniej, to karze za zmowy cenowe :-)

    J.

  • 114. Data: 2020-09-30 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Czyli generalnie jest gorzej niż w Polsce.

    Poczekajmy az Mateusz odpowie.

    > Ale Polakowi nie wygodzisz - dasz palec, będzie chciał rękę, żeby
    > dalej mógł sobie olewać wszystko i wszystkich.

    Tu masz racje - ja tak od zawsze mam ze wszedzie widze sposoby jak coś
    poprawić. Ale tez nie przekonuja mnie argumenty ze jak ktos tam gdzies
    ma gorzej to u nas nie moze byc lepiej.

    > Inna ocena ryzyka i marży.

    Ok, a jak firma AXA albo LINK przysyła mi odnowienie polisy za która
    płaciłem 700 zł i proponuje 2200 a ja od agenta w tej samej firmie
    dostaje kolejna polise znowu za 700 to tez jest ocena ryzyka czy juz
    zwykłe rzniecie głupa? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 115. Data: 2020-09-30 22:47:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Akurat Europa popiera wolna konkurencje, przynajmniej na papierze, i
    > jak jej wygodniej, to karze za zmowy cenowe :-)

    Ale jak ta sama firma proponuje ci 2200 a za chwile 700 to juz coś jest
    nie tak, prawda?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 116. Data: 2020-09-30 22:47:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > i zeby
    > UFG nie musial gwarantowac wyplaty odszkodowania :-)

    Ale UFG zrobi regres do sprawcy który nie miał OC

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 117. Data: 2020-10-01 09:49:10
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-30 o 17:59 GMT, Budzik napisał:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...
    > Czy dobrze rozumiem, ze w zwiazku z tym kupienie samochodu np o
    > godzinie 20 i pojechanie nim od razu na drugi koniec Francji nie
    > wchodzi w rachube bo nie jestes w stanie wykupic ubezpieczenia?

    Wchodzi, ale musisz to przewidzieć wcześniej, tj. poinformować swój ZU
    o zamiarze kupna podając rejestrację auta, a ten w 10 minut przyśle PDF
    z polisą (jeśli masz zamiar kupować o 20:00 to sprawdź do której ZU
    czynny - niektóre są do 21:00, jeśli twój nie to przedzwoń odpowiednio
    wcześniej). Jeśli jednak nie kupisz samochodu, to nazajutrz lub po
    weekendzie ZU anuluje tę polisę (z lub bez kosztu, to zależy od ZU).
    Alternatywnie możesz także wykupić ubezpieczenie tymczasowe, są do tego
    specjalne oferty, czynne 24/24 przez internet. W przeważającej praktyce
    jednak ludzie po prostu oglądają samochód jednego dnia, i wracają go
    odebrać innego.

> [...]
    > za OC?
    >
    > Jak to jest mozliwe ze za to samo ubezpieczenie, na ten samochód
    > dostaje propozycje od 500zł do 2200zł? ;-D

    Wolny rynek jest. To źle? Mi tam się podoba.

    Mateusz

  • 118. Data: 2020-10-01 09:59:49
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-30 o 21:10 +0200, J.F. napisał:
    > Kupuje uzywany samochod ... i co - najpierw kupuje ubezpieczenie, czy
    > musze zadbac aby zrobic to rano i zdazyc ubezpieczyc, czy moze
    > ubezpieczenie poprzedniego wlasciciela przechodzi na mnie ?

    W praktyce są dwie sytuacje: albo najpierw kupujesz ubezpieczenie i
    jedziesz oglądać auto już z polisą, albo nie spieszy ci się, jedziesz
    oglądać, potem się decydujesz i wracasz po auto innego dnia (ze swoją
    polisą).

    > I nie ma jakis rocznych okresow ?

    Są, ale zrezygnować możesz w każdej chwili, z miesięcznym
    wypowiedzeniem. Jedyny warunek taki, że polisę musisz mieć dłużej jak
    rok (tj. nie można w ten sposób zrezygnować pierwszego roku).

    > I jak ubezpieczyciel sobie np w maju sciagnie dużą skladke roczną, to
    > moge poszukac tanszego, ubezpieczyc od czerwca, a staremu powiedziec,
    > zeby pieniadze za 11 miesiecy oddal ?

    Dokładnie tak. To jest możliwe dzięki tzw. prawu Hamona.
    https://fr.wikipedia.org/wiki/Loi_Hamon

    Mateusz

  • 119. Data: 2020-10-01 11:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > czynne 24/24 przez internet. W przeważającej praktyce jednak
    > ludzie po prostu oglądają samochód jednego dnia, i wracają go

    No to pod tym wzgledem duzo wygodniejszy jest nasz system ze kupuje sie
    razem z polisa.

    > Wolny rynek jest. To źle? Mi tam się podoba.

    Cena ubezpieczenia ma niby wynikac z wyliczalnych przesłanek.
    IMO to niemozliwe zeby rozne TU miały az tak rozne wyliczenia tego
    samego ubezpieczenia.

    "Problem" a własciwie moje zdziwienie polega na tym, ze nagle jednego
    roku ubezpieczenia drozeja o 100% i nikt nie wie dlaczego (kilka lat
    tak było). To znaczy kazdy wie ale nikt tego oficjalnie nie przyzna...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 120. Data: 2020-10-01 12:08:40
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-10-2020 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Mateusz Viste m...@x...invalid ...

    > No to pod tym wzgledem duzo wygodniejszy jest nasz system ze kupuje sie
    > razem z polisa.

    Przecież mówiłem.
    A olewusy i tak narzekają....